تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۵

تاکید اتحادیه اروپا بر پایبندی به برجام

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاکید کرد که توافق هسته ای (برجام) توافق بسیار مهمی بخصوص برای امنیت اروپا است و اتحادیه اروپا به اجرای آن ادامه خواهد داد.

رویداد۲۴-فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاکید کرد که توافق هسته ای (برجام) توافق بسیار مهمی بخصوص برای امنیت اروپا است و اتحادیه اروپا به اجرای آن ادامه خواهد داد.
وی روز دوشنبه هنگام ورود به بروکسل برای شرکت دراولین جلسه 'شورای امور خارجی' اتحادیه اروپا (FAC) درگفت وگو با خبرنگاران گفت: امروز اولین سالگرد آغاز اجرای توافق هسته ای با ایران است.
وی افزود: اکنون یک سال پس از اجرای برجام شاهد اجرای تعهدات ایران و عزم قوی جامعه بین المللی و اتحادیه اروپا برای اجرای تعهدات متقابل خود در قبال توافق با ایران بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: پس از یک سال شاهد افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری در روابط ایران و اتحادیه اروپا بوده ایم که بسیار مهم و قابل توجه است.
وی افزود:مااولین جلسه شورای امورخارجی درسال جدید را با این دیدگاه آغاز می کنیم که دیپلماسی کار می کند و نتیجه می دهد و اتحادیه اروپا به کار کردن خود برای احترام به این توافق بسیار مهم و اجرای آن که برای امنیت ما بسیار مهم است ادامه خواهد داد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان