تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیر روابط عمومی رسانه ملی به گزارش‌های رویداد۲۴، واکنش نشان داد

فرافکنی به سبک صداوسیما

داوود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به گزارش‌ها و پیگیری‌های رویداد۲۴ مجبور به ارائه توضیحاتی شد که بیش از آنکه پاسخ مسائل پیرامون پخش تصاویر سید محمد خاتمی باشد، نوعی فرار رو به جلو و به حاشیه راندن ماجرا محسوب می‌شود.
رویداد۲۴- صداوسیما پس از چند روز مجبور شد در پاسخ به گزارش‌ها و پیگیری‌های رویداد ۲۴ توضیحاتی ارائه دهد. توضیحاتی که دوباره از فرار رو به جلوی این سازمان حکایت می‌کرد. ماجرا از آنجا شروع شد که در ادامه پخش سلسله مستندهای صداوسیما درباره انتخابات مجلس تحت عنوان «پارلمان» ششم بهمن‌ماه در قسمت دوازدهم بخش‌هایی از سخنرانی سید محمد خاتمی در صحن علنی مجلس به ریاست علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی پخش شد.

به گزارش رویداد۲۴، در حالی تصویر و سخنرانی سید محمد خاتمی در صداوسیما منتشر می‌شد که مدت‌هاست قوه قضاییه حکم به ممنوع‌التصویری و ممنوع الخبری رییس جمهوری پیشین کشورمان داده است و رسانه‌ها از انتشار تصاویر و اخبار خاتمی منع شده‌اند.

پس از پخش تصاویر و سخنرانی خاتمی از تلویزیون، رویداد ۲۴ در گزارشی با عنوان «پایان ممنوع‌التصویری خاتمی در صداوسیما» به این مسئله پرداخت.

پیگیری‌های رویداد ۲۴ برای آگاهی از تغییر رویکرد قوه قضاییه در مورد انتشار تصاویر و اخبار سید محمد خاتمی از قوه قضاییه به جایی رسید که یک منبع آگاه در قوه قضاییه به رویداد ۲۴ گفت: «در مورد ممنوع‌التصویری سید محمد خاتمی، اتفاق جدیدی نیفتاده است و وضعیت همان چیزی است که قبلاً آقای اژه‌ای مطرح کردند.»

این منبع آگاه همچنین تأکید کرده بود: «اگر اقدام صداوسیما غیرقانونی باشد، هم تذکر داده می‌شود و هم ممکن است که برخورد شود و از این نظر هیچ تفاوتی میان افراد و رسانه‌ها وجود ندارد.»

با این حال تلاش‌های ما برای پیگیری این مسئله از مسئولان صداوسیما به جایی نرسید و با بی‌اخلاقی‌های پیاپی مدیران ارشد این سازمان مواجه شد. رویداد ۲۴ روز هشتم بهمن‌ماه در گزارشی با عنوان «آیا سرافراز به دادگاه احضار می‌شود؟/ حاکمیت بی‌اخلاقی در صداوسیما» به این مسئله پرداخت. پس از دو روز، روابط عمومی سازمان صداوسیما مجبور به پاسخگویی شد، اما توضیحاتی بی‌ربط ارائه داد تا اصل ماجرا را به حاشیه براند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در مورد پخش تصاویری از رئیس‌جمهوری دوران اصلاحات و رئیس مجلس ششم در برنامه مستند پارلمان هفته گذشته گفته است: پخش این تصاویر بازخوانی تاریخ است.

داود نعمتی انارکی در مورد پخش تصاویر و سخنانی از رییس جمهوری دوران اصلاحات و رییس مجلس ششم و تغییر رویکرد صداوسیما در این مورد افزود: «پخش این تصاویر با انتقاداتی از سوی برخی رسانه‌ها همراه بوده است؛ اما آنچه در این برنامه به نمایش درآمده، بازخوانی تاریخی است و آنچه در مجالس گذشته اتفاق افتاده، بر مبنای دیدگاه‌های افراد مختلف برای روشنگری افکار عمومی پخش شده است.»

این اظهارات مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در حالی است که هیچ انتقادی به پخش تصاویر سید محمد خاتمی انجام نشد، بلکه گزارش رویداد ۲۴ در مورد برخورد دوگانه با رسانه‌ها از سوی دستگاه قضایی و همچنین استفاده ابزاری سازمان صداوسیما از چهره‌های محبوب در مقاطع خاص و در جهت بهره‌برداری‌های جناحی بود.

رویداد ۲۴ همچنان پاسخ قانع‌کننده‌ای از مدیران سازمان صداوسیما دریافت نکرده است و توضیحات مدیر روابط عمومی این سازمان را نوعی فرار رو به جلو و فرافکنی اصل ماجرا می‌داند.

گفتنی است رویداد ۲۴ فایل صوتی تمام مکالمات و رفتار ناشایست مدیران و مسئولان سازمان صداوسیما در جریان تهیه گزارش قبلی رویداد ۲۴ (آیا سرافراز به دادگاه احضار می‌شود؟/ حاکمیت بی‌اخلاقی در صداوسیما) را در اختیار دارد و در صورت نیاز برای روشن شدن افکار عمومی آن‌ها را منتشر می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
من خاتمى هستم
|
United States of America
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
1
1
واقعا دمتون گرم. خدا نگه دارتان باشد.
نیما ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
0
درود بر سید مظلوم...
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان