تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶

واکنش قاسمی به اتهامات پادشاه اردن

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهام های پادشاه اردن نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی گفت: به نظر می رسد پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار اشتباه راهبردی و اساسی بوده و تعابیر بکار رفته در اظهاراتش به سادگی نشان دهنده بی مایگی و عمق اندک نگاه وی به تحولات منطقه است.
رویداد۲۴ «بهرام قاسمی» گفت: صواب آن است که پادشاه اردن در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروه های خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهار نظر کند. 

قاسمی ضمن یادآوری مشکلات مستمری که با جعل رژیم نامشروع صهیونیستی گریبانگیر جهان اسلام و کشورهای منطقه شده است، تأکید کرد: اعلام حمایت از امنیت این رژیم اشغالگر که عملاً به معنای ناامنی تمامی منطقه است و طرح قیاس های بی اساس و طنز آلود میان ایران و سرکردگان گروههای تروریستی، آن هم از سوی پادشاه یک کشور عربی و اسلامی، شوربختانه گویای وضعیت بغرنج و اسفباری است که این منطقه در آن به سر می برد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بی شک بخش مهمی از وضعیت موجود منطقه نتیجه نگاه های اشتباه سیاستمداران برخی کشورها به روندهای سیاسی و اتخاذ سیاست های مخرّب و غلطی است که در نهایت می تواند تمام منطقه را به ورطه ناامنی و بی ثباتی بیشتر سوق دهد. برای کمک به امنیت، ثبات و وحدت در منطقه بهتر آن است که وی نیز اندک زمانی را به مطالعه منطق، تاریخ و جغرافیای منطقه اختصاص دهند.

عبدالله دوم پادشاه اردن در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رویداد24 ، قاسمی ، اردن ، ایران
نظرات شما
پیشخوان