گرانفروشی وکم فروشی، بیشترین تخلفات بازار
رویداد۲۴ سیدمجتبی سجادی جزی با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.
وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۴ هزار و ۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۳۳۱ فقره منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۶۳ فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.
سجادی ؛ با اعلام این که از این تعداد شکایات ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا بوده است، گفت: ۲ هزار و ۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده است.
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۶۹ فقره به صورت حضوری و ۳ هزار و ۲۶۲ فقره بصورت کتبی بوده است.