تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
محمد کیانوش راد:

۲۹ اردیبهشت در تداوم دوم خرداد بود/ اهداف سال ۷۶ در رای دوباره به روحانی نمایان شد

یک نماینده مجلس ششم گفت: نتیجه‌ای که ۲۹ اردیبهشت از صندوق‌ها بیرون آمد می‌تواند تداوم تلقی دوم خرداد ۷۶ باشد.
رویداد۲۴-یک نماینده مجلس ششم گفت: نتیجه‌ای که ۲۹ اردیبهشت از صندوق‌ها بیرون آمد می‌تواند تداوم تلقی دوم خرداد ۷۶ باشد.

محمد کیانوش‌راد درباره رأی مردم در روز ۲۹ اردیبهشت گفت:‌ نتیجه‌ای که ۲۹ اردیبهشت از صندوق‌ها بیرون آمد می‌تواند تداوم تلقی دوم خرداد ۷۶ باشد.

او خاطرنشان کرد: همان اهدافی که در  ۷۶ سال مردم به دنبالش بودند در رأی به روحانی نمایان شد.

این نماینده مجلس ششم یادآور شد: در دوم خرداد ۷۶ جامعه به دنبال فضای باز سیاسی، مشارکت گسترده، دست‌یابی به حق حاکمیت در زندگی و معیشت خود بودند.

او با اشاره به فضای سیاسی کشور در زمان انتخابات گفت: با شکل‌گیری فضای دوقطبی و وجود دو تفکر متفاوت در این دوره مردم نشان دادند راه و منش دولتی را می‌پذیرند که در برخورد با مسائل فرهنگی معتدل‌تر و نسبت به رقبای خود تعامل دارد همچنین  در اداره کشور شایسته‌سالاری و عقلانی تصمیم می‌گیرد.

کیانوش‌راد تاکید کرد: رای به روحانی یعنی تداوم عقلانیت، تدبیر و شایسته‌سالاری در تصمیمات کشور، مردم به خوبی می‌دانند مشکلات، فقر و بیکاری وجود دارد اما با این وجود به لزوم تدبیر در اداره امور رای دادند.

او در ادامه افزود: برخی از کاندیداها تلاش کردند با بزرگ‌نمایی این مشکلات و دادن وعده‌هایی برای حل آن‌ها مردم را به نفع خود پای صندوق بیاورند که موفق نشدند، قطعا دولت دوازدهم علاوه بر پایبندی به حل مشکلات اقتصادی از تدبیر و عقلانیت برای حل مشکلات استفاده می‌کند.

این نماینده اسبق مجلس با بیان‌این که ۲۹ اردیبهشت یعنی تداوم اندیشه اصلاحی و قانون‌گرایی در کشور عنوان کرد: دلیل مشارکت مردم ایران را می‌توان در یک هدف جست‌وجو کرد و آن تدام قانون و عقل در کشور است دولت دوازدهم هم می‌تواند نویدبخش تدوام این اندیشه اصلاحی در ایران ۱۴۰۰ باشد.

کیانوش‌راد اظهار داشت: کابینه دوازدهم باید جوان‌تر باشد و از حضور زنان استفاده بیشتری کند و در جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مدنی باید بیش از گذشته اقدام نماید.

او تاکید کرد: رییس دولت دوازدهم باید حل مشکلات طبقات فرودست اقتصادی بیش از پیش توجه داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به سیاست‌های اقتصادی در دولت نیز اشاره کرد و گفت: افزایش سیاست‌های حمایتی بدون تزریق نقدینگی در کشور از جمله گام‌هایی است که باید به صورت ویژه برداشته شود.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان