تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

انتخابات مجلس خبرگان رهبری یا بیعت با خبرگان رهبری؟

روزنامه اعتماد نوشت: به نظر می‌رسد در پس چنین چینشی ایده‌ای وجود دارد که شاید بتوان آن را تبدیل «انتخاب» به «بیعت» تعبیر کرد و این امر در انتخابات مجلس خبرگان معنایی دیگر می‌یابد.

انتخابات مجلس خبرگان رهبری یا بیعت با خبرگان رهبری؟

رویداد۲۴ روزنامه اعتماد با اشاره به نامزد‌های تاییدصلاحیت شده برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این انتخابات را بیعت نامید.

به گزارش اعتماد، در روز‌هایی که بحث و گفتگو پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تایید یا رد صلاحیت چهره‌های سیاسی از احزاب و جناح‌های گوناگون و ضرورت حفظ تنوع و فرصت انتخاب واقعی بین گزینه‌های متنوع داغ بود، شورای نگهبان با اعلام اسامی تاییدصلاحیت‌شدگان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان گل طلایی خود را در دقایق آخر وقت تلف شده زد و همه را متحیر و انگشت به دهان گذاشت.


بیشتر بخوانید: وضعیت عجیب انتخابات خبرگان رهبری؛ ۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی رقیبی ندارد!


در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان، علاوه بر معنا انتخابات را از صورت نیز خالی کرده و آنچه قرار است در برخی استان‌ها اتفاق بیفتد نامش هرچه که هست دیگر انتخابات نیست. وقتی در یک حوزه انتخابیه مثل خراسان جنوبی یا کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نامزد برای تصدی یک کرسی تایید شده است دیگر چگونه می‌توان اسم آن را انتخاب گذاشت؟

این روزنامه افزوده است: به نظر می‌رسد در پس چنین چینشی ایده‌ای وجود دارد که شاید بتوان آن را تبدیل «انتخاب» به «بیعت» تعبیر کرد و این امر در انتخابات مجلس خبرگان معنایی دیگر می‌یابد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان