تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
تحلیلگر آمریکایی:

درصورت پیروزی جمهوریخواهان عواقب خطرناکی درانتظار آمریکاست

رویداد24-تحلیلگر سیاسی آمریکا گفت که پیروزی دونالد ترامپ دراین انتخابات به زیر و رو شدن حزب جمهوریخواه منجر خواهد شد و اتفاقات این انتخابات می تواند عواقب سیاسی، اقتصادی و امنیتی بی سابقه ای را برای آمریکا ببار آورد.
باب شیفر تحلیلگر سیاسی و مجری سابق برنامه تلویزیونی 'رو در رو با ملت' شبکه خبری سی بی اس در گفتگوی تلویزیونی بااشاره به این که حزب جمهوریخواه آمریکا با ادامه پیروزی های دونالد ترامپ ناگزیر موضع خود را در مقابل این نامزد جنجالی وخطرناک تغییر داده است، با قاطعیت پیش بینی کرد که این حزب بدنبال انتخابات جاری به چیزی کاملا متفاوت با آن چه امروز هست تبدیل خواهد شد.
وی افزود: اگر ترامپ قبل از تشکیل کنوانسیون حزب نامزدی نهایی را ببرد، و به نظر می رسد که به احتمال زیاد همین اتفاق خواهد افتاد، حزب را بشدت دگرگون خواهد کرد و اگر رقابت ها تا تشکیل کنوانسیون ادامه پیدا کند آن وقت جنگ خونینی درخواهد گرفت که می تواند حزب را به دو حزب مجزا تبدیل کند.
شیفر در ادامه تاکید کرد که درهر دو صورت حزب جمهوریخواهی که جامعه آمریکا تاکنون با آن آشنا بوده به حزب دیگری تبدیل خواهد شد که هنوز نمی توان پیش بینی روشنی درمورد هویت آن کرد.
این تحلیلگر سیاسی وبا سابقه آمریکایی که در5 دهه گذشته همه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پوشش داده ،عدم ثبات در مورد سرنوشت حزب جمهوریخواه آمریکا را خطری جدی برای آینده کشورش پیش بینی کرد وگفت آنچه در این انتخابات در جریان است در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده و می تواند عواقب خطرناکی را نیز چه در حوزه سیاست و چه در رابطه با مسائل اقتصادی و امنیتی آمریکا بدنبال داشته باشد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: دموکرات ، جمهوریخواه
نظرات شما
پیشخوان