مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبرداد:
افزایش ۳۱ درصدی تولید سایپا در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه افزایش ۳۱ درصدی تولید محصولات این گروه در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، ۸۶ درصد برنامه تولید گروه سایپا محقق شد که بالاتر از سایر خودروسازان کشور بوده است.
رویداد۲۴ سیدجواد سلیمانی گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری چهار اولویت اصلی شامل افزایش تولید، توسعه سبد محصولات، ارتقای کیفی و مدیریت هزینهها را در دستور کار خود قرار داده که با اجرای این چهار برنامه، بهرهوری و سودآوری این گروه افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به تلاشهای چندماه اخیر برای خروج سایپا از بحران، ادامه داد: در چندماه گذشته، اقداماتی از قبیل: افزایش میانگین تولید محصولات، رشد عرضه خودرو به بازار، پاسخگویی به تعهدات برجای مانده از گذشته، تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، مدیریت اعتراضات مشتریان و بسیاری اقدامات دیگر برای خروج سایپا از وضعیت بحرانی سال گذشته به اجرا درآمده و موفقیتآمیز بوده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: علیرغم افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی، تلاش کردیم تولید محصولات مذکور را ادامه دهیم تا پاسخگوی نیاز بازار باشیم.
سلیمانی با اشاره به اجرای پروژه بومیسازی قطعات خودرو، افزود: ابتدای این هفته، گروه خودروسازی سایپا توانست برای طراحی و ساخت ۳۲ قطعه پیشرفته، قراردادهایی به ارزش بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با شرکتهای داخلی منعقد کند که زمینه رشد ارزش افزوده و کاهش هزینه تمامشده تولید را فراهم خواهد کرد.
وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات سال گذشته صنعت خودرو ادامه داد: تحریمهای بینالمللی، خروج شرکای خارجی گروه سایپا از کشور نظیر رنو و برلیانس، کاهش شدید تیراژ تولید محصولات، افزایش بیسابقه هزینههای تولید و دشواری تأمین مواد اولیه مورد نیاز، از جمله مهمترین مشکلات سال ۹۷ بوده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه رونق تولید در سایپا در سال جاری گفت: قصد داریم با برنامهریزیهای صورتگرفته و بهرهگیری از توان و ظرفیت داخلی، علاوه بر افزایش تیراژ تولید محصولات فعلی، پروژههای مختلف توسعه محصولات جدید را نیز به سرانجام رسانده و تولید آنها را با تکیه بر امکانات خود آغاز کنیم.
وی با اشاره به تلاشهای چندماه اخیر برای خروج سایپا از بحران، ادامه داد: در چندماه گذشته، اقداماتی از قبیل: افزایش میانگین تولید محصولات، رشد عرضه خودرو به بازار، پاسخگویی به تعهدات برجای مانده از گذشته، تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، مدیریت اعتراضات مشتریان و بسیاری اقدامات دیگر برای خروج سایپا از وضعیت بحرانی سال گذشته به اجرا درآمده و موفقیتآمیز بوده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: علیرغم افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی، تلاش کردیم تولید محصولات مذکور را ادامه دهیم تا پاسخگوی نیاز بازار باشیم.
سلیمانی با اشاره به اجرای پروژه بومیسازی قطعات خودرو، افزود: ابتدای این هفته، گروه خودروسازی سایپا توانست برای طراحی و ساخت ۳۲ قطعه پیشرفته، قراردادهایی به ارزش بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با شرکتهای داخلی منعقد کند که زمینه رشد ارزش افزوده و کاهش هزینه تمامشده تولید را فراهم خواهد کرد.
وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات سال گذشته صنعت خودرو ادامه داد: تحریمهای بینالمللی، خروج شرکای خارجی گروه سایپا از کشور نظیر رنو و برلیانس، کاهش شدید تیراژ تولید محصولات، افزایش بیسابقه هزینههای تولید و دشواری تأمین مواد اولیه مورد نیاز، از جمله مهمترین مشکلات سال ۹۷ بوده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه رونق تولید در سایپا در سال جاری گفت: قصد داریم با برنامهریزیهای صورتگرفته و بهرهگیری از توان و ظرفیت داخلی، علاوه بر افزایش تیراژ تولید محصولات فعلی، پروژههای مختلف توسعه محصولات جدید را نیز به سرانجام رسانده و تولید آنها را با تکیه بر امکانات خود آغاز کنیم.
منیع: سایپا نیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط