تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران:

اغلب ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان استاندارد لازم را ندارند

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران گفت: نوشهر از پنج‌شنبه(21 بهمن) میزبان نشست سه روزه هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان کشور در اردوگاه شهید رسولی است.
رویداد۲۴-رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران گفت: نوشهر از پنج‌شنبه(21 بهمن) میزبان نشست سه روزه هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان کشور در اردوگاه شهید رسولی است.

 سید احمد کساییان در جمع خبرنگاران از نشست سه روزه دوره توانمندسازی کارشناسان مسئول و نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور در نوشهر خبر داد و بیان کرد: این نشست با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، استاندار مازندران و اعضای مجمع نمایندگان استان به منظور بررسی وضعیت این دانشگاه در کل کشور در اردوگاه شهید رسولی نوشهر برگزار می‌شود.

وی به بیان وضعیت دانشگاه فرهنگیان در کشور پرداخت و گفت:این دانشگاه در کل کشور دارای 98 شعبه در همه استانها است و استان مازندران با تعداد هشت مرکز و پردیس دارای بیشترین مرکز در کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران با اشاره به اینکه این دانشگاه در کل استان دارای سه هزار دانشجو است، افزود: همه این دانشجویان که از همان ابتدا جذب آموزش و پرورش می‌شوند یا از دوره دیپلم از طریق کنکور وارد دانشگاه می‌شوند و یا عده‌ای معلم شاغل هستند که برای ادامه تحصیل از کاردانی به کارشناسی و یا کارشناسی ارشد وارد دانشگاه می‌شوند و یا اینکه معلمان استخدامی جدید پیمانی آموزش و پرورش هستند که برای مهارت آموزی وارد این دانشگاه می‌شوند.

کساییان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مازندران در شهرهای ساری، آمل، بابل، قائم شهر و نوشهر دارای پردیس و مرکز آموزش عالی است خاطرنشان کرد: این دانشگاه در شهر ساری دارای یک پردیس پسرانه و یک دخترانه، در قائم شهر و آمل مرکز آموزش عالی دخترانه، در بابل مرکز آموزش عالی پسرانه و در نوشهر نیز دارای مرکز آموزش عالی پسرانه است و پردیس پسرانه ساری برای نخستین بار در قالب یک گروه 12 نفره از مهرماه امسال در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی جذب دانشجو داشت.

وی از فارغ التحصیلی تعداد 800 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مهرماه و بهمن ماه امسال خبر داد و متذکر شد: دانشگاه فرهنگیان در بهمن ماه سال 91 شاهد ورود نخستین دوره دانشجویان خود بود که امسال فارغ التحصیل شدند و بلافاصله جذب آموزش و پرورش شدند و در حال حاضر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم مشغول بکار هستند.

این مسئول اظهار کرد: یکی از مشکلات دانشگاه در استخدام نیرو در آموزش و پرورش این بود که جذب نیرو در جایی که نیاز نبود انجام می‌شد و جایی که نیاز بود نیرویی وجود نداشت و بر این اساس از این به بعد در دانشگاه فرهنگیان بومی‌گزینی صورت می‌گیرد تا بر اساس نیاز منطقه جذب دانشجو انجام شود.

کساییان با بیان اینکه دانشجویان در 16 رشته در دانشگاه فرهنگیان مازندران مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 65 هزار دانشجو در کل دانشگاههای فرهنگیان کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی با مثبت ارزیابی کردن سطح علمی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و بالا بودن رتبه آنان در کنکور، گفت: این دانشگاه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که ریاست هیات امنای آن را شخص رییس جمهور و اعضای دیگر هیات امنا را وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه برعهده دارند و در استانها نیز این امر بر عهده استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس برنامه و بودجه و روسای پردیس و مراکز آموزش عالی است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران ضعف زیرساختی را از مهم‌ترین مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: اغلب ساختمان‌های دانشگاه فرسوده است و استاندارد لازم برای تحصیل را ندارد.

کساییان افزود: در حال حاضر زمان بررسی و تخصیص بودجه سال 96 در مجلس است و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان بودجه بیشتری را اختصاص دهند تا بتوان نسبت به ترمیم و بازسازی ساختمان‌های دانشگاه و مراکز اقدام کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان