تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
علی صوفی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

مردم با صندوق‎های رای قهر نکنند/ انتخابات ریاست‎جمهوری یک انتخابات استراتژیک است

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: باید نسبت به انتخابات حساس بود.چرا که انتخابات ریاست‎جمهوری یک انتخابات استراتژیک است و در بعد شورای شهر نیر رفاه شهر بستگی به انتخاب ما دارد و انتخاب ما در انتخابات بعدی نیز تاثیرگذار خواهد بود. همچنین انتخاب ما در مشارکت سیاسی مردم و توسعه سیاسی اهمیت دارد. همین امر باعث ایجاد این ضرورت می‎شود که مردم با صندوق رای قهر نکنند.
 رویداد۲۴-یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: باید نسبت به انتخابات حساس بود.چرا که انتخابات ریاست‎جمهوری یک انتخابات استراتژیک است و در بعد شورای شهر نیر رفاه شهر بستگی به انتخاب ما دارد و انتخاب ما در انتخابات بعدی نیز تاثیرگذار خواهد بود. 

امروز آخرین روزی است که صاحبان آراء خاکستری می‎توانند تصمیم بگیرند در دوازدهین دوره  انتخابات ریاست‎جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر شرکت کنند. بسیاری از فعالان و عالمان سیاسی و مدنی اذعان داشته‎اند این انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‎ساز است و حضور ومشارکت گسترده مردم علاوه‎براینکه نشان دهنده اتحاد ایران به جهانیان است؛ می‎تواند ادامه دهنده مسیری باشد که در 4سال اخیر کشور طی کرده است و عدم مشارکت هم به نفع تندروهایی است که عادت کرده‎اند در دوران قهر مردم با صندوق‎های رای  بر مستند قدرت تکیه بزنند.

علی صوفی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران ضمن تاکید بر لزوم مشارکت همه مردم چه در انتخابات ریاست‎جمهوری و چه در انتخابات شورای شهر در این خصوص در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: انصراف آقای قالیباف از انتخابات ریاست‎جمهوری دو نتیجه خوب داشت: اولا باعث افزایش رای آقای روحانی می‎شود زیرا یک قسمت از رای قالیباف به سبد رای روحانی می‎ریزد. دوما  باعث تجمیع رای در اصولگراها روی آقای رئیسی خواهد شد. این به معنی قطبی شدن فضای انتخابات است. در انتخابات قطبی مشارکت مردم بیشتر می‎شود و مشارکت بیشتر مردم رای آقای روحانی را بیشتر می‏‎کند.

صوفی در خصوص لزوم رای دادن به کل لیست امید در انتخابات شورای شهر اظهار داشت: ضرورت وجود دارد که  ما به خرد جمعی احترام بگذاریم، سازوکار دموکراسی هم همین است، (معنایش این نیست که خرد جمعی اشتباه نمی کنداما ضرر اشتباهش کمتر از اشتباه فردی است) باید به قائده بازی تن دهیم و سرنوشت خودمان را بسازیم.

او در ادامه در خصوص لزوم مشارکت مردم در انتخابات گفت: کاملا باید نسبت به این مورد حساس بود. این تصمیم‎گیری، تصمیم‎گیری تاثیرگذاری است، چرا که انتخابات ریاست‎جمهوری یک انتخابات استراتژیک است و در بعد شورای شهر نیر رفاه شهر بستگی به انتخاب ما دارد و انتخاب ما در انتخابات بعدی نیز تاثیرگذار خواهد بود. همچنین انتخاب ما در مشارکت سیاسی مردم و توسعه سیاسی اهمیت دارد. همین امر باعث ایجاد این ضرورت می‎شود که مردم با صندوق رای قهر نکنند.

صوفی در خصوص انتشار لیست‎های موازی با لیست «امید» گفت: این لیست‎های موازی یک مقدار آشفتگی به وجود آورده و این نگران‎کننده است. بعضی از افراد فعلی شورای شهر تک‎روی می‎کنند یا لیست موازی می‎دهند. این مساله می‏تواند شبه‎ناک باشد و مردم را دچار شک کند. امیدوارم تاثیرش انقدر نباشد که اصلاحات اکثریت شورای شهر را از دست بدهد.
نظرات شما
پیشخوان