تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۳ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

نکات ضروری برای مراقبت از مو در تابستان

همان‌گونه‌که در هر فصل خوراکی‌ها و پوشیدنی‌ها تغییر می‌کنند مراقبت‌ها هم باید تغییر کنند درواقع اگر پوست و مویی سالم می‌خواهید باید مراقبت‌هایتان در هر فصل با فصل دیگر متفاوت باشد.

نکات ضروری برای مراقبت از مو در تابستان

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: بسیاری از ما در تمام فصول سال از صدآفتاب استفاده می‌کنیم، اما چرا این کار انجام می‌دهیم؟ درواقع با این کار می‌خواهیم پوستمان را از اشعه‌های زیان‌بار خورشید در امان نگه داریم.

به گزارش رویداد۲۴ می‌دانیم که این اشعه‌ها می‌تواند به پوست و موی ما آسیب وارد کنند بنابراین باید در تابستان که تابیدن خورشید شدت بیش‌تری دارد این مراقبت‌ها را بیش‌تر انجام دهیم تا از کدرشدن و سوختن مو‌ها جلوگیری کنیم.

جالب است بدانید متخصصان پوست و مو در مورداشعه ماورا بنفش و تاثیری که برروی مو می‌گذارد می‌گویند این اشعه ساقه مو را می‌پزد. اگر موهایتان رنگ‌شده باشد این آسیب بسیار بیش‍تر و آشکاراتر به چشم می‌آید.

هنگامی‌که نور خورشید به مو‌های رنگ‌شده می‌تابد سبب پژمرده، رنگ‌پریده و خشک‌شدن آن‌ها می‌شود. درواقع نور خورشید هر مویی را خشک کرده و کوتیکول نرمال یا لایه بیرونی ساقه مو را خشن می‌کند.

اگر می‌خواهید همواره مو‌هایی زیبا و شاداب داشته باشید در این مطلب نکاتی را به شما یادآوری می‌کنیم تا بتوانید به این هدف خود با روش‌های طبیعی و در دسترس برسید. با ما بمانید.

نکات ضروری برای مراقبت از مو در تابستان 

۱. در برابر نور مستقیم آفتاب موهایتان را بپوشانید

هنگامی که زیر نور خورشید هستید، از شال نازک یا کلاه برای پوشاندن سر خود استفاده کنید به‌ویژه اگر مو‌های رنگ‌شده دارید. این کار سبب می‌شود موهایتان در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید در امان بماند ضمن این‌که نور زیاد خورشید رطوبت کف سر شما را خشک می‌کند و شما با این کار مانع آن می‌شود.

ازسوی دیگر اگر جنس موهایتان مستعد گره‌خوردن و وزشدن است کلاه سبب می‌شود از این امر جلوگیری شود.

نکات ضروری برای مراقبت از مو در تابستان

۲. مو‌های خود را آزاد بگذارید

بستن مو با کش‌مو یا گیره‌های سفت و خشن، می‌تواند برای سلامت مو آسیب‌زا باشد، زیرا سببکشیده شدن و پارگی تار مو می‌شود، به خصوص اگر مو‌های شما در اثر گرمای تابستان خشک شده باشد.

۳. موهایتان را کم‌تر بشویید

در فصل تابستان مو‌های خود را ۲ تا ۳ بار در هفته بشویید. شست‌وشوی مکرر می‌تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و منجر به خشکی شود. از شست‌وشوی روزانه خودداری کنید و یک روز در میان این کار را انجام دهید.

۴. از لوازم حرارتی کم‌تر استفاده کنید

توجه داشته باشید هرگونه ماده و ابزار خارجی برای مو‌ها آسیب‌زاست از رنگ و موادفر و صاف‌کننده و حتا کراتین تا اتو و سشوار بنابراین تلاش کنید این مواد و ابزار را به کم‌ترین اندازه برسانید.


بیشتر بخوانید: تقویت حافظه و تقویت مو با مصرف لوبیا سفید


اجازه دهید بافت طبیعی موهایتان به همان شکلی باشد که وجود دارد و اگر این امکان را دارید اجازه دهید موهایتاندر هوای آزاد خشک شوند.

۵. از شانه دندانه‌درشت استفاده کنید

هنگامی‌که موهایتان خیس است آن را شانه نکنید، چون در این وضعیت مو‌ها بیش‌تر مستعد شکستن و ریزش هستند. اجازه دهید نم مو‌ها کمی گرفته شود و سپس با شانه دندانه‌درشت به آرامی مو‌ها را شانه کنید؛ این شانه‌ها، نسبت به برس، برای باز کردن گره‌ی مو‌ها ملایم‌تر هستند.

نکات ضروری برای مراقبت از مو در تابستان

۶. استفاده از محصولات شیمیایی را کم کنید

مو‌های شما به راحتی تحت تاثیر محصولاتی که استفاده می‌کنید قرار می‌گیرند. برای حفظ سلامت مو، از مصرف محصولات آرایشی و مراقبتی شیمیایی که چربی طبیعی مو را از بین می‌برند و خشکی و شکنندگی در بر دارند خودداری کنید. شامپو‌های ملایم و بدون سولفات و محصولاتی را انتخاب کنید که مو‌های شما را تغذیه و محافظت می‌کنند.

۷. یک رژیم غذایی مغذی برای تقویت مو‌ها داشته باشید

مو‌ها نیز مانند بدن از مواد مغذی مصرفی روزانه تغذیه می‌کنند. با داشتن یک رژیم غذایی سالم، مو‌های خود را به بهترین نحو تغذیه کنید. میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی مصرف کنید تا ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را برای درخشندگی مو دریافت کنید. رژیم‌های غذایی سالم معمولاً مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های A، C، E و بیوتین را فراهم می‌کنند و باعث رشد و استحکام مو می‌شوند. هم‌چنین بهتر است در درازای روز مقدار زیادی آب بنوشید تا مو‌ها و پوست سرتان هیدراته بمانند.

۸. از محصولات ضدآفتاب استفاده کنید

همان‌گونه‌که در ابتدا گفتیم نور خورشید به پوست و موی شما آسیب می‌زند. آن‌گونه‌که متخصصان می‎‌گویندحفظ سلامت مو در درازای تابستان، نیازمند دریافت آنتی اکسیدان‌ها و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. استفاده از ماسک مو و سایر محصولات ضدآفتاب که در برابر اشعه UV از مو‌ها مراقبت می‌کنند، مو‌ها را سالم نگه می‌دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما