تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
محمدجواد حق‎شناس در گفت‎وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد

اعلام حمایت از حضور نامزدهای اهل سنت در فهرست اصلاح‎طلبان شورای شهر تهران

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره قطعاً در شاخص‌هایی که برای حضور در فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تعریف‌شده بود، به شاخصی مثل قومیت و اقلیت‌ها اشاره نشده است حمایت خود از حضور نامزدهای اهل سنت در فهرست اصلاح‌طلبان را اعلام کرد.
رویداد۲۴ عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره قطعاً در شاخص‌هایی که برای حضور در فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تعریف‌شده بود، به شاخصی مثل قومیت و اقلیت‌ها اشاره نشده است حمایت خود از حضور نامزدهای اهل سنت در فهرست اصلاح‌طلبان را اعلام کرد.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با رویداد۲۴درباره اینکه اصلاح‌طلبان تاکنون برای تکمیل فهرست شورای شهر به چه نتایجی رسیده‌اند گفت: برای لیست باید 21 نفر انتخاب شود. ولی پیش‌بینی‌شده که باید به نیازهای شهر تهران توجه شود و به ترکیبی که لیست را شکل می‌دهند هم توجه شود.

وی افزود: یعنی به‌گونه‌ای لیست تنظیم شود که جامعیت داشته باشد؛ یعنی هم از حضور بانوان بهره‌مند باشد هم حضور جوانان را داشته باشد و هم افراد باتجربه و متخصص‌هایی که بتوانند نیاز شورای شهر و شهر تهران را تأمین بکنند. من تا 2 روز پیش را خبردارم که در بررسی‌ها لیست از 200 نفر به کمتر از 100 نفر رسیده است و قرار بر این بوده که ظرف این‌یکی دو روز به کمتر از این تعداد برسد.

حق‌شناس ضمن حمایت از حضور اقوام مختلف در لیست شورا گفت: قطعاً در شاخص‌هایی که تعریف‌شده بود، به شاخصی مثل قومیت و اقلیت‌ها اشاره نشده است؛ اما من می‌خواهم توجه دوستان شورای سیاست‌گذاری و اعضای شورای عالی را به این مسئله جلب کنم که این اتفاق بسیار مبارکی است که تعدادی از دوستانی که از نیروهای متخصص و باسابقه و از اهالی بلوچستان، غرب کشور، از مناطق کردنشین، از استان کرمانشاه، کردستان و از استان آذربایجان غربی ثبت‌نام کرده‌اند که قبلاً هم سابقه مدیریتی داشته‌اند و سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را داشتند و چهره‌های نزدیک به جریان اصلاحات بودند.

او ادامه داد: آقایان قادر مرزی، سید معروف صمدی، سعید رضا زهی و رئوف قادری از چهره‌های اهل سنتی هستند که در تهران حضور دارند و هم اینکه این دوستان دارای تجاربی هستند که قطعاً برای شورای شهر می‌تواند مفید باشد.

حق‌شناس در خاتمه گفت: من امیدوارم این دوستان با توجه به تحصیلات و سوابقشان و تخصص و رویکرد اصلاح‌طلبانه‌ای که دارند انشاالله از امتیازات لازم برای حضور در فهرست نهایی اصلاح‌طلبان برخوردار باشند و فرصتی باشد برای اینکه این عزیزان هم بتوانند در موقعیتی قرار بگیرند که شهر تهران هم از خدمات، تجربه و دانش آن‌ها در حوزه مدیریت شهری بهره‌مند شود.


نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان