تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
جهانبخش خانجانی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

جبهه نیروهای انقلاب فرار اصولگرایان از نام اصولگرایی است

جهانبخش خانجانی با تائید این بحث که اعلام موجودیت جبهه نیروهای انقلاب اسلامی نتیجه دست نیافتن به یک جمع بندی کلی در بین اصولگرایان به حساب می‎آید، تاکید کرد که جریانی در داخل فریب مردم را هدف قرار داده است.
رویداد۲۴جهانبخش خانجانی با تائید این دیدگاه که اعلام موجودیت جبهه نیروهای انقلاب اسلامی نتیجه دست نیافتن به یک جمع بندی کلی در بین اصولگرایان به حساب می‌آید، تاکید کرد که جریانی در داخل فریب مردم را هدف قرار داده است. 

در حالی که بنا است اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز و آیت الله موحدی کرمانی برای انتخابات تصمیم نهایی را اخذ کنند اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در آن چهره‌های آشنا اصولگرایی در دولت محمود احمدی‌نژاد به چشم می‌خورد به تازگی اعلام موجودیت کرده است. 

مسئله فوق نشان از این دارد که به نظر می‎رسد که گروهی از اصولگرایان درصدد برآمده‌اند تا از نام اصولگرایی در انتخابات سال آینده فاصله بگیرند و تحت عنوان یک نیروی جدید سیاسی در کشور با پروژه تخریب انتخاباتی «دولت حسن روحانی» به فریب مردم بپردازند. 

جهانبخش خانجانی، عضو حزب کارگزاران درباره ورود جریان جدید اصولگرایی با تابلو جدید در آستانه انتخابات سال آینده در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: جریان اصولگرایی فاقد کاندیدایی است که توانایی رقابت با حسن روحانی را داشته باشد. برهمین اساس با استراتژی به کارگیری چهره‌ها ناشناخته‌تر درصدد برآمده‌اند تا میدان را به دست گیرند. 

وی افزود: اصولگرایان تلاش می‌کنند تا انتخابات را به دور دوم بکشانند و در این مرحله کاندیدای خود را به پیروزی برسانند. البته از عمر به کار‎گیری چنین استراتژی‌هایی سال‌ها است که گذشته و رنگ کهنگی به خود گرفته و مردم متوجه چنین ترفندهایی شده‌اند. معتقدم در ‌‌نهایت نتیجه حرکت‌هایی از این دست به انسجام بیشتر در بین رای دهندگان اصلاح‎طلب منجر خواهد شد. 

خانجانی درباره ادعای فراجناحی بودن این جبهه نیز گفت: بخشی از جبهه فوق وابسته به جریان آقای احمدی‌نژاد است و اصطلاح فراجناحی برای این طیف اصلا معنا و مفهومی در بر ندارد زیرا این گروه اصلاح طلب به حساب نمی‌آیند، پس فراجناحی بی‌معنا است. 

عضو حزب کارگزاران در ادامه اضافه کرد: از آنجا که نامزد اصولگرایان برای انتخابات مورد اقبال مردم قرار نمی‌گیرد و این طیف شانس بالایی با چهره‌هایی فعلی ندارد، بنابراین جبهه مورد بحث تلاش می‌کند تا با فرار از نام اصولگرایی خود را در صحنه سیاسی با تابلوهای جدید معرفی کند، در حالیکه تمایلات فکری آن‌ها با اصولگرایان یکی است و بر فرض نمی‌توان آقای حاجی بابایی یا خانم دستجردی را اصولگرا ندانست. 

 وی در ادامه یادآور شد: نتیجه انتخابات سال ۸۲ کار سیاسی آبادگران بود و در نتیجه این گروه در صدد برآمده‌اند تا‌‌ همان نتیجه را برای سال ۹۶ رقم زند ولی این روش برای سال آینده پاسخ نمی‌دهد زیرا مردم نسبت به سال ۸۲ آگاه‌تر شده‌اند و بیهوده وارد صحنه انتخابات نمی‌شوند. 

خانجانی در ادامه تاکید کرد: اعلام موجودیت برای چنین جبهه‌ای نشان از موارد متفاوتی دارد. اولین نکته این است که اصولگرایان موفق به یک جمع بندی کلی برای تصمیم انتخاباتی نرسیده‌اند. البته به هر حال استراتژی‌هایی پشت پرده طراحی کرده‌اند و احتمالا هدفشان این است که آرای غیر سیاسی را جذب کنند وپس از آن انتخابات را به مرحله دوم بکشانند که با انسجام برنده شوند. البته همانطور که توضیح دادم این روش‌ها کهنه شده و جوابگو نخواهد بود، نشان آن هم این است که مردم در سال ۹۴ لیستی رای دادند. اما بحث بعدی که باید مورد اشاره قرار گیرد، وجود جریانی که فریب مردم را هدف قرار داده، است. 

این عضو حزب کارگزاران در این باره که چهره‌ها جبهه فوق برای مردم آشنا هستند، اظهار داشت: این گروه ناگزیر هستند پاسخگوی عملکرد غلط ۸ ساله دولت احمدی‌نژاد باشند و با تغییر حزب یا نام آن نمی‌توانند از این احساس مسوولیت شانه خالی کنند. به هر حال نتیجه پیروزی انتخابات را ازآن جریان اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل می‌دانم. 

وی درباره تخریب‌های انتخاباتی نظیر حمله به معاون رئیس جمهور در یزد، توضیح داد: دولت باید پاسخ شفاف دهد. اگر در رابطه با هر معضلی به جای پنهان کاری ادله گوید، مشکلات کمتر می‌شود، اما در کل باید بر این نکته تاکید کرد که مردم به جریان آشوب طلب، تنش زا و ضد برجام رای نمی‌دهند و جریانی که مخالف رادیکال‌ها است، مورد استقبال قرارخواهد گرفت. 

خانجانی در ادامه افزود: جریانی می‌تواند پیروز انتخابات باشد که سعی کند مسائل معیشتی مردم را بدون فریبکاری و دغلبازی در نظر گیرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان