خلق تجربه دلنشین برای مشتریان، اولویت برنامههای کیفی سایپا برای شاهین
رویداد۲۴ به گزارش سایپانیوز، کارگاه مدیریت تجربه مشتریان، با توجه به اولویت دریافت نظرات مشتریان و شناخت تجربه کسب شده توسط آنان از استفاده محصول و خدمات در برنامه ریزی و بهبود و توسعه تمامی فعالیتهای سازمان و به طور کل برای گروه خودروسازی سایپا انجام که با استقبال خوب بازدید کنندگان و مشتریان وفادار شاهین روبرو شد.
بر این اساس در نگاه جدید گروه خودرسازی سایپا، مشتری تنها یک مصرف کننده نیست، بلکه به عنوان شخصیت و ذی نفعی که همراه و همگام با کسب و کار و کارکنان آن در بهبود فرآیندها، توسعه دانش شرکت، خلق ارزشها و شایستگی ها، جایگاهی بسیار بالاتر از مصرف کننده برای این شرکت دارد و سایپا در تلاش است تا همگام با مشتری در سازمان قدم بردارد و سفری را که او پیموده تجزیه و تحلیل کند.
در این راستا مرکز امور مشتریان گروه سایپا با به کار گیری رویکردهای جدید و استراتژیهای نوین در جهت حرکت به سوی تامین رضایت حداکثری مشتریان و تبدیل آنان به همراهان وفادار، اقدام به برگزاری نشستهای مختلف با مشتریان کرده است.
در نمایشگاه خودرو مازندران نیز کارگاه مدیریت تجربه مشتریان خودرو شاهین (CEM)، به عنوان رویکردی علمی در شناسایی تجربه کسب شده مشتریان در حال برگزاری است و این کارگاه در یک نشست صمیمانه با پرسشگری عمیق در تلاش است تا با جستجو و شناخت سلایق و علاقمندیهای مشتریان و تجربه استفاده آنان از محصول و خدمات و تجربیات مختص یک مشتری را از ابتدای ورود مشتری به کسب و کار سایپا تا انتهای آن در تمامی نقاط تماس با شرکت، از آگاهی رسانی اولیه تبلیغات و ارزیابی اقتصادی تا خرید و استفاده از محصول و خدمات پس از فروش کسب کند و با بررسی و تحلیل آن بتواند از گویههای مشتری به ویژگیهای فنی مورد انتظار او دست یابد.
به همین دلیل در هر نمایشگاه صنعت خودرو بر اساس منطقه جغرافیایی، فرهنگ مردم و سایر شاخصهای جمعیت شناسی اقدام به برگزاری این نشست کرده و این رویداد در استان مازندران در حال انجام است تا نتایج آن را در جلسات با صاحبان فرآیند ارائه و در پی آن پروژه اقدام اصلاحی متناسب تعریف شود.
علاوه بر این نتایج در شاخصهای خروجی فرآیند خدمات و محصول شاهین مورد سنجش قرار گیرد و با انجام درست اقدامات فوق بتواند تجربهای دلنشین برای مشتریان خلق کند.
با این اقدام و ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت، نتایج حاصله به عنوان فاکتورهای مهم در برنامه ریزی آینده توسعه این محصول و خدمات آن لحاظ خواهد شد.
گفتنی است گروه خودروسازی سایپا با هدف معرفی و ارائه دستاوردهای خود در حوزه محصول، قطعه سازی، بازاریابی و توسعه بازارهای هدف در این نمایشگاه حضور یافته است