تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵

بشار اسد: اختلافی بین سوریه و روسیه وجود ندارد

رئیس‌جمهوری سوریه روابط کشورش با روسیه را «ممتاز» خوانده و تأکید کرده است هیچ‌گونه اختلافی بین دمشق و مسکو وجود ندارد.
رویداد24- رئیس‌جمهوری سوریه روابط کشورش با روسیه را «ممتاز» خوانده و تأکید کرده است هیچ‌گونه اختلافی بین دمشق و مسکو وجود ندارد.

به گزارش الاخبار، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش «تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت» که در دمشق برگزار شده بود، اعلام کرد که نباید روی راه‌حل سیاسی با وجود این معارضان که اختیار تصمیم‌‌گیری ندارند و به اربابان خود دل بسته‌اند، حساب کرد.

اسد تصریح کرد که گفت‌وگو با این معارضان نتیجه‌بخش نیست و ما امروز با «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که با اربابان معارضان سوری هماهنگی می‌کند، گفت‌وگو می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری سوریه راه‌حل واقعی حل بحران کشورش را یکپارچه شدن تلاش‌ها در مبارزه با گروه‌های تروریستی و تقویت آشتی‌ها در داخل سوریه عنوان و تأکید کرد، جنگ با تروریسم ادامه دارد.

وی روابط سوریه با روسیه را «ممتاز» خواند و تصریح کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه حمایت ار ازتش سوریه و برقرای آتش‌بس همه را در مقابل یک امتحان قرار داد تا مشخص شود که چه طرفی با تروریسم و چه طرفی علیه آن است.

بشار اسد با تاکید بر این‌که «اختلافی بین دمشق و مسکو وجود ندارد»، متذکر شد، عقب‌نشینی روسیه از مدتی طولانی هماهنگی شده بود و به عبارتی دقیق‌تر کاهش نیروهای نظامی روسیه پس از برتری توان راهبردی ما در مبارزه با تروریسم و کاهش احتمال‌های رویارویی با ترکیه و ناتو صورت گرفت.

رئیس‌جمهوری سوریه در واکنش به طرح فدرالی شدن سوریه گفت که از وجب به وجب خاک سوریه دفاع خواهم کرد؛ زیرا خاک سوریه ملک ملت سوریه است و هیچ بحث، امکان و فرصتی برای تجزیه سوریه وجود ندارد و هر حرفی غیر از این، توهمی بی‌ارزش است.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان