تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲

این نهال انگور توجه باغداران را جلب کرد؛ سودی برابر با طلا!

از جمله مزایای خرید نهال و احداث باغ انگور این است که به راحتی می‌توان خشکبار یا کشمش حاصل از میوه آن را صادر کرد. لذا صرف نظر از این که بازار داخلی پذیرای میوه‌های شما خواهد بود یک بازار گسترده‌تر نیز در خارج از کشور برای درآمدزایی بیشتر شما وجود دارد. جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی، عراق، روسیه، کویت و قطر از جمله کشورهای مناسب برای صادرات انگور به شمار می‌آیند.

این نهال انگور توجه باغداران را جلب کرد؛ سودی برابر با طلا!

انگور شمشیری

کیفیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید هر محصولی می‌باشد، حتی خرید نهال. به هر حال در دنیایی که تنوع و تعدد اقلام سر به فلک کشیده، رقابت در تمام جنبه‌ها مشهود خواهد بود. در حال حاضر نهال‌های اصلاح شده و وارداتی زیادی در نهالستان‌های معتبر کشور وجود دارند که قادرند باغداران را در کمترین زمان ممکن به حداکثر سوددهی برسانند. به ویژه نهال انگور که به سبب میوه بازار پسند و گران قیمتی که تولید می‌کند یکی از محبوب‌ترین نهال‌های موجود در ایران است.

از جمله مزایای خرید نهال و احداث باغ انگور این است که به راحتی می‌توان خشکبار یا کشمش حاصل از میوه آن را صادر کرد. لذا صرف نظر از این که بازار داخلی پذیرای میوه‌های شما خواهد بود یک بازار گسترده‌تر نیز در خارج از کشور برای درآمدزایی بیشتر شما وجود دارد. جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی، عراق، روسیه، کویت و قطر از جمله کشورهای مناسب برای صادرات انگور به شمار می‌آیند.

ارقام وارداتی و خاص نهال انگور

حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که منظور از خرید نهال انگور وارداتی و اصلاح شده چیست و کدام نهال‌ها در این دسته قرار می‌گیرند. از همین رو در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین و پرسودترین نهال‌های موجود در ایران می‌پردازیم.

نهال انگور شمشیری

نهال انگور شمشیری یک نمونه انگور بیدانه است که با ظاهر مخروطی و بنفش رنگ خود در میان سایر میوه‌ها بسیار جلب توجه می‌کند. این نهال ترکیبی از چند نژاد انگور و با طعمی بسیار خاص می‌باشد. همچنین انگور شمشیری برخلاف انگور رد گلوب پوست ضخیمی دارد که همین موضوع باعث ماندگاری چند برابری این محصول می‌گردد. احتمالا هنگام خرید نهال انگور شمشیری با کمی ‌مشکل و محدودیت مواجه شوید چرا که این نهال‌ها بسیار کمیاب‌اند و صرفا در برخی از نهالستان‌های معتبر یافت می‌شوند.

نهال انگور رد گلوب

نهال انگور رد گلوب دو نوع دارد: 1- دانه‌دار 2- بدون دانه. هر دو مدل نیز از ظاهری قرمز رنگ و پوستی نازک برخوردارند. دانه‌های انگور رد گلوب به سبب مقاومت بالایشان به هیچ عنوان دچار ترک خوردگی نمی‌شوند و وزن هر کدام از آن‌ها چیزی حدود 10 الی 14 گرم می‌شود. این نهال هم در مناطق گرمسیری و هم در مناطق سردسیری قابل کشت است. با این تفاوت که در تابستان‌های مناطق سردسیری روزانه 500 میلی‌لیتر و در تابستان مناطق گرمسیری حدود 1400 میلی‌لیتر آب می‌خواهد.

نهال انگور موندراپ (بلک ویلیام)

نهال انگور موندراپ یک نهال جوان کالیفرنیایی است که باغداران توانسته‌اند به شیوه مؤثری از آن بهره برداری کنند. جک پاندول و دیوید کین نیز مخترع آن هستند. این نهال به لحاظ ژنتیکی دست‌کاری شده و ظاهر جالبی (شبیه بادمجان) دارد. البته دست‌کاری ژنتیکی چیزی از خواص آن‌ها نکاسته است. نهال انگور بلک ویلیام بیشتر مناسب مناطق معتدل کوهستانی می‌باشد، جایی که دوره‌های منظم آفتاب و سایه شرایط مناسبی را برای رشد این نهال‌ها فراهم می‌کنند.

نهال انگور موسکات ژاپنی

نهال انگور موسکات یک نهال انگور اقتصادی است که تا 100 سال عمر می‌کند. ضمن این که در برابر گرما و سرما نیز مقاوم است(بازه دمایی بین منفی هجده تا مثبت چهل و پنج درجه سانتی گراد). این نهال پس از دو سال شروع به ثمر دهی می‌کند و زمان برداشت میوه‌های آن معمولا اواسط مردادماه می‌باشد. بهتر است که نهال انگور موسکات را در فصل پاییز بخرید و بلافاصله پس از خرید بکارید. البته تا اوایل بهار امکان کاشت این نهال وجود دارد تنها کافی است که با متخصصین این حوزه ارتباط بگیرید.

این نهال انگور توجه باغداران را جلب کرد؛ سودی برابر با طلا!

انگور موسکات ژاپنی

نکات مهم در خرید نهال و احداث باغ انگور

خرید نهال نیز مانند هر خرید دیگری با چالش‌ها و معماهای خاص خود همراه است. از همین رو در ادامه سعی می‌شود که راهنمای خرید نهال به ویژه نهال انگور را مورد بررسی قرار دهیم:

انتخاب نهال مناسب

اولین چالش مربوط به انتخاب نوع نهال انگور است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کرد سازگاری نهال با منطقه کشت می‌باشد. در وهله‌ی نخست شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه مورد نظرتان را با ویژگی‌های نهالی که می‌خواهید بکارید تطابق دهید. همچنین نهال انگور باید سالم، بدون آفت و بیماری‌ها باشد.

انتخاب مکان

باغ انگور نیاز به آفتاب خوبی دارد. بنابراین، مکانی مناسب است که حداقل ۶-۸ ساعت در روز نور آفتاب داشته باشد.

آماده‌سازی خاک

قبل از احداث باغ، خاک را آماده کنید. pH خاک و وضعیت عناصر غذایی آن را بررسی نمایید و در صورت نیاز، با افزودن مواد آلی و کودهای مورد نیاز آن را بهینه سازید. انجام تست خاک برای تعیین نیازهای کودی خاک مفید است. همچنین خاک باید خوب زهکشی شده باشد.

فاصله‌گذاری مناسب

در هنگام کاشت نهال‌ انگور، فاصله مناسب بین نهال‌ها را رعایت کنید تا به آن‌ها امکان رشد و توسعه داده شود. فاصله‌گذاری مناسب بین نهال‌های انگور معمولا ۲ تا ۳ متر در میان ردیف‌ها و ۱ تا ۲ متر میان نهال‌ها برای رسیدن به بهترین نتیجه در نظر گرفته می‌شود.

آبیاری

باغ انگور نیاز به آبیاری منظم دارد. آبیاری را در زمان‌های مناسب و به میزان لازم انجام دهید. همچنین، ممکن است به تعیین سیستم پشتیبانی برای سم پاشی و پیشگیری از آفات و بیماری‌ها، به ویژه در طول زمستان نیاز داشته باشید. البته فراموش نکنید که آبیاری بیش از حد نیز می‌تواند منجر به بروز مشکلات و بیماری‌های متعددی شود.

کود دهی

انجام کود دهی منظم و متعادل برای تأمین تمامی نیازهای غذایی نهال‌ انگور بسیار اهمیت دارد. همچنین برداشت انگور در زمان مناسب، تأثیر بسزایی در کیفیت محصول خواهد داشت.

خرید از نهالستان معتبر

در اکثر مواقع خریداران تخصص چندان زیادی در شناسایی و ارزیابی نهال‌های مختلف ندارند و نمی‌دانند که چگونه سلامت یک نهال را ارزیابی نمایند. از همین رو همواره پیشنهاد می‌شود که از نهالستان‌های معتبر و با سابقه خرید نمایید تا از خرید خود مطمئن باشید.

این نهال انگور توجه باغداران را جلب کرد؛ سودی برابر با طلا!

انگور موندراپ

راهنمای انتخاب بهترین نهالستان انگور

در صورتی که قصد خرید نهال انگور را دارید، همانطور که گفتیم انتخاب نهالستان معتبر برای تهیه نهال ها عامل بسیار مهمی در موفقیت شماست. زیرا نهال های نامرغوب و ارقام بی کیفیت می توانند هزینه، سالها وقت و تلاش شما را به نابودی بکشانند.

یکی از بزرگترین و معتبر ترین نهالستان های کشور که بصورت تخصصی در زمینه پرورش و فروش بهترین ارقام نهال انگور فعالیت دارد، نهالستان میاندوآب نهال می باشد که با سال ها تجربه و با داشتن کاری مجرب و مشاوره رایگان به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریان خود هستند.

تضمین اصالت نهال فروخته شده توسط این نهالستان و امکان ارسال به سراسر کشور، سبب شده که باغداران بسیاری با اطمینان به تهیه نهال از این نهالستان بپردازند. از دیگر ویژگی‌های این نهالستان، خرید نهال با قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه است و همچنین نهال‌های خریداری شده همگی شناسنامه دار و دارای گواهی سلامت می‌باشند.

شما می‌تواند برای خرید نهال انگور و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: 09145530336 _ 09335310336 (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت "میاندوآب نهال" در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

برچسب ها: تبلیغات
نظرات شما
پیشخوان