تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

تلگرام سارق حرفه‌ای را به دام انداخت

رویداد24- سارق حرفه‌ای پایتخت معروف به «علی دماغ» که به ٢٠ منزل دستبرد زده است، توسط پلیس پایتخت شناسایی و دستگیر شد.

چندی‌قبل زنی به کلانتری تهرانپارس مراجعه و اظهار کرد از منزل وی سرقت شده است. او در بازجویی‌های پلیسی اظهار کرد: ساعاتی قبل، پس از مراجعه به منزلمان متوجه شکسته‌شدن در و سرقت ال‌سی‌دی، ساعت دیواری، رادیو قدیمی، مقداری خرده‌ریز و تلفن همراهم شدم.

به دنبال اظهارات این زن مأموران به محل سکونت مال‌باخته مراجعه کردند و ضمن تحقیق، از صحت گفته‌های شاکی مطمئن شدند؛ سپس پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و تیمی از مأموران به صورت ویژه رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند. در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم از برنامه تلگرامی که شاکی روی تلفن همراه خود نصب کرده بود، استفاده می‌کند و تصویر خود را در تلگرام قرار داده است که با بررسی گوشی شاکی مأموران موفق به پیداکردن تصویر سارق در برنامه اجتماعی تلگرام شدند و درنهایت مأموران گشت، فردی را با یک دستگاه خودروی پرشیای سفید که فاقد مدارک بوده و با عکس سارق شباهت داشت، دستگیر کردند و به کلانتری انتقال دادند.

متهم ابتدا هویت خود را «عادل» معرفی کرد اما در جریان تحقیقات هویت اصلی سارق به نام «علی. ط» معروف به «علی دماغ» ٢٤ساله فاش شد. در بررسی‌های تخصصی متهم به بیش از ٢٠ سرقت منزل به شیوه تخریب با دیلم در محدوده تهران اعتراف کرد.

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: با فرد دیگری به نام «مهدی» با یک پراید هاچ‌بک سفید سرقت منزل انجام می‌دادیم و منزل شاکی را نیز ما سرقت کرده‌ایم و طلا‌های سرقت‌شده را در چند طلافروشی در خاک سفید فروخته‌ایم و نیز مقدار زیادی لوازم خانه از ال‌سی‌دی و... را در آدرسی در مسعودیه نگهداری می‌کنیم. سرهنگ ضرغام امیری، رئیس کلانتری تهرانپارس، درباره این خبر گفت: با اقرار متهم به بیش از ٢٠ فقره سرقت منزل و نیز شناسایی مال‌باختگان و آدرس محل جمع‌آوری وسایل سرقتی و معرفی مالخرها، متهم برای بررسی تخصصی تحویل کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی شد.

منبع: شرق
نظرات شما
پیشخوان