تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره افزایش تابلوی‎های تازه در سطح شهر

از شعار انتخاباتی «قالیباف» رونمایی شد؟

جهاد ادامه دارد اما این بار مهربانتر؛ این شعار و وعده ای است که به نظر می رسد قرار است در آینده ای نه چندان دور از طرف کسی مطرح شود که همچنان سودای حضور در پاستور را دارد؛ محمد باقر قالیباف، که نشستن بر کرسی ریاست جمهوری برای او به یک رویا تبدیل شده است.
رویداد۲۴- جهاد ادامه دارد اما این بار مهربانتر؛ این شعار و وعده ای است که به نظر می رسد قرار است در آینده ای نه چندان دور از طرف کسی مطرح شود که همچنان سودای حضور در پاستور را دارد؛ محمد باقر قالیباف، که نشستن بر کرسی ریاست جمهوری برای او به یک رویا تبدیل شده است.   

این روزها در ایستگاه‏‎های مترو شعار «جهاد ادامه داد» که مربوط به همایش‎هایی است که محمدباقر قالیباف در انتخابات سال 94 در آنها شرکت می‎کرد با تفاوت‎هایی دیده می شود.

بعد از «جهاد» واژه «مهربانی» اضافه شده که اگر این مسئله را در کنار سخنرانی محمدباقر قالیباف در مراسم روز 22 بهمن در شهر اصفهان قرار دهیم، به نظر می‎رسد شهردار تهران عزم خود برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری، البته با به کار بردن شعاری لطیف‎تر نسبت به چهار سال گذشته جزم کرده است. 

نظامیان از سال 84 به این نتیجه رسیدند که لباس سیاست بر تن کنند، بر همین اساس محمد باقر قالیباف و محسن رضایی وارد عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری شدند. محسن رضایی  پیش از شروع انتخابات انصراف داد و محمد باقر قالیباف با کسب 4 میلیون رای از پاستور باز ماند و به ساختمان بهشت در قامت شهردار تهران رفت.

قالیباف در سال 92 مجددا خیال پاستور به سرش زد و با معرفی خود به عنوان یک اصولگرای اصلاح‎طلب بر این تصور بود تا سبد رای هر دو جناح را ازآن خود سازد، اما با وجود آنکه بنا بود تا اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری بر سر کاندیدایی که از آرا بیشتری برخودار است اجماع کنند، این اتفاق حتی با توصیه مرحوم آیت الله مهدوی کنی که نقش ریش سفیدی را ایفا می‎کرد، محقق نشد و قالیباف با فن گازانبری که طراح اصلی آن خودش بود تنها دو میلیون رای بیشتر نسبت به سال 84 به دست آورد، بنابراین مجددا به بهشت رفت تا همان عنوان شهرداری تهران را هم از دست ندهد.

البته این بدین معنا نبود که وی از ورود به کار سیاسی پشیمان شود. با شروع انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 خبرها حاکی از این امر بود که قالیباف با وجود آنکه نقد شهرداری تهران را با هیچ نسیه‎ای عوض نخواهدکرد، درصدد برآمد تا گروهی مانند مرتضی طلایی،  یار غار خود در نیروی انتظامی و شورای شهر تهران را راهی بهارستان کند. طلایی از حوزه اصفهان کاندید شده بود. اما نه او و نه هیچ همگروهی دیگر از این طیف فکری موفق به کسب آرا مورد نظر از سوی مردم نشدند، بنابراین دوستان شهردار تهران از ورود به مجلس بازماندند.

اما این بدین معنا نیست که شهردار تهران و فرمانده کل نیروی انتظامی سابق به این نتیجه برسد که از سوی مردم مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. مدت زمان کوتاهی به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باقی مانده و شواهد نشان از این دارد که مجددا وی سودای تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری را در سر می‎پروراند و اصولگرایان از او به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی حداقل تا پیش ازحادثه پلاسکو خبر می‎دادند.

 شاید به همین دلیل باشد که این روزها در ایستگاه‎های مترو شعاری تحت عنوان «جهاد ادامه دارد» که نام همایشی است که قالیباف در جریان انتخابات سال 92 شرکت می‎کرد و به تبلیغ انتخاباتی می‎پرداخت اکنون مجدد دیده می‎شود البته با یک تفاوت و آن هم این است که بعد از «جهاد» واژه «مهربانی» اضافه شده است.

قالیباف بدون اعتنا به  پرونده املاک نجومی و با ادعای سیاسی‎کاری در رابطه با آن که این روزها در قوه قضائیه در حال بررسی است و هر روز اعلام می‎شود که تعدادی از عوامل آن به دادگاه جهت بازجویی فراخونده می‎شوند و  همچنین بی اعتنا به حادثه پلاسکو که بدون هیچ تردیدی نشان از ضعف و بی‎کفایتی مدیریت شهری داشت به وضوح نشان می‎دهد که باز هم می‎خواهد آرا خود را مورد سنجش قرار دهد و حتی در این‌باره برای هم طیفی‎های خود شروطی هم تعیین کرده است. 

به نظر می‎رسد، گرچه اصولگرایان طرح کرده‎اند که در کاندیداهای مورد نظر خود تجدید نظر خواهند کرد و بر اینکه آرا قالیباف نسبت به پیش از  حادثه پلاسکو کاهش پیدا کرده، اذعان دارند اما شهردار تهران درصدد است به اطلاع برساند، او بیدی نیست که با این بادها بلرزد. به طوری که سخنرانی در شهر اصفهان برای او به نظر مهمتر از مدیریت شهری در تهران می‎رسد.

به تازگی کانال جبهه مستضعفین، نزدیک به خط فکری محمود احمدی نژاد از قالیباف به عنوان گزینه احتمالی جبهه مردمی انقلاب اسلامی نام برده است. این جبهه که اعضای آن یک بار اعلام کرده بودند احتمال دارد از یک نامزد اصلاح‎طلب برای انتخابات ریاست جمهوی بهره ببرند و گمانه‎زنی‎هایی هم درباره معرفی خانم مرضیه وحید دستجردی به عنوان نامزد این جبهه نوظهور مطرح شده بود، به نظر می‎رسد که تحت هر شرایطی در صدد برآمده‎اند تا در انتخابات از آرای روحانی ولو همراه با شکست خود، بکاهند.

اما سوال این است زمانی که در بهترین شرایط قالیباف هر 8 سال دو میلیون بر میزان آرا خود اضافه می‎کند، آیا به این هدف خود دست خواهند یافت؟ قدر مسلم همانطور که شهردار تهران موفق نشد با نشان دادن چهره خود به عنوان یک اصولگرا اصلاح‎طلب آرا اصلاح‎طلبان را جذب کند با اضافه کردن «مهربانی» به شعار سابق یعنی جهاد ادامه دارد هم نمی‏‎تواند زمختی نگاه نظامی خود بر عرصه سیاست را از بین ببرد.

بنابراین بهتر آن است قالیباف هزینه شهر تهران را خرج همین شهر کند نه اموری که هزینه اش از جیب مردم پرداخت می‎شود و به جای سفر برای سخنرانی در شهر اصفهان وقت خود را صرف عدم تکرار حوادثی مانند پلاسکو یا تمرکز بر جلوگیری از تشکیل پرونده‎هایی مانند املاک نجومی کند. اینگونه حداقل حالا که دنیای سیاست خود را بر باد رفته می‎بیند عاقبتی خیر برای آخرت خود بسازد. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
سلام . فقط دنبال ... سوخته بازی هستند واز این ...سوختگی بازی هم منفعت می برند حالا یه عگسی از قالیباف گذاشتن تو مترو اسمان ریسمون می بافن که یه چیزی رو ربط بدن . خدا نکرده تو تهران زلزله بیاد کدوم پدر سوخته نسبت به این همه بافت فرسوده مسئول هستش شهداری یا دولت . پلاسگو یک مشتی از خروار بود. حالا برید اسمان ریسمون ببافید برای دزدی کردن استدلال بیارید .دولت ومسئولانی که تو این دولت هستند الان سی اندی سال کار می کنند نتیجه کاراشون چی بوده که ما اثراتشو ببینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
بی لیاقتیتو در همه جای تهران،امتیازات وجنگ وگازانبری عمل کردن نشان دادی؛حالا میخواهی بگی مردم این چیزهارو فراموش میکنند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان