تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

سلیمی نمین: فرزند قالیباف برای تحصیل به خارج رفته، چه ربطی به پدر دارد؟ /رائفی پور هم سواد ندارد هم متوهم است

فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: درباره تأثیر تخریب‌ها علیه قالیباف و انداختن او از ریاست مجلس باید به این نکته توجه کرد که فردی که متوسل به تخریب‌گری شده، خودش می‌داند که نمی‌تواند در جایگاه ریاست مجلس قرار بگیرد.

سلیمی نمین: فرزند قالیباف برای تحصیل به خارج رفته، چه ربطی به پدر دارد؟ /رائفی پور هم سواد ندارد هم متوهم است

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «اگر فرزند قالیباف برای تحصیل به خارج از کشور رفته به او چه ربطی دارد؟»، «تصور کنید خانواده قالیباف به ترکیه رفتند و چیزی هم خریده باشند.»، «در مجلس فردی غیر از قالیباف برای ریاست مجلس نداریم.» و... این‌ها بخشی از دفاعیات عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا در راستای تطهیر چهره قالیباف است که این روز‌ها هدف حملات تندرو‌ها قرار گرفته است.

او برخی رقبای قالیباف، را متوهم می‌داند و به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید؛ «افراد بدون سابقه سیاسی که وارد مجلس شدند هم به داوطلبین متوهم ریاست مجلس بی‌اعتنایی می‌کنند»

سلیمی گریزی نیز به حملات هدفمند رائفی پور و همراهانش علیه قالیباف نیز اشاره می‌کند و می‌گوید؛ «همین فردی که شما اشاره کردید، ادعا‌هایی دارد که نشان می‌دهد سواد و شناخت نسبت به اسلام و ائمه اطهار ندارد. مسائل جزئی سیاسی را نمی‌داند و ادعا می‌کند که می‌خواهد سلاح تولید کند، اما معلوم نیست با چه علم و عقبه‌ای می‌خواهد این کار را انجام دهد. همه این موارد توهمات است.»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا را می‌خوانید:

***

*آقای سلیمی نمین! طی هفته‌های اخیر و بعد از انتخابات مجلس حملات به قالیباف متوقف نشده و هدف‌ها معطوف به دور کردن او از ریاست مجلس شده است، تحلیل شما از این فضا چیست؟

طرد شدن یکسری افراد در جامعه منوط به این است افرادی که وجود آن‌ها به لحاظ شأنیت پررنگ‌تر است، در معرض دید مردم نباشند و یا از دید مردم دور نگه داشته باشند، لذا این نوع حملات ناشی از این مطلب است، البته سابقه هم دارد و به این ترتیب نیست که تنها در مورد قالیباف باشد بلکه درباره بسیاری از شخصیت‌ها از ابتدای انقلاب برخورد حذفی صورت می‌گرفت نه برخورد نقدی، وقتی شخصیتی مورد نقد قرار بگیرد هم برای او سازنده است و هم برای جامعه.

فرزند قالیباف برای تحصیل به خارج از کشور رفته، چه ربطی به او دارد؟

اما برخورد تخریبی هم آن شخصیت را از امور تعیین‌کننده باز می‌دارد هم به ضرر جامعه است چراکه به شناخت جامعه از آن فرد افزوده نمی‌شود بلکه فضای مخدوشی پیش روی قرار می‌گیرد که تشخیص‌ها هم سخت می‌شود. این نکته از ابتدای انقلاب به وضوح قابل مشاهده است.

درباره قالیباف هم همین قاعده مطرح است. تصور کنید فرزند او برای تحصیل به خارج از کشور رفته، چه ربطی به قالیباف دارد؟ شخصیت توانمند و ارزنده‌ای را به دلیل اقدام فرزندش تخریب کنیم؟ اینکه شرط عقل و انصاف نیست.

تخریب قالیباف به خاطر فرزندش بداخلاقی در حد فاجعه است

*مواردی نظیر خرید سیسمونی خانواده قالیباف از ترکیه هم مطرح شد.

تصور کنید خانواده قالیباف به ترکیه رفتند و چیزی هم خریده باشند. در مجموع افرادی که دست به این قبیل تخریب‌ها می‌زنند، مواردی نظیر حضور ۱۳ ساله قالیباف در شهرداری تهران را در نظر بگیرند کما اینکه وقتی شهرداری او به پایان رسید و جریان رقیب شهرداری را در دست گرفت، هرگز نتوانست تخلفی درباره شخص قالیباف مطرح کند، این میزان سلامت برابر این حجم از کارکرد که شهر تهران واقعاً موجودیت خود را مدیون تلاش‌های قالیباف می‌داند.

حالا به دلیل این بحث که فرزند قالیباف می‌خواسته در خارج از کشور تحصیل کند یا نکند، این فرد باید تخریب شود. مشخص است که این موارد بهانه هستند و بداخلاقی در حد فاجعه‌آمیز است که از طریق تخریب فردی خودمان را مطرح کنیم.

فردی که در بیت رهبری اعتبار ندارد، چگونه می‌تواند بین مجلس و شورای نگهبان ارتباط ایجاد کند؟

درباره تأثیر تخریب‌ها علیه قالیباف و انداختن او از ریاست مجلس باید به این نکته توجه کرد که فردی که متوسل به تخریب‌گری شده، خودش می‌داند که نمی‌تواند در جایگاه ریاست مجلس قرار بگیرد، از طرفی چنین شخصی شأنی ندارد و مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت حتی از جانب افرادی که او را در تخریب‌ها همراهی کردند، به عنوان رئیس مجلس مورد پذیرش واقع نخواهد شد چراکه این افراد هم می‌خواهند شأنی داشته باشند و در عین حال یکی از عواملی که شأن مجلس را افزایش می‌دهد، ریاست مجلس است، این افراد هم نمی‌خواهند در مجلسی حضور داشته باشند که شأن ریاست آن مجلس بسیار نازل باشد.

در نتیجه طبیعی است که حتی دوستان این افراد تخریب‌گر هم با آن‌ها همراهی نخواهند کرد چراکه در هر صورت باید از مجاس اعتبار دریافت کنند و مجلسی با رئیس نازل به این افراد اعتبار نمی‌دهد، بنابراین هیچ کس نمی‌پذیرد فردی که نمی‌تواند مطلبی را بیان کند و ارتباطی حتی در سطح داخلی بوجود آورد، رئیس مجلس شود.


بیشتر بخوانید: رائفی‌پور گیت | آیا سرنخ رسوایی مصاف در دست سید نظامی موسوی است؟


فردی که در بیت رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتبار ندارد، چگونه می‌تواند بین مجلس و شورای نگهبان برای حل مسئله ارتباط ایجاد کند؟ بنده اسم نمی‌برم، اما قطعاً برخی از این افراد را می‌شناسید که فقط با تهمت زدن و توهین توانستند عده‌ای را به خودشان امیدوار کنند که عدالت طلب هستند و چه جای تأسفی دارد.

این‌ها از قدرت لازم برای پویا نگه داشتن مجلس برخوردار نخواهند بود. البته تخریب‌گران به این قضیه واقف هستند که در صورت حضور افراد تندرو بر روی صندلی ریاست، مجلس به شدت تنزل پیدا می‎‌کند لذا چنین میدانی را به افراد خیلی متوهم نخواهند داد.

یکی از این آقایان کاندیدای ریاست مجلس، متوهم است

*یعنی برآورد شما به این ترتیب است که فضای مجلس به نفع قالیباف و ریاست او است؟

فضای عقلایی به نفع قالیباف است چراکه قالیباف در هر جا قرار گرفته کارنامه موفقی داشته و این موردی است که حتی بدخواهان او هم معترف هستند، چنانچه توانسته منشأ تحول باشد، ارتباطات خود را قوی کند.

اما برخی از این آقایان متوهم یک چیزی را می‌خواهند و تلاش هم می‌کنند. بنده شنیدم یکی از افرادی که برای ریاست مجلس متوهم است، نمایندگان را دعوت کرده، اما تعداد انگشت‌شماری رفتند، این فرد متوجه می‌شود حتی افرادی که دنبال زیاده‌خواهی هستند از مجلسی می‌توانند زیاده‌خواهی کنند که قدرت داشته باشند، مجلس فشل که قدرت نخواهد داشت و کسی به آن اعتنا نمی‌کند؛ بنابراین حتی هواداران افراد متوهم به این سمت خواهند آمد که مجلس اعتبار خود را داشته باشد.

افراد بدون سابقه سیاسی که وارد مجلس شدند هم به داوطلبین متوهم ریاست مجلس بی‌اعتنایی می‌کنند

*برخی حامیان رئیس مجلس فعلی ادعای استقبال ۱۲۰ نفر از نمایندگان از ریاست قالیباف بر مجلس آینده را مطرح می‌کنند و ...

یکسری نیرو‌ها با قالیباف همراه و هماهنگ هستند، اما آن افرادی هم که سابقه سیاسی نداشتند و توانستند با شیوه‌ها غیرمنطقی نظیر شعار‌های پرطمطراق به مجلس راه پیدا کنند، از فردی که مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته، برای ریاست مجلس حمایت نمی‌کنند.

در حال حاضر فردی داوطلب ریاست مجلس است که بنده اطمینان دارم برخی از بخش‌های قدرت به او اعتنا نمی‌کنند. منتها مدعی ریاست مجلس است، اما دیگران که می‌دانند به او اعتنا نخواهد شد و این فرد سطح مجلس را پایین خواهد آورد. بنده کاری به آمار ندارم، اما قطعاً مجلسی‌ها به نحوی عمل خواهند کرد که مجلس مورد اعتنایی شکل بگیرد نه مجلسی که کسی برای ان اعتبار قائل نباشد.

در مجلس فردی غیر از قالیباف برای ریاست مجلس نداریم

*ارزیابی شما این است که اصلاح‌طلبان و مستقلین هم به ریاست قالیباف رأی می‌دهند؟

همه افرادی که اعتبار مجلس برای آن‌ها مهم است به ریاست قالیباف رأی می‌دهند، اگر برای اصلاح‎ طلبان هم اعتبار مجلس اهمیت دارد به ریاست قالیباف رأی خواهند داد، البته در مجلس فردی غیر از قالیباف برای ریاست مجلس نداریم.

*یعنی قالیباف خیرالموجودین مجلس است؟

قطعآً قالیباف کسی است که می‌تواند اعتبار مجلس را افزایش دهد.

*درباره حمله به قالیباف شما به حملاتی اشاره کردید که از داخل منتخبین مجلس به او وارد می‌شود، این در حالی است که به نظر می‌رسد حملات با رهبری افرادی نظیر رائفی‌پور که خارج از مجلس هستند، ساماندهی می‌شود. ریشه این اختلافات کجاست؟

بنده تمایل ندارم درباره برخی از این افراد متوهم صحبت کنم و با فرد کار ندارم. متأسفانه امور سیاسی به گونه‌ای است که برخی افراد دچار توهم می‌شوند، البته این در مورد جریان‌های مختلف صدق می‌کند کما اینکه سال ۵۴ مجاهدین خلق به اندازه‌ای دچار توهم شده بودند که اگر امروز اعلام کنند مارکسیست شدند همه ایران دست از اسلام برمی‌دارند و همه مارکسیست خواهند شد.

در نتیجه متوهم شده بودند و نهایتآً سیلی محکم از جامعه خوردند، به این معنی که وقتی اعلام کردند مارکسیست هستند، جامعه کمک به آن‌ها را قطع کرد و دچار بحران جدی شدند.

رائفی پور هم سواد ندارد هم متوهم است

همین فردی که شما اشاره کردید، ادعا‌هایی دارد که نشان می‌دهد سواد و شناخت نسبت به اسلام و ائمه اطهار ندارد. مسائل جزئی سیاسی را نمی‌داند و ادعا می‌کند که می‌خواهد سلاح تولید کند، اما معلوم نیست با چه علم و عقبه‌ای می‌خواهد این کار را انجام دهد. همه این موارد توهمات است، اگر شما کار فکری می‌کنید، سلاح چیست؟ در کدام کارخانه سلاح درست می‌کنی؟ مطبوعات از او نپرسید سلاح را در کدام کارخانه ساختی و چه مجوزی دارید؟ آیا چنین سوالی از او پرسیدند؟

*رائفی‌پور گاهی کلیپ بیرون می‌دهد و تا جایی که به خاطر دارم مصاحبه‌ای از او مشاهده نکردم که خبرنگار چنین سوالاتی از او بپرسد...

خیر، لااقل می‌شود از او پرسید که شما مدعی کار فکری هستید یا ساخت اسلحه؟ این‌ها افراد متوهمی هستند که نباید وقتی را به آن‌ها اختصاص داد چراکه خسارت است. او فردی است که ادعا می‌کند ائمه شوخی‌های زشت باهم می‌کردند که بنده نمی‌توانم این شوخی‌ها را بگویم.

چنین فردی آیا فهم ابتدایی از ائمه دارد؟ اگر در محفلی شوخی‌هایی با کمی مورددار می‌شد امام بلافاصله محفل را ترک می‌کرد. امام معصوم خودش حرف‌های لهو و لعب بزند؟ افراد این چنینی دچار توهم هستند که این توهم دلایل مختلف دارد. در جریان دوم خرداد هم وضعیت به همین ترتیب بود چنانچه تصور می‌کردند اگر امروز مجلس را تعطیل کنند همه کشور با آن‌ها همراه می‌شود، می‌گفتند ما اجازه نخواهیم داد انتخابات برگزار شود، این توهم بود و یا تصور کردند که اگر قدرت بگیرند، می‌توانند جایگاه اسلام را تضعیف کنند.

در مجموع جوانانی که شور جوانی دارند اطراف این افراد که ادعای ساخت اسلحه دارند، جمع می‌شوند، محافل آن‌ها را گرم می‌کنند و متأسفانه رأی می‌دهند. این یک خسارت است که شخصیت‌های بزرگی مانند حدادعادل را نادیده بگیریم، او شخصیت علمی بزرگی است که اگر در محفلی حاضر شود شأن ملت ایران را بالا می‌برد، در حقیقت حدادعادل به ادبیات و سیاست ایران وارد است، این شخصیت را با پدرسالاری و این موارد تخریب کنیم و افراد دم دستی را جایگزین او کنیم؟ خسارت نیست؟

سیاست‌ورزی در عرصه کوتاه قامتان آسان است اما...

البته دوم خردادی‌ها تصور می‌کنند اگر فردی مانند حدادعادل تخریب شود، بهره می‌برند، خیر، بهره نمی‌برند، هیچ کدام از ما بابت تنزل سیاست‌ورزی بهره نمی‌بریم. امروز قالیباف را می‌زنند فردا شخصیت دیگری را تخریب می‌کنند، در حقیقت هر وقت فردی مقابل آن‌ها باشد را تخریب می‌کنند.

باید با تنزل سیاست‌ورزی به صورت جدی برخورد کرد، البته سیاست‌ورزی با شخصیت‌های برجسته در جناح‌های مختلف سخت است. اما سیاست‌ورزی در عرصه کوتاه قامتان آسان است هر دو طرف حرف‌های خلاف واقع می‌گویند و به کسی هم برنمی‌خورد. در مجموع متوهم شدن مانند بیماری است که درمان آن زمان‌بر است کما اینکه زمان زیادی طول کشید که توهم در احمدی‌نژاد مهار شود، اما با این وجود او باز هم تا حدی متوهم است.

برابر افراط، افراط رشد می‌کند، مقابل تعادل، تعادل

در پایان ذکر این نکته ضروری است که اگر همه جریان‌های سیاسی تلاش کنند که تندرو‌های همان جریان نتوانند میدان‌داری کنند، منجر به این مسائل تأسف‌بار نمی‌شود. به عبارت دیگر اگر در رده دوم رأی‌گیری اصلاح‌طلبان تاج‌زاده نبود از آن طرف رسایی نمی‌آمد. یعنی معادل تاج‌زاده، رسایی اسست. برابر افراط، افراط رشد می‌کند و اگر معتدلین رشد کنند، تعادل رشد می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
نادر
|
Russian Federation
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
4
به خدا توو اداره‌ای که من کار می‌کنم و یه کار تخصصی و فنی‌ایه و کارمندی ساده‌اس میگن چون پسرت برا درس رفته خارج نمی‌تونی رییس اداره بشی!!!! انگار این که پسر رفته چه ربطی به پدر داره واس ماس نه خودشون!!!!
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
1
5
ببند دهنت و.
یه عده با ریاکاری و گذاشتن ریش اومدن پست های مملکت و گرفتن فکر می کنن صاحب جان و مال مردم هستند.
دور از جناب تو خودت چه تخصص و مهارتی داری به غیر از ریش گذاشتن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
0
1
پسر قالیباف با بدان بنشست سلسله ریاستش گم شد
رافض حزب اصولگرایی پی پایداران گرفت و پولدار شد
خودم سرودم.
ناشناس
|
France
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
0
1
آقای سلیمی نمین از شما بعید بود این جور دنبال قالیباف بیافتی.....‌‌سوابقت رو به خاطر دو روز دنیا خراب نکن
نظرات شما
پیشخوان