تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

تندرو‌ها امام (ره) را هم انگلیسی می‌دانستند

اینکه یک لیستی به رغم عضویت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس جمهوری، وزیر اطلاعات و حتی برخی ائمه جمعه متهم به ارتباط با بیگانگان از جمله انگلیس شود، مسلما مخابره کننده پیام خوبی برای آینده کشور نخواهد بود.
رویداد۲۴- یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به ادعای اصولگرایان تندرو مبنی به انگلیسی بودن فهرست  اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: چنین رفتارهایی در کشور سابقه دار است. حدودا دهه پنجاه بود که حضرت امام (ره) فعالیت‌های سیاسی خود را به شکل جدی تری دنبال می‌کردند. در‌‌ همان دوران برخی سیاسیون مخالف ایشان در بین اقشار جامعه شایعه کرده بودند که امام (ره) منافعی غیر از منافع ملت را دنبال می‌کنند و از طرف انگلیسی‌ها در کشور‌ها فعالیت می‌کند، چون اخبار فعالیت‌های ایشان را رادیو بی‌بی سی دائما منتشر می‌کرد.

فاضل میبدی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ درباره فضاسازی اخیر اصولگرایان در انتخابات و اطلاق نسبت انگلیسی به لیست اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: متاسفانه رقابت سیاسی در جامعه ما این چنین است که هر گروهی احساس کند از پایگاه رای کمتری نزد مردم برخوردار است، طرف مقابل را به انواع بی‌اخلاقی متهم می‌کند. البته این بی‌اخلاقی و بی‌انصافی در ادورا گذشته انتخاباتی نیز تکرار شده است در حالیکه چنین رفتاری اساسا با ذات رقابت سیاسی در تعارض است.

این عضو مجمع محققین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در انتخابات لازم است قانون و اخلاق رعایت شود، تصریح کرد: در نظام‌های مردم سالارانه عرف رقابت بر این اساس است که طرفین رقابت بدون پرداخت به حواشی و فضاسازی‌های غیر موثق، مردم را مخاطب خود قرار داده و برنامه‌های آتی خود را ارائه داده یا نهایتا به نقاط ضعف مدیریتی و اجرایی جریان رقیب بر اساس اسناد و مدارک می‌پردازند.

به گفته او، اینکه برخی جریان‌های سیاسی یکدیگر را متهم به بی‌اخلافی می‌کنند یا به یکدیگر برچسب سیاسی می‌زنند، ناشی از ترس، وحشت و ضعف نسبت به آینده آنان در انتخابات است. وگرنه دلیل منطقی و مستدلی برای این اتهام‌ها در جریان رقابت‌های انتخاباتی وجود ندارد.

میبدی در عین حال نیز به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در هیات‌های اجرایی، نظارتی و شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ها شورای نگهبان فیلترهای زیادی را به کار برد و تایید شدگان نهایی نیز از همین فیل‌تر‌ها گذشته‌اند. بنابراین دور از انصاف است که به رغم تمام این مسائل بخواهیم یک جریان سیاسی یا یک لیست انتخاباتی را وابسته به بیگانه بخوانیم.

این عضو مجمع محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اتهام ارتباط با کشورهای بیگانه علیه سیاسیون از سوی جریان‌های افراطی یک موضوع سابقه دار در کشور است، خاطرنشان کرد: حدودا دهه پنجاه بود که حضرت امام (ره) فعالیت‌های سیاسی خود را به شکل جدی تری دنبال می‌کردند. در‌‌ همان دوران برخی سیاسیون مخالف ایشان در بین اقشار جامعه شایعه کرده بودند که امام (ره) منافعی غیر از منافع ملت را دنبال می‌کنند و از طرف انگلیسی‌ها در کشور‌ها فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: جالب آنکه منطق این ادعا نیز بی‌تفاوت با منطق امروز برخی جریان‌های تندرو نیست. در آن زمان به امام (ره) اتهام انگلیسی بودن می‌زدند چون اخبار فعالیت‌های ایشان را رادیو بی‌بی سی دائما منتشر می‌کرد. لذا با استناد بر همین موضوع ادعا داشتند که بی‌بی سی در جهت حمایت از امام (ره) است. حال آنکه سال‌ها بعد انقلاب به پیروزی رسید و دروغ بودن این ادعا بر همه روشن شد.

میبدی با انتقاد از فضا سازی‌های اخیر انتخاباتی از سوی جریان‌ها تندرو، اعلام کرد: هنوز زمان زیادی از ایام تبلیغات انتخاباتی نگذشته است ولی در همین فرصت کم می‌بینیم که از تریبون‌های عمومی و رسمی کشور صحبت‌های تند و به دور از اخلاقی علیه یک جناح مطرح می‌شود که این رفتار‌ها و اقدامات هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت جز آنکه مسیر انتخابات را منحرف کرده و در آینده ملت و نظام را متضرر کند.

به گفته او، اینکه یک لیستی به رغم عضویت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس جمهوری، وزیر اطلاعات و حتی برخی ائمه جمعه متهم به ارتباط با بیگانگان از جمله انگلیس شود، مسلما مخابره کننده پیام خوبی برای آینده کشور نخواهد بود.
برچسب ها: امام خمینی ، بی بی سی
نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان