تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

قطار بن ریل یا پارس لاریم؟ کدام بهتر است

رویداد۲۴ امروزه قطارهای مختلفی در خطوط ریلی ایران رفت‌وآمد دارند و هرکدام از آن‌ها، زیر نظر شرکت به‌خصوصی هستند. مسافران می‌توانند از بین قطارهای شرکت‌های مختلف، هریک که با شرایطشان سازگاری بیشتری دارد را انتخاب کرده و مسافرتی به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنند. شرکت‌های قطار بن ریل و پارس لاریم، دو تا از معروف‌ترین‌ها هستند که معمولا تعداد درخواست‌های زیادی برای خرید بلیط آن‌ها وجود دارد؛ اما سوالی که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که قطار کدام‌یک از این شرکت‌ها بهتر بوده و خرید بلیط آن به مسافران پیشنهاد می‌شود؟

قطار بن ریل یا پارس لاریم؟ کدام بهتر است

تاریخچه شرکت‌ها

شرکت بن ریل به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های ریلی شناخته می‌شود. این شرکت از سال ۱۳۷۱ تاکنون فعال بوده و همواره توانسته است تا مسافران را با امنیتی کامل به مقصد مورد نظرشان برساند. شرکت بن ریل در سال ۱۳۹۶ تعداد واگن‌های فعال خود را به ۱۳۱ عدد افزایش داد و در همین سال، توانست تا سهم خود از حمل‌ونقل ریلی کشور را نیز به ۹ درصد برساند؛ بدین‌صورت تقریبا یک‌ونیم میلیون مسافر در سال توسط قطارهای این شرکت جابه‌جا می‌شوند.

جالب است بدانید که برای چندین سال متوالی، شرکت بن ریل تنها شرکتی بود که حمل‌ونقل ریلی بین شهرهای تهران و مشهد را به‌صورت سریع‌السیر ارائه می‌داد. مسافران می‌توانستند به‌وسیله قطارهای این شرکت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسیر تهران تا مشهد را طی کرده و به مقصد برسند.

برخلاف شرکت بن ریل که سابقه‌ای طولانی در زمینه حمل‌ونقل ریلی دارد، شرکت پارس لاریم یکی از شرکت‌ها نوپا در صنعت راه‌آهن کشور شناخته می‌شود. این شرکت ابتدا در سال ۱۳۸۶ فعالیت تجاری خود را با بسته‌بندی و عرضه کالاهایی مانند چای، قهوه، عسل و... آغاز کرد و بعدها در سال ۹۶، پا به عرصه حمل‌ونقل ریلی گذاشت. یکی از نکات مثبتی که درمورد شرکت پارس لاریم وجود دارد، این است که به‌خاطر نوپا بودن معمولا هزینه کمی را برای بلیط‌های خود درنظر می‌گیرد تا بتواند با شرکت‌های بزرگ ریلی به رقابت بپردازد؛ بنابراین، اگر شما نیز قصد شرکت در پیش فروش بلیط قطار و رفتن به سفری اقتصادی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که شرکت پارس لاریم را به‌عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی خود درنظر داشته باشید.

مسیرهای فعال

با توجه به تعداد واگن‌های زیادی که شرکت بن ریل دراختیار دارد، طبیعی است که مسیرهای زیادی را نیز پوشش بدهد. قطارهای شرکت بن ریل امروزه در مسیرهای تهران مشهد، زنجان مشهد، قزوین مشهد، کرمان مشهد، تهران کرمان، تهران بندرعباس، مشهد طبس، قم مشهد، ملایر مشهد، اراک مشهد، تهران خرمشهر و تهران اهواز تردد دارند.

قطار بن ریل یا پارس لاریم؟ کدام بهتر است

شرکت پارس لاریم برخلاف شرکت بن ریل که دامنه تردد وسیعی دارد، فقط در مسیر قطار تهران مشهد فعالیت می‌کند. البته این موضوع به‌خاطر نوپا بودن این شرکت بوده و قطعا در آینده و با به‌کارگیری واگن‌های بیشتر، مسیرهای زیادتری را نیز پوشش می‌دهد.

تعداد و تنوع قطارها

یکی از نکات دیگری که درمورد شرکت‌های قطار بن ریل و قطار پارس لاریم باید درنظر داشته باشید، تعداد و تنوع قطارهای آن‌ها است. شرکت بن ریل قطارهای ایران بن ریل، سروش، غزال، پلور، کرخه و پارسی (۴ و ۶ تخته) را دراختیار داشته و شرکت قطار پارس لاریم، فقط یک قطار به نام پارس لاریم را دراختیار دارد. اگر قصد شرکت در پیش فروش قطار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از نهایی کردن فرایند خرید بلیط، ویژگی‌های هریک از این قطارها را به‌دقت بررسی کرده تا مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

میزان امکانات و خدمات

هر دو شرکت میزان امکانات و خدمات خوبی را به مسافران خود ارائه می‌دهند؛ اما این موضوع را باید درنظر داشته باشید که سطح امکانات و خدمات، با تعداد ستاره‌های قطار نیز رابطه مستقیمی دارد. همان‌طور که گفته شد، شرکت پارس لاریم فقط یک قطار به همین نام را دراختیار دارد که این قطار، ۴ ستاره داشته و خدماتی نیمه‌لوکس را به مسافران خود ارائه می‌دهد.

در نقطه مقابل، هرکدام از قطارهای شرکت بن ریل تعداد ستاره متفاوتی دارند. برای مثال، قطار ایران بن ریل که از سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، یکی از قطارهای ۵ ستاره کشور محسوب می‌شود. قطارهای ۵ ستاره به‌عنوان لوکس‌ترین قطارها شناخته می‌شوند و امکانات و خدماتی درجه‌یک را به مسافران خود ارائه می‌دهند. قطارهای سروش، غزال، پلور و کرخه نیز جزو قطارهای ۴ ستاره و نیمه‌لوکس به‌حساب می‌آیند. قطارهای ۴ ستاره معمولا برای داشتن سفری به نسبت ارزان و پرامکانات انتخاب‌های خوبی هستند. قطار پارسی نیز در دسته قطارهای ۳ ستاره قرار می‌گیرد و اگر می‌خواهید در پیش فروش بلیط قطار شرکت کرده و سفری اقتصادی را برای خود رقم بزنید، خرید بلیط این قطار را پیشنهاد می‌کنیم.

قطار بن ریل یا پارس لاریم؟ کدام بهتر است

کدام‌یک از شرکت‌های ریلی بن ریل یا پارس لاریم بهتر هستند؟

باتوجه به مطالبی که گفته شد، اگر بخواهیم نتیجه‌ای نهایی درباره شرکت‌های ریلی بن ریل و پارس لاریم را ارائه کنیم، می‌توانیم بگوییم که هر دو شرکت از لحاظ کیفیت واگن‌ها و میزان ارائه خدمات در سطح یکسانی قرار دارند؛ اما از لحاظ تنوع، قطعا شرکت بن ریل بسیار قدرتمندتر است. شرکت بن ریل علاوه‌بر این‌که در مسیرهای مختلفی تردد می‌کند، قطارهای متنوعی را نیز دراختیار داشته و گزینه‌های زیادی را ارائه می‌دهد؛ البته طبیعی است که تصمیم‌گیری نهایی کاملا به شرایط شخصی مسافر بستگی دارد. 

بهترین و آسان‌ترین روش برای خرید بلیط

امروزه بسیاری از شرکت‌ها خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند. درمورد شرکت‌های گردشگری نیز به همین صورت بوده و اغلب آژانس‌هایی که امروزه مشغول فعالیت هستند، بیشتر خدمات خود را به‌صورت آنلاین عرضه می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید کارهایی مانند خرید بلیط قطار بن ریل یا تهیه بیمه مسافرتی را از طریق اینترنت انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم که به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید.

فلای تودی یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی کشور است که در تمامی سال‌های فعالیت خود توانسته تا رضایت اغلب کاربران را جلب کند. فلای تودی امروزه بیشتر بخش‌های گردشگری را پوشش داده و توریست‌ها می‌توانند هر نوع امکانات و خدمات را از طریق وبسایت این مجموعه دریافت کنند. از امکان شرکت در پیش فروش قطار گرفته تا امکان رزرو هتل، توسط فلای تودی فراهم شده‌اند تا هیچ نیازی به مراجعه به آژانس‌های متعدد وجود نداشته باشد. اگر شما نیز می‌خواهید سفری شیرین را برای خود رقم بزنید، بهتر است تا از خدمات فلای تودی استفاده کنید.

برچسب ها: بلیت قطار
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان