تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

ابتکار: حال هورالعظیم خوب است/ برگزاری اولین جلسه جهانی سازمان ملل برای مقابله با ریزگردها در ایران

رئیس سازمان محیط زیست گفت:‌ اولین جلسه جهانی سازمان ملل در خصوص مقابله با ریزگردها به زودی در ایران برگزار می‌شود.
رویداد۲۴-رئیس سازمان محیط زیست گفت:‌ اولین جلسه جهانی سازمان ملل در خصوص مقابله با ریزگردها به زودی در ایران برگزار می‌شود.

 معصومه ابتکار ظهر امروز پس از جلسه ستاد بحران دولت اظهار کرد: برای حل مشکل ریزگردها همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار اهمیت دارد و ما دنبال تصویب قطعنامه‌های جهانی در خصوص مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل هستیم.

وی افزود:‌ ما تلاش می کنیم که از توانمندی‌های فنی و تخصصی مجامع بین‌المللی بهره برده و همچنین با کشورهای منطقه ای نیز همکاری داشته باشیم زیرا بخش مهمی از گردوغبارها از کشور عراق و عربستان وارد ایران می‌شود. اخیرا هم دیداری با رئیس جمهور عراق در این خصوص داشته ایم و مذاکرات هم از طریق وزارت خارجه پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در ستاد ملی مبارزه با گردوغبار تمامی کانون های گردوغبار خوزستان شناسایی و برنامه‌‌های آن هم تبیین و آماده اجرا است، افزود: وزارت کشاورزی و نیرو هم به جد وارد کار شده اند و ما هم بحث تثبیت خاک،‌ کاشت نهال و تامین آب کارون را رصد می کنیم.

ابتکار در پاسخ به این سوال که چه اقدام فوری برای حل مشکل ریزگردها برنامه ریزی کرده اید؟ تاكيد کرد: طرح مالچ‌پاشی مطرح است که ما دنبال مالچ بیولوژیکی هستیم. در این حوزه نیز 700 مالچ را بررسی کرده‌ایم که هم ماندگاری بیش از شش ماه داشته باشند و هم اثر منفی بر خاک نداشته باشند.

ابتکار در پایان درباره وضعیت تالاب های استان خوزستان نیز گفت: تالاب هورالعظیم وضعیت بسیار خوبی دارد. همچنین تالاب شادگان نیز با همه مشکلات خود وضعیت مناسبی دارد که ما هم دنبال حل تمام این مشکلات هستیم.

نظرات شما
پیشخوان