تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲

سیلاب شدید ۶۵۹ شهر کشور را تهدید می‌کند/ فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاک

مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه ۲۸ درصد اراضی کشور در معرض سیلاب شدید است که تعداد ۶۵۹ شهر را دربر می‌گیرد گفت: هر ساله ۲ میلیارد تن خاک در کشور فرسایش می‌یابد.

۶۵۹ شهر در معرض خطر سیلاب هستند/ فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاک

رویداد۲۴ به گفته مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور، تعداد 659 شهر که 28درصد از  اراضی کشور را تشکیل می‌دهند در معرض سیلاب شدید قرار دارند.

حمید نوری روز دوشنبه در چهارمین جلسه قرارگاه جهادی آبخیزداری استان همدان در محل استانداری همدان افزود: افزایش میزان مصرف از منابع زیرزمینی موجب بروز فرونشست ها در کشور به میزان ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته میزان تبخیر آب در کشور سه برابر و میزان فرسایش پنج برابر میانگین جهانی است یعنی هر ساله ۲ میلیارد تن خاک در کشور فرسایش می یابد. ۲۸ درصد اراضی کشور در معرض سیلاب شدید است که تعداد ۶۵۹ شهر را دربر می گیرد.

نوری، اجرای ۱۴ میلیون هکتار طرح آبخیز تا جالیز، طرح آبخیزداری حوزه های مرزی و ساحلی به وسعت ۲۵ میلیون هکتار، رعایت تناسب طرح های سدسازی با آبخیزداری و مشارکت جوامع محلی در حوزه های آبخیز را از دیگر اولویت ها عنوان کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان