تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶

آیت‌الله سیدحسن صالحی درگذشت

آیت‌الله سیدحسن صالحی (صالح شریعتی) پدر دکتر سیدعباس صالحی؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت.
رویداد۲۴- آیت‌الله میرزا حسن صالحی متولد مشهد بود و در ضلع شرقی مدرسه عباس‌قلی‌ خان مشهدحجره داشت. دروس خارج را خدمت آیات عظام حاج آقا حسین قمی، شیخ مرتضی آشتیانی و میرزا محمد آقازاده خوانده بود و شاگردان بسیار و بنامی از وی درس گرفتند.

آیت‌الله سیدحسن صالحی معروف به میرزا حسن  صالحی بامداد روز دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه بعد از یک دوره بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) شهر مشهد دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدحسن صالحی ساعت ۹ صبحِ روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه از مسجد کرامت در چهاراره شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی انجام می‌شود و پیکر او در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (علیه السلام) به خاک سپرده خواهد شد.

کارکنان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این ضایعه را به دکتر سیدعباس صالحی تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای او و سایر بازماندگان صبر و برای آن مرحوم مغفرت مسئلت کرده‌اند.

همچنین در پیام تسلیت بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای درگذشت آیت‌الله میرزا حسن صالحی آمده است:

«استاد بزرگوار جناب دکتر سید عباس صالحی
درگذشت پدر پرهیزکارتان و مجتهد وارسته آیت‌الله میرزا حسن صالحی از پارسایان خراسان، همکاران شما در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان را اندوهگین کرد. به تعبیر یکی از مفسران قرآن، «عالمان ربّانی که طرائف جامعه بشری‌اند با عنایت ویژه‌ای رحلت می‌کنند، زیرا جریان تَوفّی‌ آنان را خداوند به‌عهده دارد. و برای ناشران معارف قرآن و عترت (علیهم السلام) چنین ارتحالی گواراست هر چند برای محروم‌شدگان از فیض آن‌ها ناگوار.»
در این ضایعه ناگوار، از پروردگار متعال، برای حضرت‌عالی و همه بستگان آن عالم ربانی، شکیبایی مسألت می‌کنیم.»

مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب، هم در پیامی نوشته است: «درگذشت آیت‌الله سیدحسن صالحی موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منّان برای آن پدر فداکار، رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز درگذشت آیت‌الله سیدحسن صالحی را به فرزندش دکتر سیدعباس صالحی و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رویداد24 ، امام رضا ، صالحی
نظرات شما
پیشخوان