تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پنجه کلاغی دور چشم چیست؟ معرفی راه های رفع پنجه کلاغی

برای درمان و رفع پنجه کلاغی دور چشم روش‌های درمانی مختلفی از جمله بهره‌گیری از روش‌های نوین تخصصی تا روش‌های خانگی و محصولات شیمیایی وجود دارد که در این مقاله به شرح چروک دور چشم و درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم خواهیم پرداخت. 

پنجه کلاغی دور چشم چیست؟ معرفی راه های رفع پنجه کلاغی

رویداد۲۴ آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چگونه چروک‌های پنجه کلاغی دور چشم را از بین ببرید؟ روش و راه‌کارهای موثر و پیشرفته ای برای درمان این چروک‌ها وجود دارد تا چهره جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. برای درمان و رفع پنجه کلاغی دور چشم روش‌های درمانی مختلفی از جمله بهره‌گیری از روش‌های نوین تخصصی تا روش‌های خانگی و محصولات شیمیایی وجود دارد که در این مقاله به شرح چروک دور چشم و درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم خواهیم پرداخت. 

پنجه کلاغی دور چشم؛ چین و چروک‌های مزاحم اطراف چشم‌ها

خطوط پنجه کلاغی اصطلاحا به چین و چروک‌هایی گفته می‌شود که هنگام خندیدن یا سایر حرکات انقباضی قابل‌رویت هستند. چین و چروک‌های دور چشم یکی از اولین نشانه‌های پیری پوست است که البته عوامل محیطی مانند ژنتیک و نور آفتاب نیز در بروز خطوط پنجه کلاغی موثر هستند. 

دستگاه لیزر CO2 فرکشنال؛ روشی برای درمان سریع خطوط پنجه کلاغی 

دستگاه CO2 فرکشنال؛ به کاهش چروک دور چشم، خطوط ریز، تغییرات نامنظم رنگ پوست، ناهمواری‌های بافتی و کدری گردن و صورت کمک می‌کند. این دستگاه همچون مانند لایه‌بردار عمل می‌کند و از این دستگاه برای لیزر واریس و چین و چروک نیز استفاده می‌کنند. 

لیزر CO2 با ایجاد آسیب‌های ریز روی صورت یا دور چشم موجب کلاژن سازی و تحریک جریان خون می‌شود و چروک‌های دور چشم را رفع می‌کند. این روش هیچ دوره نقاهتی ندارد و ممکن است بعد از جلسه درمان کمی سوزش احساس کنید. همچنین این دستگاه قادر به درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم در یک جلسه است.

درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با دستگاه پیشرفته هایفو 

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی برای درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم محسوب می‌شود. در این روش با استفاده از امواج فراصوت همه چروک‌های دور چشم از بین می‌رود. این امواج مغناطیسی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و با تولید گرما، کلاژن‌سزی را تحریک می‌کند. 

دوره هایفوتراپی فقط برای چروک دور چشم نیست؛ بلکه به بهبود گودی و تیرگی دور چشم نیز کمک می‌کند. طول جلسات هایفو در سال اول یک الی سه جلسه است و تعرفه آن مانند هزینه هر جلسه ترواسکالپ، کمی بالا است؛ اما یک روش تضمینی و مطمئن برای رفع چین‌و‌چروک‌های دور چشم محسوب می‌شود و دوره نقاهتی نیز ندارد.

تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک های دور چشم 

بوتاکس از مواد مغذی مانند سم بوتولینوم و هیالورونیک اسید ساخته شده است تزریق آن به دور چشم باعث شدل شدن عضلات اطراف چشم و در نتیجه محو شدن خطوط پنجه کلاغی دور چشم می‌شود. این روش از تزریق، امکان رفع چین و چروک های دور چشم و صاف کردن پوست برای چندین ماه را می‌دهد. ماندگاری بوتاکس یه عواملی همچون سن، کیفیت مواد و پوست شما دارد که مدت زمان ترمیم بوتاکس بین 3 الی 8 ماه متغیر است. 

پنجه کلاغی دور چشم چیست؟ معرفی راه های رفع پنجه کلاغی

لیزر فوتونا؛ روش کاربردی برای جوانسازی پوست اطراف چشم 

لیزر فوتونا یک فناوری لیزری پیشرفته است که از پرتو لیزر برای رساندن انرژی به ناحیه موردنظر استفاده می‌شود. دستگاه فوتونا دارای چندین هندپیس مختلف است و از هندپیس‌ها برای لیزر جای جوش، چروک پنجه کلاغی، رفع اسکار و جای جوش استفاده می‌شود. این لیزر یک روش لیفت صورت و دور چشم بدون جراحی است که لایه‌های عمیق پوست را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد تا افتادگی پوست را رفع کند و چین و چروک‌ها را کاهش دهد. دوره نقاهت درمان با لیزر فوتونا هیچ نگرانی ندارد چون ممکن است کمی درد، سوزش و التهاب را پس از جلسه درمان احساس کنید که با کمپرس یخ قابل‌درمان است. 

راهکارهای جلوگیری و درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با کرم و سرم‌های دور چشم 

یکی از دلایل‌ پنجه کلاغی دور چشم، کمبود رطوبت است. مرطوب‌کننده و مواد شیمیایی که به گردش خون و رشد سلول‌های جدید کمک می‌کنند؛ بدین‌ترتیب تاثیری موثر بر خطوط دور چشم می‌گذارد. این کرم‌ها یا سرم‌ها شامل موارد زیر می‌شود: 

  • ویتامین C برای محافظت در برابر آسیب‌های محیطی
  •  سرامید‌ها برای مرطوب نگه داشتن پوست دور چشم 
  • نیاسینامید برای تقویت پوست 
  • استفاده از آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین E 
  • استفاده از کرم‌های حاوی SPF 

البته استفاده از ماسک‌های طبیعی مانند هویج، گلاب و خیار که حاوی این ویتامین‌ها هستند نیز به‎عنوان درمان خانگی خطوط پنجه کلاغی دور چشم موثر هستند. اما استفاده از سرم‌ها و ماسک ها در برابر روش‌های تخصصی کلینیکی تاثیر‌گذار نیستند و یک درمان قطعی برای رفع چین و چروک محسوب نمی‌شوند. 

پنجه کلاغی دور چشم چیست؟ معرفی راه های رفع پنجه کلاغی

انتخاب بهترین روش درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم در کلینیک پوست 

در این مقاله در مورد خطوط پنجه کلاغی چشم و روش‌های موثر برای درمان چروک های دور چشم بررسی کردیم. همچنین روش های درمانی مانند لیزرتراپی، بوتاکس، هایفوتراپی و محصولات شیمیایی و خانگی را به شما معرفی کردیم. استفاده و انتخاب روش درمانی تخصصی نوین برای رفع چروک‌های دور چشم از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راهکارهاست که تاثیر بسیاری دارد. کلینیک تخصصی پوست و مو الف، با پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌ها برای مشاوره و درمان در خدمت شما هستند تا بهترین روش درمان را انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره و رزرو وقت به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان