تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

شاید اگر اهل دنبال‌کردن فوتبال آن هم فوتبال زنان نباشید نام ملیکا محمدی را تنها همین چند روز گذشته و آن هم با خبر دردناک مرگش شنیده‌ باشید مرگی که همه را شوکه کرد مرگی که می‌توانست روی ندهد.

ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: شاید اگر اهل دنبال‌کردن فوتبال آن هم فوتبال زنان نباشید نام ملیکا محمدی را تنها همین چند روز گذشته و آن هم با خبر دردناک مرگش شنیده باشید مرگی که همه را شوکه کرد مرگی که می‌توانست روی ندهد.

باز هم داستان تکراری باز هم سهل‌انگاری باز هم وسایل ناایمن باز هم جاده‌های پرخطر و اتومبیل‌های بی‌کیفیت، اما این موضوع قرار است تا کی ادامه داشته باشد؟ تا کی باید شاهد مرگ دوست و نخبه و ورزش‌کار و ... به این دلایل باشیم؟ قربانیانی که هر روز بر سر هیچ‌وپوچ جان عزیزشان را در ایران از دست می‌دهند و راستش کک هیچ‌یک از مسئولین هم نمی‌گزد.

ملیکا محمدی کیست؟

به گزارش رویداد۲۴ ملیکا محمدی زاده‌ی ۹ فروردین ۱۳۷۹ در شیراز بازیکن فوتبال اهل ایران بود که در پست هافبک برای باشگاه فوتبال زنان خاتون بم و تیم ملی ایران بازی می‌کرد در آغاز جوانی و درحالی‌که تنها ۲۳ سال داشت بر اثر تصادف جان خود را از دست داد و برای همیشه با مستطیل سبز فوتبال بدرود گفت.

شاید برایتان جالب باشد که او و خانواده‌اش به امریکا مهاجرت کرده بودند و او برای تیم فوتبال دانشگاه اموری بازی می‌کرد جایی که وی مدرک کارشناسی علوم در رشته انسان‌شناسی و زیست‌شناسی انسان فارغ‌التحصیل شد.

همان‌گونه‌که اشاره شد ملیکا محمدی، عضو تیم فوتبال زنان خاتون بم و هافبک تیم ملی فوتبال زنان ایران بود. او این تیم را در بازی مقابل با تیم ملی فوتبال زنان استرالیا در رقابت‌های دور دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس که آبان ماه گذشته برگزار شد، همراهی کرد. 

ملیکا در ۱۵ سالگی به تیم فوتبال زیر ۱۹ سال زنان در ایران دعوت شد و پس از آن به انتخاب مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران به این تیم دعوت شد. ملیکا به ایران و سرزمین مادری علاقه داشت و به همین دلیل به ایران آمد و این درصورتیست که خانواده‌اش همینک هم در امریکا هستند و همان‌جا زندگی می‌کنند. روز گذشته پیکر ملیکا در میان اندوه هم‌تیمی‌ها و مردم بم برای خاکسپاری در امریکا بدرقه شد و به سمت خانواده‌اش پرواز کرد.

او ۵ بار برای تیم ملی فوتبال زنان ایران به میدان رفت که بازی در مقابل استرالیا از آن جمله بود.

ملیکا محمدی پس از مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران با استرالیا در یک مصاحبه با ورزش ۳ از حمایت مردم و مسئولین استرالیایی از ورزش زنان گفته بود و این موضوع از دید او اهمیت زیادی داشت.

او گفته بود: «برای سه مسابقه استرالیا مردم این کشور ۱۰۰ هزار بلیت خریدند و در هر سه مسابقه استادیوم مملو از تماشاگر بود. سم کر بعد از بازی مقابل ما ۴۰ دقیقه فقط به مردم امضا می‌داد، این مهم‌ترین و برجسته‌ترین چیزی بود که در استرالیا دیدم. بهایی که آن‌ها به فوتبال زنان می‌دهند، ما در ایران برای فوتبال مردان هم قائل نبودیم.»

ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

علت فوت ملیکا چه بود؟ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

ملیکا محمدی بامداد یکشنبه ۳ دی ماه، در اثر واژگونی یک اتومبیل تیبا، در ورودی شهربم، دوراهی باغچمک، دچار سانحه شدند. در این تصادف راننده‌ی تیبا و بهناز طاهرخانی و زهرا خواجویی، دو عضو دیگر تیم فوتبال زنان خاتون بم مجروح شدند و ملیکا محمدی، در دم جان باخت. پلیس راه بم علت این حادثه مرگبار و واژگون شدن خودرو را «عدم توجه راننده به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و تخطی از سرعت مطمئنه» عنوان کرد.

او در توضیح بیش‌تر به ایرنا گفته است: این مسیر مسکونی و از نقاط حادثه خیز است و در حال احداث یک میدان به صورت بیضی شکل هستیم.

ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

دوشنبه ۴ دی ماه، هم‌زمان با مراسمی که در ورزشگاه فجر بم برگزار شد، هواداران ملوان انزلی در بازی امروز این تیم در مقابل تراکتورسازی در ورزشگاهی در تبریز تصویری از او را در دست گرفتند و فریاد زدند: «ملیکا، روحت شاد».

دیروز هم گروهی از زنان هوادار پرسپولیس در بازی این تیم در مقابل شمس آذر قزوین عکس ملیکا محمدی را در دست گرفتند و نام او را فریاد زدند. آن‌ها دو روز پیش در بازی با سپاهان در ورزشگاه باغ فردوس اصفهان با سه گل به پیروزی رسیده بودند. 

مرگ ناگهانی ملیکا محمدی موجی از اندوه و تاثر را به همراه داشت.

سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که دیدار‌های هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر به احترام این بازیکن با یک دقیقه سکوت برگزار خواهد شد.

ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

ملیکا محمدی فوتبالیست کیست/ علت فوت چیست؟

مریم منظمى، نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس فوتبال زنان ایران، در واکنش به جان‌باختن ملیکا محمدی ملی پوش ایران گفت: «فوتبال ما یکى از بهترین‌ها و با اخلاق‌ترین بازیکنانش را از دست داد که از امریکا به عشق وطن و مردمش براى افتخارآفرینى در فوتبال ملى زنان به ایران برگشته بود.»

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، یحی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس و جواد نکونام، سرمربی استقلال از جمله چهره‌های سرشناس فوتبال ایران هستند که در پیام‌هایی در فضای مجازی درگذشت ملیکا محمدی را تسلیت گفته‌اند. عادل فردوسی‌پور هم شخصیت مشهور دیگری بود که مرگ ملیکا را تسلیت گفت.

امید عالیشاه، کاپیتان تیم پرسپولیس هم در واکنش به مرگ ملیکا نوشت: «آقایان مسئول، هنوز هم معتقدید با اصرار در تصمیمات نابجا در مورد کیفیت خودرو‌های داخلی و واردات خودرو‌های خارجی، از این دست حادثه‌ها رخ نخواهد داد؟»

اکانت اینستاگرام تیم فوتبال زنان استرالیا یک قلب سیاه در صفحه اینستاگرام تیم فوتبال خاتون بم گذاشت.

درپی درگذشت ملیکا محمدی رییس AFC هم پیامی صادر کرد.

شیخ سلمان نوشت:

به نمایندگی از خانواده فوتبال آسیا، صمیمانه‌ترین پیام‌های تسلیت خود را به خانواده و دوستان خانم ملیکا محمدی اعلام می‌کنم.

یاد و خاطره این بازیکن کلیدی تیم ملی بانوان ماندگار خواهد بود. ما در سوگ این ضایعه بزرگ به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندیم.

سایت AFC همچنین نوشت: ملیکا محمدی جزو بازیکنان ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ هند بود و در همین حال نقش مهمی برای تیم باشگاهی خود خاتون بم در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در ازبکستان داشت.

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
1
لعنت بر خودروسازی ایران بی کیفیت ترین در دنیا مردم را۸وقط لخت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
0
چرا آدما معروف بر اثر تصادف از بین می برند یکی ملیکل و دیگری پسر فرمانده ارتش کرمانشاه را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
1
0
کی گفته زن باید جلوی دید مرد فوتبال بازی کنه؟
شما هی بگو روحت شاد!
کجای اصول دین را رعایت کرده که روحش شاد بشه؟
منم ناراحت هستم از این موضوع
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان