تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۸ دی ۱۴۰۲

مقاصد جذاب داخلی برای سفرهای زمستانی

وقتی در فصل زمستان به دنبال مقصدی برای سفر می‌گردیم، اغلب باید به دنبال مناطق گرمسیری‌تری باشیم که در فصل زمستان آب‌وهوای مطلوبی دارند.

جزیره کیش

رویداد۲۴ ایران کشوری چهارفصل است که در هر گوشه‌ای از آن و در هر فصلی از سال می‌توانید مناطق خوش‌ آب‌وهوای بسیاری را برای گردش پیدا کنید. در این نوشته به شما چندین مورد از این مقاصد جذاب برای سفر در فصل سرما را معرفی خواهیم کرد.

جزیره قشم

قشم یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخلی در فصل سرماست. این جزیره در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار گرفته و بزرگ‌ترین جزیره‌ی کشور و تنها ژئوپارک جهانی آن به شمار می‌آید. در نزدیکی جزیره‌ی قشم نیز جزایر هنگام و هرمز قرار گرفته‌اند که هرکدام از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند. جزیره‌ی هرمز با ساحل‌های رنگی و جزیره‌ی هنگام با دلفین‌های بازیگوش، مسافران را ترغیب می‌کنند که در سفر به قشم از این دو جزیره نیز دیدن کنند.

قشم دارای دیدنی‌های متنوعی همچون جزایر ناز، دره ستارگان، غار نمکی، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس، سد گوران و... است؛ اما در میان این دیدنی‌ها نیز غار نمکی و دره ستارگان، در فصل زمستان جلوه‌ی دیگری دارند. اگر در فصل زمستان با تهیه‌ی بلیط قشم به این جزیره سفر کردید بازدید از این دو مکان دیدنی را فراموش نکنید.

غار نمکی یا غار نمکدان در 100 کیلومتری شهر قرار گرفته و علت نام‌گذاری آن به جز قندیل‌های نمکی موجود در غار، شکل مخروطی و نمکدان مانند دالان‌ها در دل کوه است. این غار به‌عنوان طولانی‌ترین غار نمکی موجود در جهان نیز شناخته می‌شود. غار نمکی در زمستان خوش‌‌آب‌وهواتر و زیباتر از هر فصل دیگری است. شما در این غار می‌توانید قندیل‌های نمکی زیبایی را ببینید که به‌طور طبیعی و در دل کوه شکل گرفته‌اند. برخی معتقدند که هوای این غار به علت نمکی بودن آن و خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ی نمک، خواص درمانی دارد.

دره‌ی ستارگان از دیگر دیدنی‌های جذاب قشم در فصل زمستان است. این دره قدمتی به‌اندازه‌ی 2 میلیون سال دارد و آب‌وهوای آن گرم و خشک است که علت آن ماسه‌ای بودن منطقه است. علت نام‌گذاری این دره که در آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده این است که مردم محلی معتقدند این مکان، محل سقوط ستارگان است و به‌این‌علت به این شکل درآمده است. بااین‌وجود تحقیقات زمین‌شناسی نشان می‌دهد که فرسایش زمین در گذر زمان دلیل شکل زیبا و شگفت‌انگیزی است که این دره به خود گرفته است.

 

یزد

از دیگر شهرهای ایران که دارای آب‌وهوایی مساعد برای سفرهای زمستانی است، شهر یزد است. کویرگردی یزد در فصل زمستان ازجمله تفریحاتی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتماً تجربه‌اش کنید. کویر شباهنگ، کویر کارال، کویر ریگ زرین و کویر هفت‌سنگ ازجمله کویرهایی هستند که در فصل سرما آب‌وهوایی مساعد دارند و برای کویرگردی بسیار مناسب هستند. در کویرگردی همراه بودن با تور و یک راهنمای حرفه‌ای نکته‌ی مهمی است که حتماً باید رعایت شود.

یزد

یکی دیگر از دیدنی‌های یزد، قلعه سریزد است. گرمای هوا در دیگر فصول سال، بازدید از قلعه سریزد را بسیار سخت می‌کند؛ اما در فصل زمستان، هوا مطبوع و مساعد است و به‌راحتی می‌توان از تمام قسمت‌های قلعه بازدید کرد. این قلعه‌ی قدیمی از دوره‌ی ساسانیان باقی‌مانده و دارای سه‌طبقه‌ی خشت و گلی و همچنین 468 حجره است که درگذشته محل پناه ساکنین بوده است.

از دیگر دیدنی‌های یزد که به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر زمستانی‌تان حتماً به آن سر بزنید، آبشار درگهان در شهر تفت است. به‌طورکلی تفت منطقه‌ای زیبا و بکر است که در زمستان نیز آب‌وهوایی بسیار دلپذیر دارد. آبشار درگهان با 20 متر ارتفاع از مناطق ییلاقی استان یزد به شمار می‌آید.

 

جزیره کیش

بسیاری از افرادی که قصد سفر به کیش را دارند، به خاطر آب‌وهوای شرجی آن از سفر منصرف می‌شوند؛ اما خوب است بدانید که کیش در فصل زمستان دمایی بین 9 تا 22 درجه سانتی‌گراد دارد و آب‌وهوای آن بسیار مطبوع و مطلوب است. در سفر به کیش در فصل زمستان تنها به این نکته توجه کنید که این جزیره در بسیاری از روزها در این فصل بارانی است و باران و طوفان می‌تواند باعث تعطیلی بسیاری از تفریحات آبی شود؛ بنابراین هنگام رزرو بلیط هواپیما تهران کیش به این نکته توجه کنید که هوای جزیره در ایام سفر شما بارانی نباشد.

کیش از مقاصد گردشگری‌ای است که برای هر فردی جذابیت خاصی دارد. در این جزیره می‌توانید تجربیات متنوعی داشته باشید. تفریحات آبی یکی از این تجربیات است! در جزیره کیش تفریحات آبی وجود دارد که در نوع خود منحصربه‌فردند و از آن‌ها می‌توان به غواصی، اسنورکلینگ، چتر پاراسل، فلای برد و جت‌ اسکی اشاره کرد. بانجی‌جامپینگ کیش و پارک آبی اوشن از دیگر تفریحاتی هستند که در این جزیره وجود دارد.

از دیدنی‌های جزیره مانند آکواریوم و پارک دلفین‌ها گرفته تا دیدنی‌های تاریخی آن مانند شهر زیرزمینی کاریز و کشتی یونانی هرکدام جذابیت خاصی دارند و می‌توانند برای کوچک و بزرگ، جالب و دیدنی باشند. به جز این موارد، یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد به کیش سفر می‌کنند، خرید کردن از مراکز تجاری کیش است. در جزیره کیش مراکز خرید بزرگ و متنوعی وجود دارد که برای خرید انواع کالاها باقیمت‌ها، کیفیت‌ها و برندهای مختلف، بسیار مناسب و ایده‌آل هستند.

بسیاری از افراد نگران هزینه‌های بالا در سفر به کیش هستند، زیرا تفریحات آبی، خرید و... می‌توانند پرخرج باشند. بااین‌وجود درصورتی‌که با تور کیش به این جزیره سفر کنید، سفرتان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود و خیالتان از بخش بزرگی از هزینه‌ها که شامل هزینه‌ی اقامت و هواپیماست، راحت خواهد بود.

 

کلام آخر

سفر رفتن در زمستان به علت سرمای هوا می‌تواند برای بسیاری از افراد، چالش‌برانگیز باشد. خوشبختانه در کشور چهارفصل ما ایران، در هرزمانی از سال می‌توان چندین مقصد خوش آب‌وهوا برای سفر رفتن پیدا کرد. مناطق گرمسیری کشور مانند جنوب ایران که اقلیمی گرم و شرجی دارند در فصل زمستان آب‌وهوایی خنک، مطبوع و بهاری دارند که برای هر گردشگری جذاب است.

ما در این نوشته 3 مورد از مقاصد گردشگری مناسب در فصل زمستان را معرفی کردیم و درباره‌ی دیدنی‌ها و زیبایی‌های هرکدام توضیح دادیم. به جز مواردی که در این نوشته به آن‌ها اشاره شد، مقاصد دیگری همچون چابهار، دزفول، اهواز و حتی شهرهایی مانند اصفهان، کاشان و شیراز نیز می‌توانند مقاصد جذابی برای سفر در فصل زمستان باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت گردشگری
نظرات شما