سامانههای هوشمند بیمه پارسیان برای ساختن فردای بهتر
رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بیمه پارسیان؛ در ابتدای جلسه هادی اویارحسین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت، مقدمه ای را درباره لزوم دیجیتالی شدن و استفاده از محصولات فناورانه در شرکت های بیمه عنوان کرد و خلاصه ای از وضعیت شرکت را در حرکت به سمت دیجیتالی شدن و استفاده از سامانه ها و ابزارهای الکترونیکی تشریح نمود. ایشان با اشاره به محصولاتی همچون نهال زندگی پارسیان و صندوق امانات در حوزه محصولات بانکی و بیمه ای و همچنین استفاده از سامانه های هوشمند صدور و پرداخت خسارت آنلاین، به لزوم تسریع در کار بیمه گزاران و مزایایی که عدم مراجعه حضوری بیمه گزاران به شرکت های بیمه را جهت صدور بیمه نامه و یا پرداخت خسارت برای بیمه گر و بیمه گزار دارد اشاره و افزود بیمه پارسیان با فراهم ساختن زیرساخت های مختلف چه در حوزه آمادگی منابع انسانی و چه در حوزه فراهم ساختن فناوری های نوین برای استفاده از تکنولوژی های روز دنیا گام های بسیاری برداشته است.
در ادامه جلسه مشترک مدیران بیمه پارسیان با مدیران بیمه مرکزی، این شرکت مهمترین خدمات "چتر همراه پارسیان" از جمله ثبت درخواست بازدید خودرو توسط بیمهگزار و اعلام آنلاین خسارت بیمه بدنه خودرو را تشریح کرد. از دیگر خدمات "چتر همراه" پارسیان سامانه یکپارچه نظارت و اجرای مراحل پرداخت بیمه درمان است. در این سامانه خدمات آنلاینی مانند اعلام خسارت توسط بیمهگزار و اطلاع رسانی از مراحل رسیدگی خسارت درمان به بیمهگزار ارایه میشود. خرید آنلاین بیمهنامه، مشاهده بیمهنامهها، پرداخت آنلاین حقبیمه، بازدید آنلاین خودرو برای صدور بیمهنامه بدنه از دیگر قابلیتهای سامانه چتر همراه پارسیان است. اعلام خسارت خودرو در زمان تصادف به صورت آنلاین تا مرحله تشکیل پرونده و پرداخت خسارت از جمله دیگر خدمات چتر همراه پارسان است که به بیمهگزاران امکان دریافت خسارت بدون مراجعه به شعب را میدهد.
بهینه سازی شرکت های بیمه از مسیر دیجیتالی سازی
روح الله حیدری، مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بیمه پارسیان معتقد است که مهمترین راه بهینهسازی شرکتهای بیمه از مسیر دیجیتالی شدن میگذرد. برای دیجیتالیسازی اقدامات زیادی وجود دارد که عبارت از تجربه دیجیتال مشتری، انتقال تجربه دیجیتال کارکنان، عامل فرآیندها و آخرین عنصر اکوسیستمسازی است. سعی شده تا ترکیبی از این پروژه ها برای پیشرفت کار ایجاد شود. تجربه دیجیتالی مشتری همین طرحی است که به نام برنامه چترهمراه را در دست اجرا داریم.
حیدری افزود: تجربه دیجیتالی کارمندان که یکی از مهمترین بحث هاست، در جهت ساخت محیط کار هیبریدی بکار می رود تا تجربه خوبی را ایجاد کند. علاوه بر این در بخش فرآیندها محیط کار ترکیبی را داریم که به فرآیندها کمک می کند تا کارها را خوب پیش ببریم. در حوزه اکوسیستم سازی پروژه های زیادی آغاز شد. یکی از این پروژههایی که عملیاتی شد، در گروه مالی پارسیان قرار دارد. با بانک پارسیان یک اکوسیستم سازی خوبی صورت گرفته تا خلق ارزش خوبی انجام شود. محصول بیمه نهال زندگی که یک محصول مشترک بانک و بیمه ای می باشد بصورت برداشت از مانده خرد حساب های مشتریان بانک و انتقال آن به حساب بیمه عمر آنها می باشد که طراحی نوآورانه و مبتکرانه در اتصال سیستم های بانک به سیستم بیمه گری است.
مدیر فناوری اطلاعات بیمه پارسیان در ادامه عنوان کرد: تکنولوژی ها به ما ویژگی هایی می دهد تا بتوانیم خلق ارزش کنیم. یکی از این خلق ارزش ها می تواند سهولت استفاده از ابزارها در کنار امنیت و سلامت است.
او ادامه داد: در فرآیند بازدید بدنه خودرو، بیمه گزار بازدید بیمه بدنه را خود انجام می دهد و اطلاعات را ارسال و بیمه بدنه برای وی صادر می شود. درواقع نیاز به حضور افراد نیست. در سال های آتی فرستادن کارشناس برای بازدید میدانی از خودرو کاری عجیب و غریب خواهد بود. سیستم های هیبریدی و یکپارجه زیادی در دستور کار شرکت های بزرگی قرار دارد و کارتل های بزرگ دنیا از این سیستم بهره می برند. با راه اندازی ابزارهای مختلف مانند پیام رسان سازمانی ، پورتال داخلی و سامانه مدیریت دانش، سامانه اینشور تراکنیگ و غیره وجود دارند که همه اینها کمک می کند تا ما به بهترین شکل ممکن این سیستم همکاری داخلی را پیش ببریم. نکته مهمتر اینکه در این سامانه بازخوردها را نیز دریافت می کنیم. موضوع چت باکس است به دلیل اینکه صنعت بیمه پیچیدگی های زیادی دارد به همین دلیل از تکنولوزی های مختلفی برای ارتباط با مشتریان را داریم این چت باکس چنان پیشرفته خواهد شد ه به عنوان یک ناظر نیز رفتار خواهد کرد.
همه کارمندان بیمه پارسیان، متخصصان قابلی هستند
امیرساسان ترابی زاده، معاون برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه پارسیان معتقد است که در حوزه درمان شرکت بیمه پارسیان، کارهای زیادی انجام شده است. اگر الان شخص بیمه گزار پرونده خود را برای بررسی به شرکت بیمه پارسیان ارسال کند هرکدام از کارکنان شرکت در این حوزه میتوانند این کار را انجام دهند. بیمه گزار نیز می تواند مراحل سیر پرونده خود را دیده و اگر نقص مدرکی وجود دارد جبران کند. ارتباط با سامانه بیمه گری نیز انجام شده و در این حوزه نیز اقدامات مفیدی انجام شده است تا بیمه گزاران حوزه درمان این شرکت بدون مراجعه حضوری بتوانند تمام مراحل پرداخت خسارت درمان خود را پیگیری و مشاهده نمایند.
ایشان همچنین به اتصال سامانه هوشمند بیمه درمان پارسیان به داروخانه ها و آزمایشگاه های کشور اشاره و گفت: با توجه به اینکه بیمه گزاران پایه از طریق نسخه الکترونیکی داروها را در اختیار بیماران قرار می دهند با اتصال سامانه بیمه پارسیان به داروخانه ها بیمه گزاران بیمه تکمیلی درمان پارسیان خواهند توانست صرفاً با پرداخت فرانشیز بیمه خود را دریافت نمایند.
مقصر و غیر مقصر نیاز به حضور در شرکت ندارند
جعفر سلطانی، مدیر بیمه خودرو شرکت بیمه پارسیان در زمینه حوادث بیمه گر و امکان حضور آنها در شرکت بیمه پارسیان گفت: در تصادفات مالی، مقصر نیاز به مراجعه به شرکت ندارد. سامانه چتر همراه برای بیمه گزار امکانات خوبی را در نظر گرفته و بیمه گزار وارد سامانه شده و کارهای خود را انجام می دهد. خود فرد با عکس برداری از خودرو و دیگر مسائل و وارد کردن اطلاعات، اقدام به پیشرفت کارها می کند. در این سامانه این اطلاعات به زیانده خودرو نیز ارسال میشود و کارها برای دو طرف انجام میشود. نکته جالبتر اینکه موضوع مقصر بودن یا نبودن را نیز بررسی میکنیم. در صورت اعتراض نیز کارها به راحتی مجددا بررسی میشود و کارشناس دیگری کار را بررسی میکند. این سامانه مستندات بصورت برخط جمع آوری می شود و دسترسی به کارشناسان خبره با سرعت بالا انجام می شود. این طرح کاهش عوارض ترافیکی و ساماندهی و یکپارچه سازی ماده 40 قانون بیمه و غیره دارد.
بیمه پارسیان با استارتاپها و غیره همکاری خوبی دارد و این ابزار نیز با همکاری همه ارکان شرکت تهیه شدهاست. با کمک استارتاپ ها در بخش بیمه بدنه و غیره فعالیت بیشتری داشتیم.
وی همچنین با اشاره به مزایای استفاده از سامانه آنلاین بیمه ثالث خودرو، آن را برای بیمه گزاران و کسانی که قصد صدور یا تمدید بیمه نامه خود را دارند بسیار آسان و کاربردی توصیف نمود که با طی مراحلی ساده و در کمترین زمان ممکن و یا تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو را برای بیمه گزاران امکان پذیر نموده است.
برقراری ارتباط مناسب با مشتریان
امیرمومنی، مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه پارسیان معقتد است که سامانه باشگاه مشتریان با هدفگذاری که شرکت انجام داده و پیگیری های انجام شده، ارتباط خوبی با مشتریان برقرار می شود.
تمامی تلاش های بیمه پارسیان بر این است که با استفاده از این ساز و کارهای هوشمند و مبتنی بر فناوری فضایی را برای یک محیط کار مناسب برای کارکنان و یک شرکت مطلوب برای بیمه گزاران فراهم نماییم.
در ادامه جلسه، رییس کل بیمه مرکزی ضمن خرسندی از حرکت شرکت های بیمه به سمت دیجیتالی شدن و ارایه محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه، بیمه پارسیان را یکی از شرکت های پیشرو و در این حوزه برشمرد و افزود: صنعت بیمه باید راهبرد نوگرایی را در تمامی شاخه های خدمت و رشته های بیمه ای نهادینه کند و راه اندازی تالار گفتمان نوآورانه بیمه ای را جهت شناسایی و رفع مشکلات توسعه ای صنعت بیمه ضروری دانست.
همچنین در پایان دکتر بنیادی نائینی، از تعامل خوب شرکت های بیمه با شرکت های دانش بنیان تقدیر کرد و آن را گامی در افزایش سهم بازار بیمه کشور، ضریب نفوذ و رضایتمندی ذینفعان صنعت بیمه دانست و بر ادامه این همکاری با هدف ارایه محصولات و خدمات نوین تاکید کرد.
گفتنی است، پنجمین پویش فناورانه "سه شنبه های نوآوری صنعت بیمه" هر هفته با حضور رییس کل، اعضای هیات عامل، مدیران بیمه مرکزی و نمایندگان سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه به همت معاونت طرح و توسعه در بیمه مرکزی برگزار می شود.
روابط عمومی بیمه پارسیان