تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان مخالف جنگ غزه لغو شد

مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا پس از آنکه ده‌ها نویسنده و نامزد جوایز این انجمن در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در آن انصراف دادند، لغو شد. این مراسم سالانه قرار بود ۲۹ آوریل برگزار شود.

مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان مخالف جنگ غزه لغو شد

رویداد۲۴ شماری از نویسندگان سرشناس در بیانیه‌ای، انجمن قلم آمریکا (پن) را به «خیانت» به تعهداتش متهم کرده‌اند. تحریم و لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا در بحبوحه گسترش اعتراض‌‌ها به جنگ غزه در آمریکا از جمله در دانشگاه‌ها رخ داده است.

از میان ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، ۹ نفر آن‌ها به دلیل عدم حمایت این انجمن از نویسندگان فلسطینی، از این رویداد انصراف دادند.

بر اساس بیانیه تحریم‌کنندگان مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان مانند کامونه فلیکس، کریستینا شارپ و استر آلن در مرحله بررسی آثارشان از این رویداد انصراف داده‌اند.

در واکنش به این اقدام، کلاریس روزاز شریف، مدیر ارشد برنامه‌‌های ادبی انجمن قلم آمریکا گفت: «ما به اینکه نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند، بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که نامزد شده‌‌اند باقی بمانند یا نمانند.»


بیشتربخوانید: عملیات بعدی اسرائیل قابل پیش‌بینی است | باید حواسمان باشد که توجه جهانی از غزه به ایران معطوف نشود


در هفته‌های گذشته، نامزدهای جایزه انجمن قلم آمریکا با امضای چند بیانیه، از این انجمن به دلیل «گرایش علیه غزه» انتقاد کردند. آن‌ها همچنین از انجمن قلم آمریکا خواستند تا مانند انجمن جهانی قلم از آتش‌بس فوری در غزه حمایت کند.

شماری از نویسندگان ضد جنگ مانند میشل الکساندر و نائومی کلاین در ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای با اشاره به حملات پی‌درپی اسرائیل به غزه نوشتند که انجمن قلم آمریکا به تعهد خود برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان «خیانت» کرده است.

این نویسندگان در بیانیه نامه خود مدعی شدند که انجمن قلم آمریکا در یک «جبهه فرهنگی» برای «عادی‌سازی نسل‌کشی» شرکت داشته است.

در مقابل، انجمن قلم آمریکا اعلام کرده که خسارت‌های جانی در غزه را محکوم می‌کند و یک صندوق ۱۰۰ هزار دلاری نیز برای نویسندگان فلسطینی ایجاد کرده است.

هفته گذشته ۳۰ نویسنده و مترجم در نامه‌ای به انجمن قلم آمریکا، با متهم کردن مدیران این انجمن به «انفعال شرم‌آور» در مورد وضعیت غزه، خواستار استعفای آن‌ها شده بودند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان