تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
دبیر یک سازمان مردم نهاد جوانان:

در شورای شهر نیازمند متخصصان اجتماعی‌ آگاه هستیم

دبیر یک سازمان مردم نهاد جوانان گفت:مهم‌ترین کاری که اعضای شوراهای شهر و روستا برای یک شهر یا روستا می‌توانند انجام دهند،کمک به چرخش روح اجتماعی و نشاط در جامعه است و این امر نیازمند رویکرد «آگاهی‌محور»است.
رویداد۲۴دبیر یک سازمان مردم نهاد جوانان گفت:مهم‌ترین کاری که اعضای شوراهای شهر و روستا برای یک شهر یا روستا می‌توانند انجام دهند،کمک به چرخش روح اجتماعی و نشاط در جامعه است و این امر نیازمند رویکرد «آگاهی‌محور»است.

علی‌محمد دوست افزود: فرد باید آگاهی لازم از خواسته خود درحوزه اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد بنابراین لازم است یک عضو شورای شهر دغدغه حوزه اجتماعی داشته باشد، یعنی نیازمند متخصصان اجتماعی‌ آگاه از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

محمددوست تصریح کرد: مهم‌ترین کار شهر آسفالت‌کاری و جدول‌سازی نیست. شهر روح دارد و روح آن، فعالیت‌های اجتماعی است. 

دبیر سمن «نیک‌تعالی پیشرو» در ادامه با بیان اینکه برقراری ارتباط مناسب میان مدیریت شهری و آحاد جامعه توسط سازمان‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد،گفت: مهمترین خواسته سمن‌ها فراهم آوردن بسترهایی برای استخراج مشکلات است.به عنوان مثال اگر در چهار سال مشکلات شهر تهران در حوزه اجتماعی با کار پژوهشی استخراج شود، شاید برای ۴۰ سال بتوانیم روی آن کار کنیم. فعالیت‌های ما در حوزه اجتماعی در تهران یک شبه است، در حالی که مهم‌ترین امر پایداری این فعالیت‌ها است که سمن‌ها می‌توانند در این زمینه موثر عمل کنند.

به گفته او  نقد بسیاری به عملکرد اعضای شورای شهر در حوزه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد وارد است وعملکرد آن‌ها در حوزه جوانان و سازمان‌های مردم نهاد رضایت‌بخش نبوده است.

محمددوست با بیان اینکه مشکل جوانان صرفا ازدواج و اشتغال نیست ادامه داد: فعالیت زیاد جوانان در فضاهای مجازی از جمله اینستاگرام نشان دهنده علاقه آنان به دیده شدن است.

دبیر سمن «نیک‌تعالی پیشرو» با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان منعقد کرده‌ایم تا بر فعالیت‌های دستگاه‌ها در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت نظارت کنیم، اظهارکرد:این امر باعث می‌شود که صرفا برترین ‌های اوقات فراغت دیده نشوند و در حوزه اوقات فراغت دیدگاه‌های بهتری را در سازمان‌های مربوط به این حوزه راهبری کنیم.

او ادامه داد: حوزه ورزش و حوزه جوانان سنخیتی با یکدیگر ندارند. به لحاظ ماهیتی ورزش بخشی از حوزه جوانان است اما چون قدرت و وزن آن بیشتر است، حوزه جوانان را حذف می‌کند و جوانان دیده نمی‌شوند.به همین دلیل امیدواریم در دولت آینده این دو حوزه مستقل شوند.

دبیر سمن «نیک‌تعالی پیشرو» به استفاده از جوانان برای کارآموزی در مناصب مهم اشاره کرد وگفت: یک جوان باید در کنار مسوولان فعالیت‌های مهمی را یاد بگیرد یعنی دستیاران جوانی وجود داشته باشند که کارهای اجرایی را پا به پای مسوولان بیاموزند و این امر نیز باید کاربردی و نه به عنوان شعار انتخاباتی باشد.

دبیر سمن «نیک‌تعالی پیشرو» به فعالیت‌های این سازمان مردم‌نهاد اشاره و اظهارکرد: فعالیت اصلی این سازمان مردم نهاد جوانان ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی جوانان است. بهبود اوضاع و احوال جوانان برای این موسسه اهمیت دارد که این کار از طریق پروژه‌های فرهنگی انجام می‌شود.

او ادامه داد:از مهم‌ترین برنامه‌های این تشکل، برگزاری جشنواره‌هایی برای کودکان نیازمند تهران بوده که ۱۲ دوره این جشنواره با عنوان جشنواره کودکان شاد برگزار شده است و سیزدهمین دوره آن هم در عید فطر برگزار خواهد شد. در این جشنواره به کودکان نیازمند آموزش‌هایی داده و کارگاه‌های مختلف برگزار می شود.

محمددوست در پایان گفت: این کارگاه‌ها شامل کارگاه‌های یوگا و کارگاه‌های توانمندسازی‌ هم برای کودکان نیازمند و هم برای مادرانشان می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان