تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
علی صوفی در گفت‌وگو با رویداد۲۴؛

رئیسی از احمدی نژاد هم راحت‌تر دروغ می‌گوید/ وضعیت کنونی نتیجه حضور نیرو‌های نظامی در عرصه سیاسی است

علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است جریان حاکم هیچ اهمیتی برای انتخابات قائل نیست و اساسا مشارکت بالا برای این جریان، تهدید است.

علی صوفی

رویداد۲۴| زینب غبیشاوی: چند روز دیگر نمایندگان جدید که در انتخاباتی  غیررقابتی پیروز شده‌اند، وارد بهارستان می‌شوند. علی صوفی کارشناس سیاسی و وزیر دولت اصلاحات معتقد است انتخابات مجلس دوازدهم در دوم این مشارکت به جایی رسید که نمی‌توان نام آن را انتخابات گذاشت.

صوفی به رویداد۲۴ می‌گویذ: زمانی که ۸ درصد مردم منهای آرای باطله، حضور پیدا می‌کنند، انتخاباتی در کار نیست و مشروعیت نظام به پایین‌ترین حد خود رسیده، هرچند برای این‌ها اصلا مهم نیست. 

مهمترین بخش های این گفتگو را در ادامه می‌خوانید؛

برای جریان حاکم، انتخابات با مشارکت بالا تهدید آمیز است

* برای جریان حاکم، نه تنها اصل انتخابات مهم نیست، بلکه اساسا انتخابات با مشارکت بالا برای آن‌ها تهدید جدی است؛ بنابراین مطلوبشان همین وضعیت است. دستور کار این‌ها، حفظ قدرت و یک حاکمیت توتالیتر به هر شکل ممکن است. 

*مجلس خبرگان هم به این وضعیت رسیده و نامش را انتخابات خبرگان می‌گذارند، در صورتی که در برخی حوزه‌ها فقط یک نفر کاندیدا بود. این انتخابات کاملا از معنا افتاده است.

وضعیت کنونی پیامد حضور نیروهای نظامی در عرصه سیاسی است

*پیامد حضور نیرو‌های نظامی در عرصه سیاسی، چیزی غیر از این نمی‌تواند باشد. نیرو‌های مسلح مگرچگونه آموزش می‌بینند؟ آن‌ها برای دفاع از مرز‌ها تربیت می‌شوند و هر کسی که در مقابل آن‌ها قرار بگیرد دشمن است. در عرصه سیاسی هم این‌ها غیر از این معنا ندارد. 

*احزاب دیگر معنایی ندارد و هرکس در مقابل اراده آن‌ها قرار بگیرد دشمن است و به هر شکلی که می‌شود باید او را نابود کرد. از دید آن‌ها الان مردم هم دشمن هستند، چرا که باب میلشان عمل نمی‌کنند و به این مجلس فرمایشی، مشروعیت نمی‌بخشند. این دشمن تحت عناوین مختلف باید تحقیر شود. از حجاب گرفته تا سرکوب اعتراضات و انتساب به دشمنان بیگانه. 

حاکمیت یکدست، مجلس و دولت ضعیف می‌طبد

*مطلوب این جریان، حاکمیت یک دست است و طبیعتا حاکمیت یکدست، دولت و مجلس ضعیفی را خواهد داشت. از نظرشان مشارکت ۸ درصدی حماسه است، چرا که مطلوبشان صورت گرفته و کیست که به این وضعیت اعتراض کند؟ وقتی دولت عملکردش را پیشرفت و توسعه می‌خواند، انتخابات را هم حماسه می‌دانند.

*زمانی که ۸ درصد مردم، منهای آرای باطله، مشارکت می‌کنند، انتخاباتی در کار نیست و مشروعیت نظام به پایین‌ترین حد خود رسیده، هرچند برای این‌ها اصلا مهم نیست. 

*رئیسی حتی از احمدی نژاد هم راحتتر دروغ می‌گوید. رئیس جمهور در یک برنامه و مصاحبه نمایشی با افراد معلوم الحال شرکت می‌کند و مصاحبه کننده به جای پرسش و به چالش کشیدن رئیس جمهور از او تعریف و تمجید می‌کند.

*وقتی رئیس دولت در تلویزیون بدون سند، آمار دروغ می‌دهد و می‌گوید زمانی که دولت را تحویل گرفته تورم ۶۰ درصد بوده، طبیعی است که وزیر کشورش هم مشارکت ۸ درصدی را حماسه بخواند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
6
احسنت بر شما راست میگی افراد نظامی چه به سیاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
1
6
رییسی دروغگو نیست
فقط معنی عدد و رقم رو نمیفهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
خب این دیگه فاجعه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
بلاخره به حقش رسید
نظرات شما
پیشخوان