تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشخصات موشک Rocks اسرائیل

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های موشک Rocks اسرائیل خواهیم پرداخت.

مشخصات موشک  Rocks اسرائیل

رویداد۲۴  حسین فلاحی: Rocks یک موشک جدید و پیشرفته هوا به زمین با سرعت بالا است که توسط شرکت اسرائیلی رافائل ساخته شده است.  Rocks یک سلاح 306 میلی‌متری 570 کیلوگرمی است که حداکثر برد آن 150 کیلومتر است و در سال 2016 وارد خدمت شد. این موشک برای درگیری با اهداف ثابت و قابل مکان‌یابی با ارزش بالا در محیط‌های به شدت محروم از GPS طراحی شده است.

 موشک راکس اسرائیل چیست؟

موشک جدید با نام «Rocks » مجهز به یک موتور موشک جامد تک مرحله‌ای است. موشک هوا به زمین Rocks را می توان به دو نوع سرجنگی نفوذی یا انفجاری برای نابود کردن اهداف بالای زمین یا مخفی شده در زیر زمین مجهز کرد. 

شرکت اسرائیلی رافائل دو سلاح پرتاب هوایی خود را برای تولید Rocks ترکیب کرد که وقتی از یک F-15، F-16 یا F-35 پرتاب می شود، از یک موتور موشک سوخت جامد استفاده می کند تا آن را در یک مسیر رو به بالا بفرستد تا موشک روی هدف فرود آید. به دلیل دارابودن Rocks از  سرعت یک موشک بالستیک، رهگیری آن بسیار دشوار است.

مشخصات موشک  Rocks اسرائیل


Rocks از GPS/INS برای رسیدن به مجاورت هدف خود استفاده می کند، جایی که سیستم هدایت ترمینال آن، همچنین توسط بمب های هوشمند اسرائیل Spice استفاده می شود. این موشک ها توسط جنگنده های F-16، F-15، F-35 یا یک ترابری به ارتفاع بالا منتقل می شوند وسپس پرتاب می شود.پس از پرتاب موشک ها بالاتر پرواز می کنند و سپس با سرعت و مسیری تقریباً مشابه با یک موشک بالستیک به سمت زمین می روند.

ویژگی‌های راکس اسرائیل

موشک "Rocks " برای اولین بار در نمایشگاه هوافضا و دفاعی Aero India 2019 در 20 فوریه 2019 ظاهر شد. گیدئون وایس، معاون مدیر کل توسعه تجارت، بازاریابی و استراتژی رافائل در مورد این موشک گفته بود که این شرکت قبلاً یک هواپیمای آزمایشی F-16I Sufa نیروی هوایی اسرائیل را برای حمل این سلاح تأیید کرده و تعدادی آزمایش با استفاده ازاین جت جنگنده به عنوان سکوی پرتاب انجام داده بود. با توجه به تاییدیه این سلاح بر روی یک جنگنده F-16I نیروی هوایی اسرائیل، که می تواند تا چهار Rocks  را به طور همزمان حمل کند، F-15های نیروی هوایی اسرائیل، که بسیاری از آنها به طور خاص به عنوان هواپیمای تهاجمی دوربرد پیکربندی شده اند، می توانند این موشک ها را نیز حمل کنند.

جنگنده اف 15

به گفته وایس، موشک راکس یک راه‌حل پیشرفته و مقرون‌به‌صرفه اثبات‌شده رزمی را که از آخرین نسل سیستم SPICE به ارث رسیده است، ارائه می‌کند. او افزود که موشک های Rocks به طور موثری به تقاضای رو به رشد برای قابلیت ضربه دقیق هوا به زمین مستقل از GPS پاسخ می دهند. منظور میلر از خانواده بمب های هدایت شونده دقیق رافائل بود. این بمب‌ها از سیستم ناوبری سیستم هدایت اینرسی مجهز به GPS استفاده می‌کنند تا قبل از اینکه به جستجوگر مادون قرمز تصویربرداری برای مرحله پایانی پرواز بپردازند، آنها را به منطقه هدف عمومی هدایت می‌کند.

طراحی  موشک  Rocks اسرائیل

بنا به اعلام رافائل این موشک می‌تواند یک کلاهک نافذ را حمل کند که قادر خواهد بود به اهداف سخت‌شده و زیر زمینی حمله کند و همچنین یک طرح انفجاری برای درگیری با دشمن در فضای باز را دارد. گزینه های مختلف سرجنگی نشان می دهد که بخش محموله سلاح ممکن است تا حدی مدولار باشد.

مشخصات موشک  Rocks اسرائیل

ممکن است موشک بتواند هر کلاهک استاندارد شده ای را در کلاس های وزنی خاص بپذیرد، همانطور که در مورد بمب های SPICE وجود دارد. به عنوان مثال، سرجنگ‌های 2000 پوندی باستر و انفجاری به آسانی در دسترس هستند. با توجه به ماهیت بالستیک پرواز آن، سرعت بالای آن در مراحل پایانی پرواز نیز به آن کمک می کند تا به عمق بیشتری در یک هدف نفوذ کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان