تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
بروجردی عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی راه مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان انقلاب

اقتصاد مقاومتی راه مقابله با اثرگذاری توطئه‌های دشمنان در حوزه اقتصادی به شمار می‌آید.
رویداد۲۴- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقتصاد را حلقه ضعیف زنجیره اقتدار نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ‌اقتصاد مقاومتی راه مقابله با اثرگذاری توطئه‌های دشمنان در حوزه اقتصادی به شمار می‌آید.

به گزارش رویداد۲۴، علاء‌الدین بروجردی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: واقعیت این است که در زنجیره اقتدار در نظام جمهوری اسلامی حلقه اقتصاد حلقه ضعیف این زنجیره است. ما در سال‌های گذشته با یک جنگ تحمیلی اقتصادی از طرف آمریکا و همپیمانانش علیه ملت ایران مواجه بودیم و یکی از دلایل مشکلات اقتصادی ما توطئه‌های مکرر دشمن برای ضربه زدن به توانمندی‌های اقتصادی کشور بوده است.

وی توطئه کاهش حساب شده قیمت نفت را از جمله این ترفند‌ها دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از این وضعیت و مقابله با اثرات توطئه‌های آمریکا و دشمنان انقلاب علیه اقتصاد کشور است ما باید هر چه سریع‌تر وابستگی خود به نفت را که ثروت ملی است کاهش دهیم به ویژه این‌که می‌توانیم از طریق فراورده‌هایی مانند پتروشیمی با ارزش اقتصادی چندبرابر توانمندی خود را در عرصه اقتصادی بالا ببریم.

وی با تاکید بر این‌که «باید از گره خوردگی اقتصاد کشور به نفت با توجه به نوسانات بازار جهانی نفت رهایی پیدا کنیم» ادامه داد: لازمه این امر تکیه بر توانمندی‌های ملی و اصول ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی است. شرط لازم تحقق و عملی شدن آن نیز در مرحله اول ایجاد یک باور ملی در مورد اقتصاد مقاومتی است. در واقع علاوه بر مجلس و دولت آحاد ملت باید این رابه عنوان یک اصل قبول داشته باشند و باور عمومی به کیفیت تولیدات داخل ایجاد شود. نکته مهم این‌که یکی از دلایل گریز افکار عمومی از تولیدات داخلی به طرف محصولات خارجی بحث کیفیت است.

این نماینده مجلس ادامه داد: علیرغم این‌که ما در صنایع پیچیده‌ای مثل صنایع موشکی که تکنولوژی بالایی می‌طلبد توانمندی بالایی در سطح جهانی داریم، در خیلی از محصولاتی که ساخت پیچیده‌ای ندارند از خودروسازی گرفته تا محصولات مختلف نتوانسته‌ایم باور عمومی را در جهت انتخاب محصولات داخلی در سطح گسترده داشته باشیم در حالیکه ما باید به جای نگاه به بازارهای بیرونی متکی به بازارهای خود باشیم؛ چراکه استفاده از تولید داخل چرخه کارخانجات را در جهت تولید ثروت و ایجاد اشتغال به گردش در می‌آورد.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: این امر میلیارد‌ها دلار به ما ضربه می‌زند و موجب می‌شود محصولات داخلی به دلیل وجود کالاهای قاچاق به خصوص در عرصه منسوجات دچار مشکل جدی شود لذا به نظر می‌رسد باید اقدامات جدی تری خصوصا در مبادی ورودی کالا‌ها به کشور صورت گیرد تا زمینه برای جذب کالاهای داخلی بیشتر فراهم شود.

وی در پایان صادرات محصولات باکیفیت داخلی را نیز در تولید ثروت و بالا بردن رفاه عمومی مردم اثرگذار توصیف کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان