تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳

شورای امنیت پس از حملات ایران نشست اضطراری برگزار می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که برای بررسی حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی، نشست اضطراری برگزار می‌کند.

شورای امنیت پس از حملات ایران نشست اضطراری برگزار می‌کند
رویداد۲۴ شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که برای بررسی حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی، نشست اضطراری برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، گفت که این شورا در نظر دارد به درخواست اسرائیل این نشست را در ساعت چهار بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی برگزار کند.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت، خواسته است که پاسخ شنبه شب تهران به این تجاوز را صریحا محکوم کند و در عصبانیت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، آن را «تروریستی» خوانده است.


بیشتر بخوانید: اولین واکنش‌ها به پاسخ ایران به حمله اسرائیل چه بود؟


پیش از این، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و مبتنی بر دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود. موضوع را می توان پایان‌یافته تلقی کرد. با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به‌طور قابل‌توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری میان ایران و رژیم سرکش اسرائیل است و آمریکا باید از آن دور بماند!»

 نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی نیز اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان