تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲

خرید پروفیل و آهن آلات ساختمانی

ابزار‌هایی مانند تیرآهن، میل­گرد، ورق سیاه، انواع پروفیل و لوله داربستی لوازمی بسیار مهم و ضروری هستند که کاربردهای زیادی دارند. در ادامه درباره ویژگی‌ها و کاربردهای آهن­آلات توضیح می‌دهیم.

رویداد۲۴ از انواع آهن آلات ساختمانی در حوزه‌های گوناگون مانند ساخت‌وساز، خودرو‌سازی، کشتی‌سازی، صنایع پتروشیمی، مبلمان و موارد دیگر استفاده‌های متعدد می‌شود.

ابزار‌هایی مانند تیرآهن، میل­گرد، ورق سیاه، انواع پروفیل و لوله داربستی لوازمی بسیار مهم و ضروری هستند که کاربردهای زیادی دارند.

در ادامه درباره ویژگی‌ها و کاربردهای آهن­آلات توضیح می‌دهیم.

خرید پروفیل و آهن آلات ساختمانی

آهن ‌آلات ساختمانی چه کاربردی در ساختمان‌سازی دارد؟

انواع آهن آلات ساختمانی از ملزومات ساخت یک بنا هستند. هر ساختمانی با هر تعداد طبقه و واحد، از مرحله ساخت تا نازک‌کاری به این تولیدات نیاز دارد.

مصالح ساختمانی تولیدشده با فلز فولاد، آهن، آلومینیوم، مس و چدن دارای بالاترین میزان استحکام و کاربرد هستند. استفاده از از این فلزات مستحکم در صنایع مختلف باعث دوام و ماندگاری محصولات و تولیدات آنها می‌شود‌.

برخی از این فلزات به‌دلیل برخورداری از طراحی‌ و شیوه تولید متفاوت دارای زیبایی خاصی هستند و استفاده از آنها باعث جذابیت نمای ساختمان‌ها و وسایل می‌شود.

فلزی مانند آلومینیوم دارای قابلیت‌های متعددی مانند مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، انعطاف‌پذیری و چکش‌خواری است، به همین دلیل برای ساخت انواع اسکلت ساختمان، قاب درب و پنجره و موارد دیگر از آن استفاده می‌شود.

آهن‌آلاتی مانند میل‌گرد، تیرآهن، ورق سیاه، نبشی، لوله، پروفیل، لوله داربستی و ملزومات دیگر جزء جدانشدنی و حیاتی ساختمان‌سازی هستند و ساخت­وساز بدون استفاده از آنها امکان ندارد.

از آهن ‌آلات ساختمانی در بازار آهن چگونه استفاده می‌شود؟

کاربرد آهن‌‌آلات به ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود، بلکه در زمینه صنایع و تجارت نیز بسیار مورد نیاز هستند. از این فرآورده‌ها، برای ساخت تجهیزات کوچک تا برج‌های مرتفع، پل‌ها و ساخت ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌کنند.

آهن‌ آلات ساختمانی را می‌توان به‌صورت خام یا غیرخام به کشور‌های دیگر صادر یا وارد کرد، به همین دلیل یک منبع برای سرمایه‌گذاری بوده که قابل معامله هستند.

امروزه تولیدات آهنی، از کالاهای مهم و اساسی در بخش تجارت هستند و منبع درآمد بسیاری از کشورها و اشخاص محسوب می‌شوند.

پروفیل چیست؟

پروفیل جزء آهن آلات ساختمانی بوده و با ۳ روش نورد گرم، نورد سرد و ترکیبی از ۲ روش نورد گرم و سرد  با فلزات مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم، آهن، گالوانیزه و استیل ساخته می‌شود.

پروفیل‌ها دارای انواع ساختمانی و صنعتی بوده و به‌دلیل مقاومت و استحکام بسیار بالا برای ساخت بدنه اتومبیل‌ها، پل‌های عابرپیاده، حفاظ‌ها، ریل‌ها، پایه‌ها، سقف‌ها، برج­ها و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌ها دارای ۲ نوع باز و بسته هستند. پروفیل باز و بسته را با توجه به ضخامت و ابعاد دسته‌بندی می‌کنند. روش تولید هر نوع آن متفاوت بوده و اغلب در زمینه ساختمان‌سازی و اتومبیل‌سازی به کار برده می‌شود. در ادامه ویژگی‌های هرکدام را شرح می‌دهیم.

ویژگی پروفیل باز چیست؟

این نوع پروفیل در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شود. پروفیل باز دارای مقاومت بالا، وزن سبک و قابلیت نصب آسان است. مقرون­به­صرفه‌بودن قیمت پروفیل نیز سبب‌شده بسیار محبوب و پرفروش باشد.

از پروفیل باز برای ساخت کشتی، لوله، سالن‌های ورزشی، ایستگاه سوخت و سوله‌سازی استفاده می‌کنند. برخی از پروفیل‌های باز عبارت‌اند از:

  • تیرآهن

  • نبشی

  • سپری

  • ناودانی

  • فرانسوی

  • چهارپهلو

  • پروفیل Z

  • پروفیل آبرو

  • پروفیل U

  • HAT

کاربرد پروفیل بسته چیست؟

پروفیل بسته نیز در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود و اشکال مختلفی مانند قوطی، کلافی، لوله، PVC و شکل‌های دیگر دارد. این پروفیل‌ها برای ساخت نرده، خودرو، راه‌پله، درب، پنجره و موارد دیگر به کار برده می‌شوند.

پروفیل بسته با روش‌های گوناگونی قابل تولید بوده و از آنها به‌صورت گسترده در صنایع ساختمانی استفاده می‌کنند. پروفیل بسته ازنظر شکل دارای موارد زیر است:

  • پروفیل UPVC

  • پنجره‌های ساختمانی

  • پروفیل چهارچوب در

  • قوطی‌های مستطیل و مربع

  • لوله

لوله داربستی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی دیگر از آهن آلات ساختمانی لوله داربستی است که از آن برای نگه‌داشتن سازه و ساختمان استفاده می‌شود. کارگران ساختمانی با کمک آن می‌توانند به نقاط کور ساختمان‌ها دسترسی داشته باشند.

لوله‌های داربستی باعث حفظ امنیت و سلامتی کارگران شده و نصب آن اهمیت و ضرورت دارد. این لوله‌ها اغلب با فولاد و گالوانیزه به ۲ صورت درزدار و بدون درز، با وزن مختلف، با وزن سنگین و سبک و با میزان استحکام متفاوت تولید می‌شوند.

قیمت لوله داربستی درزدار از بدون درز آن بیشتر بوده و به سایز، ضخامت، وزن و جنس آن نیز بستگی دارد. انواع لوله داربستی عبارت‌اند از:

  • داربست چکشی: این نوع داربست مزایایی مانند وزن کم، عدم نیاز به آچار برای بستن اتصالات، عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاعات، قابلیت استفاده در کفراژبندی سقف‌های قوسی و نمای ساختمان‌ها و پالایشگاه‌ها را دارد.

  • داربست چکشی کاسه‌ای: از مزایای این مدل لوله داربست به قابلیت نصب سریع و آسان در ارتفاعات مختلف، عدم نیاز به آچار برای بستن اتصالات، باز و بسته‌شدن فوری، جابه‌جایی سریع و راحت، عدم نیاز به کارگر ماهر، قابلیت استفاده در نمای ساختمان‌ها و کفراژبندی سقف‌های نامسطح می­توان اشاره کرد.

  • داربست مثلثی: از این داربست اغلب در پل‌ها و کفراژبندی تیرها استفاده می‌کنند. مزایای آن عدم نیاز به آچار برای بستن اتصالات، امکان باربری بسیار بالا در کفراژبندی دال‌های بتنی و عدم نیاز به وجود کارگر مجرب است.

  • داربست پایه‌دار: این نوع لوله داربستی با سرعت بسیار زیادی قابل نصب بوده و هنگامی که نیاز فوری به برپایی داربست باشد، از این مدل استفاده می‌کنند. پایه این داربست ثابت بوده و به‌وسیله نردبان از آن بالا و پایین می‌روند.

  • داربست معلق: از این داربست زمانی استفاده می‌شود که نتوان آن را برروی زمین برپا کرد‌. داربست معلق به دیوار نصب می‌شود.

خرید پروفیل و آهن آلات ساختمانی

کاربرد ورق سیاه در صنایع چیست؟

یکی دیگر از آهن آلات ساختمانی ورق سیاه است که با فرایند نورد گرم در ابعاد و انواع متفاوتی تولید می‌شود. این کالا برای ساخت تجهیزات، ماشین‌آلات صنعتی، پروفیل‌ها، گاردریل‌ها، مخزن کشتی، قطعات خودرو و تولید بسیاری از محصولات فولادی مصرف می‌شود.

ورق سیاه براساس میزان آلیاژ، ضخامت، سایز، کیفیت و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. قیمت ورق سیاه دارای نوسان بوده و کارخانه‌های مربوطه به‌صورت روزانه قیمت آن را اعلام می‌کنند. پراستفاده‌ترین انواع ورق سیاه عبارت‌اند از:

  • ورق صنعتی سیاه: قابل استفاده برای تولید پروفیل و صنایع بزرگ

  • ورق سیاه معمولی: این نوع ورق با ۲ گرید ST37 و ST52 تولید می‌شود.

  • ورق سیاه کلاف یا رول: شکل آنها مانند کلاف بوده و در ابعاد و ضخامت متفاوتی ساخته می‌شود.

  • ورق سیاه فابریک یا شیت: ضخامت و ابعاد این نوع ورق با توجه به درخواست مشتری تهیه می‌شود.

جمع‌بندی

موارد مصرف آهن آلات ساختمانی فقط به ساخت‌وساز محدود نمی‌شود. آهن‌‌آلاتی مانند پروفیل، ورق سیاه، لوله داربستی و موارد دیگر در صنایع بزرگ مختلف، ساخت حفاظ، کشتی، گاردریل، خودرو‌سازی و حوزه‌های دیگر کاربرد گسترده دارند.

این محصولات برای سرمایه‌گذاری، تجارت و معاملات بین‌المللی نیز به کار برده می‌شوند. قیمت آهن­آلات نوسان دارد و به‌صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود.

برچسب ها: مصالح ساختمانی
نظرات شما
پیشخوان