تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
دبیرکل جبهه ایستادگی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

لیست اصولگرایان رضایت همه را جلب نکرد

یک سری از چهره‌ها به سازوکار شورا در تهیه لیست نهایی اعتراض داشتند و اساسا یکی از دلایلی که باعث شد تا بگویم همه اصولگرایان از لیست ائتلافی تهران راضی نیستند همین مساله است.
رویداد۲۴- دبیرکل جبهه ایستادگی در انتقاد از لیست ائتلافی اصولگرایان، گفت: همه اصولگرایان از این لیست راضی نیستند که البته چنین موضوعی نیز یک امرطبیعی است. چون وقتی از بین ۲۰۰ نفر قرار است فقط ۳۰ نفر انتخاب شوند، قانع کردن همه نامزدهای انتخاباتی بعید به نظر می‌رسد.

یدالله حبیبی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ لیست ائتلافی اصولگرایان در تهران را چنین نقد کرد که مسلما همه اصولگرایان از این لیست راضی نیستند که البته چنین موضوعی نیز یک امرطبیعی است. چون وقتی از بین ۲۰۰ نفر قرار است فقط ۳۰ نفر انتخاب شوند، قانع کردن همه نامزدهای انتخاباتی بعید به نظر می‌رسد.

دبیرکل جبهه ایستادگی که اعتقاد دارد لیست ائتلافی در رسیدن به ائتلاف حداکثری بین اصولگرایان موفق عمل کرده است، گفت:‌‌ همان طور که اعلام شده این لیست رضایت همه اصولگرایان را جلب نکرده است ولی افراد با گذشت و ایثار می‌توانند تبعات مساله را کمرنگ‌تر کنند.

او در پاسخ به این سوال که چرا سهمیه بندی بین احزاب اصولگرا در لیست تهران رعایت نشده است، توضیح داد که افراد انتخاب شده بر اساس توافقی بین اصولگرایان حاضر در ائتلاف گزینش شدند که رای و همچنین میزان اثرگذاری آنان در اجتماع و سیاست دو مساله کلیدی در انتخاب افراد نهایی لیست بوده است.

حبیبی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تعداد از اعضای جبهه ایستادگی به لیست نهایی در تهران راه یافته‌اند، اعلام کرد: جبهه ایستادگی در این لیست فقط یک نماینده دارد و آن شخص آقای وکیل‌پور هستند.

دبیرکل جبهه ایستادگی علت خط خوردن حسن بیادی از لیست تهران را نیز چنین شرح داد که آقای بیادی از نامزدهای این جبهه برای لیست تهران بودند که در فرآیند رای گیری نیز به ۴۰ نفر پایانی رسیدند ولی سرانجام با تصمیم شورای ائتلافی کنار گذاشته شد تا در ‌‌نهایت این جریان سیاسی فقط یک نماینده در لیست تهران داشته باشد.

او در واکنش به اینکه برخی چهره‌های کنارگذاشته شده از لیست تهران نسبت به این سازوکار اعتراض دارند، تصریح کرد: چنین اتفاقاتی بعید نیست که در هر ائتلافی رخ بدهد. یک سری از چهره‌ها به سازوکار شورا در تهیه لیست نهایی اعتراض داشتند و اساسا یکی از دلایلی که باعث شد تا بگویم همه اصولگرایان از لیست ائتلافی تهران راضی نیستند همین مساله است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره بیرون ماندن اعضای رهروان ولایت از لیست تهران نیز، تاکید کرد که رهروان ولایت یک حزب یا جریان شناسنامه دار نبود و فقط تکیه بر فراکسیون متبوع آن در مجلس است. علاوه بر این نیز رهروان ولایت حاضر نشد که در جلسات شورای ائتلافی شرکت کند و به همین دلیل از لیست کنار گذاشته شدند.
برچسب ها: ائتلاف ، حبیبی ، بیادی
نظرات شما
پیشخوان