تاریخ انتشار: ۰۳:۱۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۵

دختر سعودی از تجارب خود در ایران می گوید


سارا سفرهای بسیاری در داخل ایران داشته و بسیاری از شهرهای زیبا را دیده است و با مردمان بسیاری دیدار داشته و دوستان خوبی یافته است

به گزارش جماران، سارا مصری ده ماه گذشته را صرف زندگی و تحصیل در ایران کرده است. هنگامی که خبرگزاری اسپوتنیک از او پرسید که آیا او می تواند برداشت منفی در مورد زندگی اش در ایران را به یاد آورد، او گفت که هیچ برداشت این چنینی نداشته است.

 سارا در وبلاگ خود زندگی اش در ایران را به تصویر کشیده و به اشتراک گذاشته، که از زمان ورودش به این کشور تاکنون همه مثبت بوده است . سارا مصری پیش از حضور در دانشگاهی در شهر «لندن» برای ادامه تحصیل، در عربستان سعودی بزرگ شده بود. او در حال حاضر در تهران در حال تحصیل است.

پس از حادثه ازدحام جمعیت در شهر مکه و کشته شدن بیش از 1600 نفر از جمله حدود 500 ایرانی، سارا در وبلاگ خود نوشت که «هیچ کس به دلیل سعودی بودن من، اهانتی به من نکرد.»
او نوشت: «من همیشه به ایران، فرهنگ و تاریخ آن علاقه مند بوده ام، و در لندن در خصوص این کشور مطالعات بسیاری داشتم. اما یک روز دریافتم مطالعه از دور کافی نیست و تصمیم گرفتم برای بررسی واقعیت ها به این کشور سفر کنم.»

هنگامی که سارا به دوستان خود در عربستان و خانواده اش در مورد این تصمیم اش گفت، برخی از آنها بسیار نگران شدند و سعی کردند تا او را منصرف کنند.

سارا نوشت: «یکی از دلایل اصرار آنها تا حدی این بود که من فرصت شغلی خوبی در لندن داشتم، اما اخبار منفی در مورد ایران در رسانه ها را نیز نباید در این خصوص بی تاثیر دانست.»

وی می گوید: «ایرانیان بسیار مهمان نواز هستند و قادرند میان سیاست و مردم تمایز قائل شوند که من فکر می کنم این واقعا در خاورمیانه منحصر به فرد است.»

سارا سفرهای بسیاری در داخل ایران داشته و بسیاری از شهرهای زیبا را دیده است و با مردمان بسیاری دیدار داشته و دوستان خوبی یافته است.

وی می گوید: «یک روز من کیف پولم را با مقدار زیادی پول به همراه کارت شناسایی و گواهینامه رانندگی ام گم کردم. چند روز بعد یک زن با من تماس گرفت و گفت که کیف پولم را پیدا کرده است. او همسر راننده تاکسی بود که کیف پول مرا پیدا کرده بود و روزها تلاش کرده بود تا مرا بیابد تا کیفم را به من پس دهد.»

وی در وبلاگ خود نوشته است: «پس از حادثه حج امسال، من برای صرف ناهار به یک رستوران رفته بودم که یکی از دوستان من آمد و به شوخی به صندوقدار گفت که او سعودی است و نباید چیزی به او بدهی! و بعد از گفتن این حرف فرار کرد. زنی که این سخنان را شنیده بود پیش من آمد و به مدت پنج دقیقه به خاطر این رفتار هموطنش از من عذرخواهی کرد. حتی پس از اینکه من به او گفتم که این فقط یک شوخی بود، او گفت: باز هم هیچ جایی برای بیان چنین جوک هایی وجود ندارد!»

سارا مصری نوشت: «بسیاری وقت ها، من در مورد تجارب اجتماعی و فرهنگی خود در وبلاگم مطالبی را می نویسم. هدف من این است که یک پل ارتباطی بین مردم دو کشور، به دور از تمامی کلیشه ها، ایجاد کنم.»
برچسب ها: سعودی ، تجارب ، ایران ، دختر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان