تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲

باورهای غلط درباره رژیم غذایی

دیر غذا خوردن لزوما موجب افزایش وزن نمی‌شود بلکه این خوردن مقدار زیادی غذا هنگام عصر است که افزایش وزن به دنبال خواهد داشت

رژیم غذایی

رویداد۲۴ این روز‌ها به نظر می‌رسد اغلب مردم درباره نحوه غذا خوردن، بهترین رژیم غذایی یا اینکه چه چیز سالم یا ناسالم است، عقاید سفت‌وسختی دارند؛ در حالی که واقعیت این است که تغذیه موضوعی پیچیده و پر از نکات ظریف و دقیق است؛ چنانکه یک رژیم غذایی خاصی ممکن است برای برخی موثر باشد و برای عده‌ای دیگر بی‌فایده. با این حال کارشناسان با این نظر موافق‌اند که درباره تغذیه روایت‌ها و باور‌های غلطی وجود دارد.

یاهولایف برای رفع این سردرگمی، سراغ چند متخصص تغذیه رفته است.

باور غلط شماره ۱: در فروشگاه فقط سراغ قفسه موادغذایی تازه بروید

در حالی که بخش محصولات تازه فروشگاه‌های مواد غذایی اغلب به دلیل محصولات تازه، گوشت، غذا‌هایی دریایی و لبنیات با اقبال بیشتری مواجه است و بیشتر سر راهرو‌های فروشگاه قرار دارند، برخی توصیه می‌کنند به راهرو‌های میانی وارد نشوید، زیرا محل عرضه غذا‌های فراوری‌شده و بسته‌بندی‌شده‌اند.


بیشتر بخوانید: رژیم غذایی آتلانتیک به کاهش کلسترول و چربی شکم کمک می‌کند


اما لورس هریس‌ــ‌پینکوس، متخصص تغذیه، در این زمینه می‌گوید: «در راهرو‌های میانی فروشگاه‌ها، مواد غذایی دیگری مانند منابع ارزشمندی از خوراکی‌های غنی از مواد مغذی مثل انواع میو‌ه‌ها و سبزیجات یخ‌زده، غذا‌های دریایی منجمد، غلات کامل، مغز‌ها یا ادویه‌ها و غذا‌های محلی و خاص فرهنگ‌های مختلف هم وجود دارند.»

به گفته او، این یکی از مخرب‌ترین باور‌ها است؛ زیرا بسیاری از منابع خوشمزه، مقرون به‌صرفه و در دسترس را از سبد خرید حذف خواهد کرد؛ آن هم در حالی که از هر ۱۰ آمریکایی، تنها یک نفر میوه و سبزیجات را به مقدار توصیه‌شده مصرف می‌کند و حدود ۹۵ درصد فیبر توصیه‌شده روزانه را دریافت نمی‌کند.

او پیروی از رژیم‌غذایی سالم و خرید از تمام فروشگاه‌های مواد غذایی را که غذا‌های کامل و باکیفیت عرضه می‌کنند، توصیه می‌کند.

باور غلط شماره ۲: مواد غذای کم‌چربی و کم‌کالری سالم‌ترند

آلیسا پاچکو، متخصص تغذیه، در این زمینه می‌گوید: «انتخاب غذا‌های کم‌کالری معمولا با احساس گرسنه ماندن یا سیر نشدن همراه است و در نهایت موجب پرخوری می‌شود.» علاوه بر این، کالری کافی مصرف نکردن در درازمدت نتیجه معکوس دارد و سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رژیم غذایی
نظرات شما
پیشخوان