تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

برف و باران شدید در راه ۱۲ استان؛ تهرانی‌ها منتظر سرمای شدیدتر باشند

سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در ۱۲ استان کشور با تاکید بر خبر داد.

برف و باران شدید در راه ۱۲ استان؛ تهرانی‌ها منتظر سرمای شدیدتر باشند

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر می‌شود. بعدازظهر در مناطق مرزی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی نقاط آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه ـ با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور ـ علاوه بر مناطق ذکر شده ـ در شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی و بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طی این ۲ روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

تا روز سه‌شنبه در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد، لذا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا روز سه‌شنبه مواج هستند.

هشدار به استان‌های ساحلی

سازمان هواشناسی همچنین برای استان‌های ساحلی هشدارهای زرد و نارنجی صادر کرد.

بر اساس هشدار زردرنگ، از اواخر وقت فردا (دوشنبه) تا ظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تاکید بر افزایش سرعت وزش باد) استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر رخ خواهد داد.

براساس هشدار نارنجی هم افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل در روزهای اعلام‌شده در استان‌های زیر رخ خواهد داد:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورها و شناگران، آسیب دیدن شناورهای سبک و تفریحی، آسیب دیدن تورهای صیادی، خسارت دیدن تاسیسات و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

منع شنا و غواصی، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی و همچنین آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
0
0
تا دو هفته اینده تهران هیچ سرمایی را تجربه نخواهد کرد , و دمای هوا تقریبا افزایشی خواهد بود ,,,شاید سه شنبه اندکی باران ببارد ,ولی تاثیری زیاد در کاهش دما ندارد ,
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان