تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
مدیر کل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی خبر داد:

کودکان زیر دو سال در زندان

در حال حاضر برخی کودکان بالای دوسال به دلیل اصرار مادر یا دلایل دیگر هنوز در زندان‌ها هستند.

رویداد۲۴- مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشورگفت: به لحاظ تخصصی بهتر است؛ کودک بالای ۲ سال در زندان نباشد، بلکه در مراکز بهزیستی بوده و پس از آزادی مادر دوباره به دامان وی بازگردد.

به گزارش رویداد۲۴- محمد نفریه با بیان اینکه به نظر من زندان‌هایی که تعدادی زن دارای فرزند در آن حضور دارند؛ باید مهدکودک داشته باشند، گفت: به لحاظ تخصصی صلاح نمی‌دانیم به جز کودک زیر ۲سال که نیاز به شیردهی و تماس نزدیک به مادر دارد، کودک دیگری در محیط زندان با قی بماند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما کودک بالای دوسال باید به مراکز بهزیستی تحویل شود، زیرا کودک در این سن می‌تواند با محیط ارتباط برقرار کرده و بسیاری از آموزش‌ها را می‌بیند و در دوران حساسی قرار دارد.

نفریه با تاکید براینکه کودک بالای دو سال نباید در زندان باشد، ‌اظهار کرد: در حال حاضر نیز برخی کودکان بالای دوسال به دلیل اصرار مادر یا دلایل دیگر هنوز در زندان‌ها هستند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان با یادآوری اینکه چند سالی بحث دایر کردن مهدکودک در زندان‌ها مطرح بود، اضافه کرد: ما اعلام کردیم که در بحث صدور مجوز، تربیت مربی و کمک برای تجهیز این مهد‌ها به دوستان کمک می‌کنیم، اما در عمل مشکلات عدیده‌ای همچون بحث رفت و آمد کودک از بخش به مهد، رفت و برگشت پرسنل به لحاظ حفاظتی و حراستی وجو دارد. در حال حاضر هیچ‌گونه مجوزی برای احداث مهدکودک زندان داده نشده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌دهم، این کودکان از زندان بیرون آمده و به نزدیک‌ترین مهدکودک بروند و از خدمات آن بهره ببرند، اظهار کرد: به لحاظ تخصصی بهتر است؛ کودک بالای ۲ سال در زندان نباشد، بلکه در مراکز بهزیستی بوده و پس از آزادی مادر دوباره به دامان وی بازگردد.

نفریه در پایان گفت: در حال حاضر هیچ مهدکودکی در زندان‌های کشور نداریم، اما چند سال پیش بازدیدی از زندان‌ها داشتیم و خدمات مراقبتی خوبی برای کودکان ساکن در زندان فراهم کردیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان