تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
رحمانی‌فضلی:

انتخابات را با امنیت کامل برگزار کردیم/ شمارش آرای انتخابات شوراها همچنان ادامه دارد

وزیر کشور تاکید کرد: خوشحال هستم به همه عزیزان اعلام کنم ما انتخابات را با امنیت کامل و با شور و نشاط و ذوق مضاعفی که مردم داشتند، برگزار کردیم.
 رویداد۲۴ -عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه ما امروز خیلی خوشحال هستیم و خدا را شکر می‌کنیم و سر تعظیم بر آستان جانان می‌ساییم، گفت: به خاطر نعمت مردم انقلابی و خوب هزاران بار شاکر هستیم. نعمت جمهوری اسلامی ایران و مردم سالاری حاکم بر آن که مردم عزیز ما در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فرصت مشارکت در تعیین سرنوشت خود را پیدا کردند.

او افزود: خدا را شکر در انتخاب‌های انجام شده تاکنون در جمهوری اسلامی همواره با خلق حماسه‌ها و حضور پر شکوهشان صفحات زرینی در تاریخ به یادگار گذاشتید و امروز یکی از صفحات پر افتخار تاریخ مردم سالاری ایران رقم خورد و حماسه مردم ثبت شد.

وزیر کشور تاکید کرد: خوشحال هستم به همه عزیزان اعلام کنم ما انتخابات را با امنیت کامل و با شور و نشاط و ذوق مضاعفی که مردم داشتند، برگزار کردیم مردم دیروز در پای صندوق‌های رای این را به همه جهان نشان دادند و یک بار دیگر اثبات کردیم که مدافع و حامی انقلاب اسلامی و متحد و منسجم و مصمم هستیم انقلاب اسلامی را در جهات اهداف آن که تقویت نظام جمهوری اسلامی و دین خدا و خدمت به مردم ایران  است ادامه دهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: از دست اندرکاران اجرا، انتظامات، امنیت، تبلیغات، حوزه قضایی، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و همه کسانی که در این چند روز به ما کمک کردند از جمله سپاه و بسیج که در حوزه امنیت فعال بودند، تشکر می‌کنیم.

او افزود: توانستسم با کمک همه نیروها و در مقابل همه دوربین‌های داخلی و خارجی پیروزی ملت ایران را به گوش همه جهانیان برسانیم.

وزیر کشور با بیان اینکه آخرین نتایج که تقریبا ۹۹و هفت دهم درصد است و می‌توان گفت که نتیجه نهایی است، گفت: از مجموع  ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۳۱ رای ماخوزده، جناب آقای روحانی با ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ نفر و با ۵۷ درصد‌آرا را به عنوان رییس جمهور انتخابات شدند.

او ادامه داد: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی با ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزارو  ۴۴۹ رای، یعنی با ۳۸.۵ درصد نفر دوم، آقای میرسلیم با ۴۷۸ هزار و ۲۱۵ رای، نفر سوم و آقای هاشمی طبا با ۲۱۵ هزار و ۴۵۰ رای به عنوان نفر چهارم آرا را کسب کردند.

وزیر کشور با ابراز امیدواری از اینکه خداوند به همه ما توفیق دهد که در مقابل این اراده و حضور پرشکوه مردم، خواست آنها و اهدافی که مردم خوب ما دارند را در حوزه اجرایی مورد توجه قرار دهیم اضافه کرد: ان شاءلله دوشادوش با پایان رقابت و شروع رفاقت هم و غم خود را برای رفع مشکل مردم قرار دهیم.

رحمانی فضلی اظهار کرد: به طور ویژه از مقام معظم رهبری که در تمام مراحل انتخابات و ماه‌ها قبل از آن جهت مشارکت، سلامت، قانونی بودن و امنیت انتخابات تاکید داشتند و در همه موارد ما را مورد حمایت قرار دادند، تشکر می‌کنم.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره  آخرین وضعیت شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام کرد: شمارش آرا در این انتخابات نیز همچنان ادامه دارد.

ادامه دارد...

 
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان