ارائه وام نوسازی به تاکسیرانان
معاون شهرداری تهران با بیان اینکه نوسازی تاکسیهای فرسوده شهر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با هماهنگی بانک شهر وام تاکسیها برابر نرخ وام دولت که به مالکان خودروهای شخصی پرداخت شد ارائه میشود.
معاون شهرداری تهران با بیان اینکه نوسازی تاکسیهای فرسوده شهر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با هماهنگی بانک شهر وام تاکسیها برابر نرخ وام دولت که به مالکان خودروهای شخصی پرداخت شد ارائه میشود.
سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه مردمی 1888 مدیران حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بالغ بر 50 تماس تلفنی وحضوری از سوی شهروندان صورت گرفت که توسعه حمل ونقل عمومی، احداث خطوط اتوبوسرانی به ویژه درغرب تهران و کاهش سرفاصله حرکت اتوبوسها در خطوط کم مسافر بیشترین مطالبه شهروندان از شهرداری بود.
وی با بیان اینکه در این جلسه وعده دادیم خط ویژه اتوبوس در امتداد بزرگراه شهید حکیم در تکمیل ادامه مسیر خط 5 بی.آر.تی احداث شود، ادامه داد: نحوه پارک اتوبوسها در شب و رسیدگی به وضعیت تاکسیرانی نیز از سوی شهروندان و تاکسیرانان مطرح شد.
تشکری هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه روز هوای پاک امسال هم باوضعیت نامناسب آلودگی هوا و تعطیلی مدارس و محدودیتهای تردد مواجه شد، گفت: این مهم زنگ خطری است که باید به عنوان هشدار جدی از سوی دستگاهها تلقی شود و با اهتمام بیشتر هر یک به دنبال وظایفمان برنامهریزی کنیم.
وی با تاکید بر ورود سازمان بازرسی کشور در رسیدگی به عملکرد دستگاهها برای مقابله با آلودگی هوا گفت: وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و شهرداری تهران هر یک بخشی از برنامههای کاهش آلودگی هوا را برعهده دارند. به طوری که مهمترین و اصلی ترین کاری که در شهرداری تهران به منظور کاهش آلودگی هوا صورت گرفته است توسعه مترو است چرا که مترو در زیرزمین و بدون تولید هیچ آلایندهای کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته و آلایندگی آن معادل صفر است.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه طی سال جاری هزارو 645 میلیارد تومان هزینه کرد شهرداری تهران در توسعه مترو بوده است، گفت: این رقم به غیر از املاکی است که تملک شده اند و انتظارداریم سایر دستگاهها نیز برای کاهش آلودگی هوا انجام وظیفه کنند.
وی توسعه دوچرخه سواری، استفاده از اتوبوس برقی، ورود اتوبوسهای هیبریدی ، بازسازی اتوبوسهای فرسوده، توسعه پیاده راهها و ورود موتورسیلکتهای برقی را مهمترین اقدامات شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: ورود موتورسیلکتهای برقی در شهرداری تهران آغاز شده و بودجه خوبی در این خصوص نیز اختصاص یافته تا شهرداری تهران در قالب یارانه به خریداران پرداخت کند.
معاون شهردار با بیان اینکه شهرداری تهران متعهد است زیرساختهای موتورسیکلت برقی را در شهر فراهم کند، گفت: با ورود اولین دستگاههای موتورسیلکت برقی به چرخه حمل ونقل در مراکز عمده مانند بازار تهران و شرق تهران امکان برق برای شارژ این موتورسیکلتها فراهم میشود.
وی با تاکید بر اینکه در لایحهای که به شورای شهر ارائه شده تعرفه عوارض موتورسیکلتهای برقی صفر در نظر گرفته شده گفت: همچنین مقرر شده پارکینگهای اختصاصی برای آنها احداث شود. در عین حال که در شورای عالی ترافیک تهران مطرح کردهایم در بخشهای مرکزی شهر تردد موتورسیکلتهای کاربراتوری ممنوع شود.
تشکری هاشمی تاکید کرد: جلساتی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صورت گرفته تا با حمایت آنها در دوره 95 فاینانس خط 3،6،7 و خط فرودگاه امام (ره) به سرانجام برسد.
سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه مردمی 1888 مدیران حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بالغ بر 50 تماس تلفنی وحضوری از سوی شهروندان صورت گرفت که توسعه حمل ونقل عمومی، احداث خطوط اتوبوسرانی به ویژه درغرب تهران و کاهش سرفاصله حرکت اتوبوسها در خطوط کم مسافر بیشترین مطالبه شهروندان از شهرداری بود.
وی با بیان اینکه در این جلسه وعده دادیم خط ویژه اتوبوس در امتداد بزرگراه شهید حکیم در تکمیل ادامه مسیر خط 5 بی.آر.تی احداث شود، ادامه داد: نحوه پارک اتوبوسها در شب و رسیدگی به وضعیت تاکسیرانی نیز از سوی شهروندان و تاکسیرانان مطرح شد.
تشکری هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه روز هوای پاک امسال هم باوضعیت نامناسب آلودگی هوا و تعطیلی مدارس و محدودیتهای تردد مواجه شد، گفت: این مهم زنگ خطری است که باید به عنوان هشدار جدی از سوی دستگاهها تلقی شود و با اهتمام بیشتر هر یک به دنبال وظایفمان برنامهریزی کنیم.
وی با تاکید بر ورود سازمان بازرسی کشور در رسیدگی به عملکرد دستگاهها برای مقابله با آلودگی هوا گفت: وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و شهرداری تهران هر یک بخشی از برنامههای کاهش آلودگی هوا را برعهده دارند. به طوری که مهمترین و اصلی ترین کاری که در شهرداری تهران به منظور کاهش آلودگی هوا صورت گرفته است توسعه مترو است چرا که مترو در زیرزمین و بدون تولید هیچ آلایندهای کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته و آلایندگی آن معادل صفر است.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه طی سال جاری هزارو 645 میلیارد تومان هزینه کرد شهرداری تهران در توسعه مترو بوده است، گفت: این رقم به غیر از املاکی است که تملک شده اند و انتظارداریم سایر دستگاهها نیز برای کاهش آلودگی هوا انجام وظیفه کنند.
وی توسعه دوچرخه سواری، استفاده از اتوبوس برقی، ورود اتوبوسهای هیبریدی ، بازسازی اتوبوسهای فرسوده، توسعه پیاده راهها و ورود موتورسیلکتهای برقی را مهمترین اقدامات شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: ورود موتورسیلکتهای برقی در شهرداری تهران آغاز شده و بودجه خوبی در این خصوص نیز اختصاص یافته تا شهرداری تهران در قالب یارانه به خریداران پرداخت کند.
معاون شهردار با بیان اینکه شهرداری تهران متعهد است زیرساختهای موتورسیکلت برقی را در شهر فراهم کند، گفت: با ورود اولین دستگاههای موتورسیلکت برقی به چرخه حمل ونقل در مراکز عمده مانند بازار تهران و شرق تهران امکان برق برای شارژ این موتورسیکلتها فراهم میشود.
وی با تاکید بر اینکه در لایحهای که به شورای شهر ارائه شده تعرفه عوارض موتورسیکلتهای برقی صفر در نظر گرفته شده گفت: همچنین مقرر شده پارکینگهای اختصاصی برای آنها احداث شود. در عین حال که در شورای عالی ترافیک تهران مطرح کردهایم در بخشهای مرکزی شهر تردد موتورسیکلتهای کاربراتوری ممنوع شود.
تشکری هاشمی تاکید کرد: جلساتی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صورت گرفته تا با حمایت آنها در دوره 95 فاینانس خط 3،6،7 و خط فرودگاه امام (ره) به سرانجام برسد.
منبع: تسنیم