تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
آمار جالب انتخاباتی سردار

اندر حکایت آزمون ریاضی از برادر محسن

اصلاح طلبان باید با همین سی نفر در کل کشور، تلاش کنند که دو و نیم برابر کرسی های مجلس، نامزد داشته باشند و به کسی هم مربوط نیست که می توانند یا نه
رویداد24- آورده اند که سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام (سرلشکر+دکترای اقتصاد+ تشخیص مصلحت=؟) که برخی افراد (چند نفر؟) او را در زمره اقتصاد دانان می دانند و کتاب فدرالیسم اقتصادی را نیز وی به طبع نگارش آورده است در نشست خبری با رسانه ها، اینگونه افاضه نموده است: «بنده اطلاع دقیقی از استدلال هیات‌های نظارت ندارم و نمی‌توانم بر این اساس قضاوت کنم.طبق اطلاعی که به بنده داده‌اند اصلاح‌طلبان دو برابر و نیم، اصولگرایان سه برابر و مستقل‌ها نیز سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند.»
اندر این باب، سوالاتی ذهن مخشوش(با ادبیات سال 88 صداوسیما خوانده شود)ما را درگیر خود نمود که امید است پاسخی برای آن، یافت شود.
1- بیان شده است که اصلاح طلبان دو برابر و نیم کرسی های مجلس نامزد دارند. اگر فقط بحث نامزدی است که حدود سه هزار نفر از اصلاح طلبان ثبت نام کردند. با اجازه این اقتصاد دان برجسته، سه هزار را اگر تقسیم بر 290 نماییم می شود بیش از ده برابر.آیا ده با دو و نیم برابر است؟(3 نمره)
اگر منظور از نامزدهای اصلاح طلب، افراد تایید صلاحیت شده می باشد که اصلاح طلبان اعلام کرده اند تعداد سی نفر از آنان، تایید شده اند. با اجازه دکتر جون، اگر سی را تقسیم بر 290 نماییم می شود یک دهم. یا در تهران، چهار اصلاح طلب تایید شده اند. اگر چهار را بر 30 تقسیم  کنیم باز هم می شود یک دهم.آیا دو و نیم با یک دهم برابر است؟(3 نمره)
2- افاضه شده است که اصولگرایان، سه برابر کرسی های مجلس، نامزد دارند. آمار دقیقی از تعداد اصولگرایان ثبت نامی وجود ندارد ولی یکی از مطرحین این جناح، بیان کرده است که در تهران، از 180 نفر ثبت نامی اصولگرا، یک یا دو نفر رد صلاحیت شده اند. با اجازه دکتر رضایی، بنا را بر دو می گذاریم یعنی 178 نفر تایید شده. اگر 178 را بر 30 تقسیم کنیم جواب می شود حدود شش.آیا سه با شش برابر است؟(3 نمره)
همین مقدار را می شود برای کل کشور به صورت تقریبی بیان کرد.پس اصولگرایان تایید صلاحیت شده شش برابر کرسی های مجلس می باشند. برای ارفاق، همان جواب قبلی را بنویسید(3 نمره)

اندر حکایت آزمون ریاضی از برادر محسن

3- از سرلشکر رضایی بعید است با آمار غیر موثق، سعی بر لاپوشانی اوضاع داشته باشد مگر اینکه کشور را پادگان، فرض کنیم و صحبت برادر محسن را دستور. در آن صورت است که باید چنین اتفاقی بیفتد یعنی اصلاح طلبان باید با همین سی نفر در کل کشور، تلاش کنند که دو و نیم برابر کرسی های مجلس، نامزد داشته باشند و به کسی هم مربوط نیست که می توانند یا نه.دستور است دیگر. راهکار مورد نظر را توضیح دهید.(4 نمره)
4- از آقای رضایی که صاحب رکوردی ویژه در انتخابات ریاست جمهوری هستند این سوال مطرح می شود که آیا استناد ایشان برای حضور در انتخابات و میزان رای آوری، همین آمارها بوده است.فقط بلی یا خیر؟؟؟(4 نمره)
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان