تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
در صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران مطرح شد

حجت الاسلام شهیدی: حفظ وحدت، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ضروری است

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد همه باید با دو هدف خدمت رسانی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت جلو برویم.
رویداد۲۴- به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران صبح امروز به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
در این جلسه که با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و جمعی از معاونین وزارتخانه برگزار شد، حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تشکر از وزارت ورزش و جوانان در میزبانی این جلسه گفت: در بین هر مردمی بعضی روزها و ماه ها خاطره انگیز است و برای ما هم دی ماه پر از خاطرات تلخ و شیرین است.
وی ادامه داد: 19 دی ماه سال 1356 مقاله ای در روزنامه اطلاعات علیه امام چاپ شد که مقدمه ای برای سرعت گرفتن اتقلاب بود. در 26 دی ماه 1357 رژیم پهلوی با فرار شاه در واقع سقوط کرد. امسال هم در دی ماه حادثه رحلت یار و همراه همیشگی امام راحل حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ما روزی تلخ و سنگین بود.
حجت الاسلام شهیدی افزود: از این حادثه چند نتیجه می توان گرفت؛ آیت الله هاشمی کسی بود که از ابتدا و از سال 1337 وارد مبارزه شد. در 15 سالگی به قم آمد و منزل ایشان مقابل منزل حضرت امام بود و در کنار ایشان از مسائل علمی و حوزوی بهره مند میشدند. آقای هاشمی از نظر علمی و حوزوی یک مجتهد مسلم بود ولی چون مبارزات ایشان پررنگ تر بود مراتب علمیشان کمتر ذکر شد. امام هم به ایشان علاقه خاص داشتند و به خوبی می دانستند آقای هاشمی چه نیروی ارزنده ای برای آینده انقلاب است.
وی اظهار داشت: صبر و مظلومیت آیت الله هاشمی کم نظیر بود و هر بی محبتی که دید، فدای انقلاب کرد و نادیده گرفت و سردار واقعی سازندگی بود. مردم هم به خوبی و باشکوه از زحمات 82 ساله ایشان در مراسم تشییع پیکرش قدردانی کردند. حضور باشکوه مردم در این مراسم حاوی چندین پیام مهم بود: اول قدردانی از خادمان واقعی کشور و انقلاب بود و سپس به دنیا اعلام کردیم اگر بعضی مواقع اختلاف سلیقه هم داریم ولی در زمان لازم متحد و گوش به فرمان رهبری هستیم. این وحدت باید حفظ و در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری و موقعیت های حساس پیش رو تقویت شود و ضروری است
حجت الاسلام شهیدی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: همه باید برای برگزاری این مراسم کمر همت ببندیم. همچنین 22 اسفند روز بزرگداشت شهید در مشهد مقدس برگزار خواهد شد که با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید هرچه باشکوه تر برگزار شود.
سال گذشته در طرح سپاس که به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت، 420 هزار دیدار و قدردانی از خانواده شهدا صورت گرفت که امیدواریم با کمک همه نهادها ادامه داشته باشد.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ضمن تشکر از دولت تدبیر و امید برای توجه ویژه به خانواده و بازماندگان شهدای مدافع حرم گفت: ما اگر اینجا هستیم به واسطه خون شهدا است و باید تا می توانیم به ایثارگران خدمات داشته باشیم.
برچسب ها: سلطانی فر ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان