تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه بایکوت خبری کاندیداتوری رییس دولت نهم و دهم در رسانه های اصولگرا

کابوس احمدی‎نژاد اصولگرایان را رها نمی‎کند

اصولگرایان باید این واقعیت را بپذیرند که تاریخ قابل تغییر نیست و نمی‎توان با پاک کردن صورت مسئله از کابوس احمدی‎نژاد رهایی پیدا کنند. تنها یک راه پیش روی اصولگرایان باقی مانده است و آن عذرخواهی از مردم به دلیل 8 سال حمایت از احمدی‎نژاد و پذیرش بی بصیرتی‎شان در عرصه سیاست و آینده نگری و ناتوانی در مدیریت کشور است.
رویداد۲۴-محمود احمدی‎نژاد تا اطلاع ثانوی بایکوت است؛ این تصمیم جمعی اصولگرایان است؛ آنهایی که روزی اطاعت از احمدی‎نژاد را «اطلاعت از خدا» می‎دانستند و امروز احمدی‎نژاد برایشان به کابوسی تمام نشدنی تبدیل شده است و هر کاری می‎کنند تا 8 سال عملکرد دولت احمدی‎نژاد پایشان نوشته نشود.

به گزارش رویداد۲۴ محمود احمدی‎نژاد در یک تصمیم غیرقابل پیش‎بینی و شوک‎آور به اصولگرایان خوشحال از تببین‎ سازوکار جدید انتخاباتی، هفته گذشته به همراه حمید بقایی، وارد وزارت کشور شد و پس از او پشت میز ماموران اجرایی وزارت کشور نشست و اقدام به ثبت‎نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری به عنوان یکی از کاندیداها کرد.

این اقدام او به سرعت و به طور گسترده در رسانه‎های مختلف خبری داخلی و خارجی پوشش داده شد؛ البته به غیر از رسانه‎های اصولگرای تحت نظارت سازوکار تازه انتخاباتی اصواگرایان موسوم به «جمنا».

رسانه‎های اصولگرا در اقدامی غیرحرفه‎ای – به این دلیل که ثبت‏نام احمدی‎نژاد به خودی خود یک خبر بود و در عالم رسانه نمی‎شود با خبر سلیقه‎ای برخورد کرد - از پوشش خبر ثبت‎نام نامزد مورد حمایت‎شان در انتخابات ریاست‎جمهوری دوره نهم و دهم خودداری و به نوعی خبر ثبت‎نام او را بایکوت کردند؛ همانند آنچه در رابطه با کنفرانس خبری دو هفته پیش احمدی‎نژاد اتفاق افتاد و اصولگرایان آن نشست خبری را نیز بایکوت کردند.

این دو اتفاق نشان دهنده آن است که اصولگرایان تلاش دارند به هر شکل ممکن انتصاب احمدی‎نژاد را به جریان سیاسی خود را انکار کنند؛ غافل از آنکه تاریخ را نمی‎توان به این سادگی تغییر داد.

محمود احمدی‎نژاد قبل از حضور در «بهشت» به عنوان شهردار تهران آن هم بر اساس انتخاب اصولگرایان، پیش از آن چهره ناشناخته‎ای بود و شاید تنها مردم استان اردبیل شناخت حداقلی از استاندار سابق خود داشتند.

با این «احمدی‎نژاد»ی که سوابقش در شهرداری تهران مملو از ابهام و تخلفات گسترده از جمله 300 میلیارد تومان هزینه بدون سند بود در سال 1384 بار دیگر از نردبان اصولگرایی بالا رفت تا خود را به عنوان رییس‎جمهور دولت نهم معرفی کند.

انتخاب او در جریان رقابت با مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی به ویژه در دوره دوم با حمایت حداکثری اصولگرایان و اجماع کامل این جریان سیاسی حول محور او محقق شد.

پس از آن احمدی‎نژاد دولتی با تفکر اصولگرایی تشکیل داد و از آن پس به طور کامل مورد حمایت اصولگریان به ویژه مجالس (هفتم،هشتم و نهم) تحت حاکمیت کامل آنها قرار گرفت و همواره اشکالات، تخلفات و قانونگذاری‎های دولت او از سوی حامیان اصلی‌اش نادیده گرفته شد.

شاید این رویکرد هم ریشه در دیدگاه یکی از تئورسین‎های اصلی این جریان سیاسی داشت. آنجا که مصباح یزدی با دولت پیشین زاویه‌های تندی داشت در نخستین دیدار رسمی با اعضای ستاد احمدی‎نژاد  بلافاصله بعد از اعلام آرا «احمدی‌نژاد را ذخیره خداوند دانست».

یک هفته پس از اعلام نتایج انتخابات نیز مصباح در دیدار خصوصی با احمدی‎نژاد «این رای آوردن را نتیجه توسل به حضرت ولی‌عصر دانست» گفت: «خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینه‌ انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ برای‌ این‌ دوره‌ خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ کرد و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخاب، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم.»

سردار ذوالقدر، جانشین وقت فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در پیام تبریک به احمدی‎نژاد به عنوان رییس جمهور منتخب، او را نماد اصولگرایی، دین باوری، انقلابی‎گری و عدالت‎ورزی دانست.
   
این در حالی است که همان ماه هایی ابتدای دولت احمدی‎نژاد که اصولگرایان، سرمست از به قدرت رسیدن بودند، سید محمد خاتمی رییس جمهوری دولت اصلاحات بر اساس آنچه خبرگزاری فارس در تاریخ 28 مرداد 1384 گزارش کرد، در جوار بارگاه ثامن الائمه (ص) این روزهای احمدی‎نژاد و جریان نزدیک به او را پیش‎بینی کرده بود و گفت: «جریان واپسگرای داخلی که سعی دارد تا اقتصاد و دانشگاه و مدیریت نظام را فاسد و غیر اسلامی نشان دهد، رهبری انقلاب را نیز مورد حمله قرار خواهند داد و در صورت ادامه روند، قطعا مقابل ایشان خواهند ایستاد.»

با این حال گوش اصولگرایان شنوای این حرف‎ها نبود و هم در 4 سال نخست دولت اول و هم در 4 ساله دولت دوم به طور کامل چشم بر تمام انحراف‎های دولت احمدی‎نژاد بستند تا کشوری که به واسطه عمکرد دولت خاتمی در مسیر پیشرفت و رشد اقتصادی قرار گرفته بود به یکباره با سرعت سرسام‎آوری عقب‎گرد کند.

به طوری که در دوره حاکمیت یک دست اصولگرایان شاهد عقب‎گردهای روزافزون اقتصاد، تورم افسار گسیخته، سیاست‎خارجی تهاجمی و هیجانی، گسترش روز افزون فساد و اساسا شکسته شدن قبح فساد در کشور و از آن بالاتر سقوط ارزش‎های اخلاقی و اسلامی بودیم.

این محصول عملکرد دولت تحت حمایت اصولگرایانی است که تئورسین آنها مصباح یزدی در همان روزهای آغاز دولت دهم اطاعت از احمدی‎نژاد را «اطاعت از خدا» دانست.

حالا که این عملکرد نامطلوب که کشور را به سرعت به سراشیبی سقوط هدایت کرد برای مردم مشخص شده است اصولگرایان به عنوان حامیان اصلی محمود احمدی‎نژاد دو دوره انتخابات ریاست جمهوری تلاش دارند که انتصاب او به خود را انکار کنند. 

اصولگرایان باید این واقعیت را بپذیرند که تاریخ قابل تغییر نیست و نمی توان با پاک کردن صورت مسئله از کابوس احمدی‎نژاد رهایی پیدا کنند. تنها یک راه پیش روی اصولگرایان باقی مانده است و آن عذرخواهی از مردم به دلیل 8 سال حمایت از احمدی‎نژاد و پذیرش بی بصیرتی‎شان در عرصه سیاست و آینده نگری و ناتوانی در مدیریت کشور است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
1
0
احمدی نژاد فارغ از خوب یا بد بودنش ۸ سال کابوس رفاه طلبان غرب زده بود، بذارید چندسالی هم کابوس اصولگراها باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
1
به این ترتیبی که بوده پس مصباح یزدی با این کار به ملت ظلم کرده
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
1
0
اقای رویداد تحلیلت تو حلقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
2
البته سعی شما در این مقاله این بوده که به اصول گرایان بتازید و به نوعی بگویید رئیسی هم احمدی نژاد دیگر است. به دولت های اصلاح طلب هیچ ایرادی وارد نیست؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
اقای احمدی نژاد گاونه من شیر بود چون پیرو تمام عیار مشائی بود او دیگر نزد ما ایرانیان مسلمان جائی ندارد ولی این کممال بی انصافی است که شما تمام گند زدنها فسادها و بی لیاقتی های اصلاح طلب ها را به دوره او ارتباط میدهید او در دوره اول خدمات شایسته ای داشت اما در دوره دوم تحت تاثیر بود
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
اشکال احمدی نژاد این بود که سوار کشتی هیجکدوم از حزب های سیاسی که بیت المال رو غارت میکنن نشد و با بسیاری هم سفره نشد .....
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
فوحش خانوادگی میدم نظر قبلیمو نزاری .....
نظرات شما
پیشخوان