تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۶ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

امامان جمعه درباره فسادهای اقتصادی چه نگاهی دارند؟

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح روز دوشنبه در جمع ائمه جمعه سراسر کشور گفته ئمه جمعه در حوزه مبارزه با فقر و فساد حساسیت دارند و این یک نعمت الهی برای مسئولین و مردم است. رویداد۲۴ این اظهار نظر را بررسی کرده است.

دیدار رئیسی با ائمه جمعه

رویداد۲۴ رایان حسینی: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در برنامه‌ای با حضور امامان جمعه شرکت کرده و از حساسیت امامان جمعه نسبت به فساد سخن گفته است. رویداد۲۴ به همین مناسبت واکنش ائمه جمعه به بزرگترین فساد‌های یک دهه اخیر را بررسی کرده است.

فساد چای دبش سال ۱۴۰۱

رسول فلاحتی امام جمعه رشت: درباره چای دبش دولت و دستگاه قضا روی آن کار می‌کنند. ما که نباید همه چیز را در نماز جمعه بگوییم؛ وقت هم که نیست.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز: وزیر محترم مدعی شدند که پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شده بود و موضوع جدیدی نبود که این چنین پیش چشم مردم به رخ کشیده شود. موضوغ حاضر فقط یک کمپین رسانه‌ای وسیع است.

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران: از مسئولان تقاضا دارم در رابطه با فساد یا تخلف اخیر هر چه زودتر وارد عمل شوند. کسانی با کمال عدات با نظام می‌گویند فساد در نظام نهادینه شده من می‌گویم نهادینه نشده است. هزینه فساد یا تخلف را هر کس که کرده باید بپردازد؛ آنکه تخلف کرده یا فساد کرده، هزینه‌اش را خودش بدهد چرا باید هزینه آن را نظام بپردازد؟

نورمفیدی امام جمعه گرگان: این فساد سه میلیارد و ششصد میلیون دلاری که در کشور بر سرزبان‌ها افتاده، چه بساط و چه فسادی است؟ وقتی مردم می‌شنوند سه میلیارد و ششصد میلیون دلار فساد رخ داده است می‌گویند یعنی چی؟

ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران: در حوزه فساد، تخصیص ارز نیمایی، فساد تکان‌دهنده و نگاه مقامات کشور در سه قوه اهمیت دارد. با توجه به گستره ملی و فراملی فساد، این مسئله اثر منفی جهانی و داخلیِ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به خصوص تهدید اعتماد عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی را در پی دارد و لزوم مبارزه با آن اهمیت بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل: اختلاس چای دبش که منافع چایکاران استان‌های شمالی را مورد تهدید و آسیب قرار داد و از بیت‌المال اختلاس بزرگی صورت پذیرفت، چرا هیاتی از مجلس برای بررسی این مسأله اعزام نشد؟ دو سال است که برنجکاران استان مازندران دچار مشکل شده‌اند، و با وجود اینکه برنج شالیکاران روی دست‌شان مانده، باز هم واردات برنج انجام می‌شود و چرا مجلس شورای اسلامی به خصوص نمایندگان استان‌های شمالی اقدام شایسته در این دو زمینه انجام نداده و نمی‌دهند؟

مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان: بسیاری از مقامات اذعان می‌کنند فساد به قدری گسترده شده که نمی‌توانند جلویش را بگیرند و آن را ریشه‌کن کنند. فساد آن قدر وسیع شده که کسانی (چای دبش) جرات کرده‌اند این مبلغ را برای خود بردارند.

حجت الاسلام سنجری امام جمعه چهاردنگه: میخواهید نماز جمعه جا برای سوزن انداختن نباشد؟ اگر حکم اعدام مدیرعامل چای دبش را دادید، جرثقیلش با ما.

پرونده عظام خودرو ۷۶۴ میلیون دلار اختلاس سال ۱۳۹۹

هیچ واکنشی دیده نمی‌شود

پرونده پتروشیمی ۶.۶ میلیارد دلار سال ۱۳۹۸

سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل: کسانی که کالا‌های اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند یا خود دولت وارد کرده و توزیع را به آن‌ها داده و آن‌ها خیانت کرده‌اند جرم آن‌ها کاملاً شفاف است و کسانی که مواد اولیه تولید داخل مثل مواد پتروشیمی را با قیمت دولتی خریده و به دست مصرف کننده نرسانده‌اند کاملاً شفاف است.

اختلاس ۳ هزار میلیاردی سال ۱۳۹۰

حجت‌الاسلام علم‌الهدی امام جمعه مشهد: هیچ یک از مسئولان عالی‌رتبه نظام در اختلاس ۳ هزار میلیاردی دخیل نبوده است.

احمد جنتی امام جمعه موقت تهران: دستگاه قضایی با سرعت و قاطعیت به فساد کلان بانکی اخیر رسیدگی کند و در عین حال به همگان توصیه کرد که باید مراقب بود تا آبروی بیگناهی ریخته نشود.

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران: اختلاس اخیر از هزاران بدحجابی بد‌تر است و بخواهد گناهی را با گناه دیگر کوچک کند اشتباه است این‌ها هر دو گناهان بزرگی هستند و دلیلی ندارد که گناهی را عمده و گناه دیگری را بچه گناه معرفی کنیم.

اسدلله ایمانی امام جمعه شیراز: گناه اختلاس اخیر را به گردن هم انداختن درست نیست

علی قابل امام جمعه قزوین (۴ سال پس از افشای پرونده): دزدی سه هزار میلیارد تومانی در دولت قبل و هشت میلیاردی در دولت فعلی موجب نا امیدی مردم می‌شود که باید جلوی این تخلف‌ها را بگیریم.

طه محمدی امام جمعه همدان: امروز اختلاس‌های شش هزار میلیاردی و سه هزار میلیاردی یا با آگاهی بوده و یا به دلیل ترس برخی از مسوولان بانک‌ها اتفاق افتاده است.

سلطان سکه ۱۳۹۷

حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه کامفیروز: زمانی که گفتند سلطان سکه را دستگیر کرده‌ایم قیمت سکه زیر ۵ میلیون بود، الآن سکه کمر همت خود را بسته برای رسیدن به ۹ میلیون تومان، مشکل کار اینجاست که سلطان سکه را حذف کردید، اما اولاً اون فرد، یا اون باندی که سلاطین سکه را می‌سازند.

امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران: نباید قیمت دلار و سکه را بالا برد و بعد هم پایین نیاورد. این کار شیعه نیست.

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد: مسئله دو تن سکه اگر در افسانه‌های قدیمی هم عنوان می‌شد کسی باور نمی‌کرد، اما در این سه ماه و چند روز ابتدای امسال یک عنصر ناپاک ۲ تن سکه استخراج کرده و دزدیده است. این چه مدیریت اقتصادی است؟ این‌ها چه مدیرانی هستند که جریان اقتصادی کشور را به صورت دو تن سکه و یک گنج افسانه‌ای دربیاورند و بدزدند؟ به گفته نمایندگان مجلس دولت در ترمیم تیم اقتصادی اهتمام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد: ما انقلاب کرده‌ایم که سلطان نداشته باشیم. سلطان ارز، شکر و سکه برای مردم قابل تحمل نیست.

سخنرانی درباره مواردی همچون فساد سلطان سکه و عظام خودرو و پتروشیمی و چای دبش و ... به ندرت مطرح شده است. مواردی هم وجود داشت که همچون امام جمعه لواسان که سخنرانی‌های تندی درباره فساد مطرح می‌کرد اما با تصمیم شورای عالی سیاستگذاری ائمه جمعه برکنار شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
22
امامان جمعه پول مرسدس بنز را از کجا آوردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
خب با کارکردن عزیزم مثل بقیه بنزسوارها..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
21
چه فرقی میکنه ؟؟؟بحال مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
0
7
شریک دزد و رفیق قافله !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
1
0
خیلی زیاد تابینهایت..بله
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان