تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

با تندر نفربر قدرتمند قطر آشنا شوید

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های نفربر زرهی تندر خواهیم پرداخت.

با «تندر»، نفربر قدرتمند و سریع قطر آشنا شوید

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: نفربر زرهی مقاوم در برابر مین تندر توسط استارک موتورز، سازنده وسایل نقلیه نظامی و ویژه مستقر در قطر توسعه یافته است.

کشور قطر، ۸ نفربر زرهی از جمله خودرو‌های نوماد  و تندر  را در آوریل ۲۰۲۰ به نیرو‌های مسلح اردن اهدا کرد. ابعاد جمع‌وجور و قابلیت‌های حفاظتی برتر، تندر را به یک وسیله نقلیه ضد مین ایده‌آل برای مأموریت‌های جنگ شهری و نامتقارن تبدیل می‌کند.

طراحی و ویژگی‌های نفربر ضد مین تندر

خودروی ضد مین تندر دارای بدنه زرهی مونوکوک سفارشی بر اساس شاسی ۴×۴ است. چیدمان معمولی آن شامل یک موتور در جلو، کابین خدمه در مرکز و یک بخش سرباز در عقب است. طراحی ماژولار به سازنده اجازه می‌دهد تا خودرو را به عنوان خودروی حامل نیرو، سکوی فرماندهی و کنترل و وسیله نقلیه شناسایی پیکربندی مجدد کند.

در کابین این خودرو دو پرسنل، از جمله یک راننده و یک فرمانده، جای می‌گیرد، در حالی که کوپه نیرو‌ها می‌تواند هفت پیاده نظام از جمله یک توپچی را حمل کند. این خودرو دارای صندلی‌های درجه نظامی با کمربند ایمنی است.

با «تندر»، نفربر قدرتمند و سریع قطر آشنا شوید

خدمه می‌توانند از طریق دری که در دو طرف بدنه قرار دارد وارد خودروی زرهی شده و از آن خارج شوند، در حالی که نیرو‌ها می‌توانند از دو درب جانبی و یک در عقب سوار و پیاده شوند. هر درب با لولا‌های سنگین و قفل‌های امنیتی نصب شده است. درگاه‌های تفنگ در دیوار‌های جانبی و درب عقب تعبیه شده است.

این خودرو با دو دوربین روز/شب برای نمای جلو و عقب، دوربین رانندگی در شب تصویربرداری حرارتی و نمایشگر ۷ اینچی در داشبورد نصب شده است. سقف و کاپوت کابین با چهار چراغ جستجو ال ئی دی نصب شده اند، در حالی که بخش جلو و عقب خودرو به ترتیب با یک وینچ الکتریکی و یک قلاب پینتل نصب شده اند.

با «تندر»، نفربر قدرتمند و سریع قطر آشنا شوید

این خودرو همچنین دارای سیستم‌های تهویه مطبوع جلو و عقب، دو فن اگزوز در قسمت عقب خودرو و یک سیستم فیلتر هوا است. نفربر تندر دارای یک کیت ابزار تعمیر و نگهداری اولیه است که شامل یک جک بالابر OEM هیدرولیک و یک کپسول آتش نشانی است. همچنین کانکتور‌ها و کابل‌های استاندارد ناتو و همچنین دو باتری ۱۲ ولت ۱۹۰ ساعت و یک دینام ۲۲۰ آمپری را در خود جای داده است.

تسلیحات نفربر ضدمین تندر

این وسیله نقلیه ضد مین را می‌توان با پایه تفنگ جهانی برای نصب سیستم‌های تسلیحاتی ۷.۶۲ میلی متری، ۱۲.۷ میلی متری و ۴۰ میلی متری مجهز کرد. توپچی دارای یک دریچه برای دسترسی به سیستم تسلیحاتی نصب شده روی سقف است.

با «تندر»، نفربر قدرتمند و سریع قطر آشنا شوید

محافظت از خود تندر

بدنه V شکل نفربر زرهی تندر از سطح ۳ استانگ ۴۵۶۹ در برابر انفجار و حفاظت بالستیک تا سطح CEN ۱۵۲۲ FB۷ برخوردار است. پانل‌های زره‌دار فولادی نصب شده در کناره‌ها و بدنه عقب خودرو بقای این نفربر را بیشتر می‌کنند.

با «تندر»، نفربر قدرتمند و سریع قطر آشنا شوید

جعبه انتقال زیر بدنه، روکش گیربکس و موتور با استانگ ۴۵۶۹ سطح ۳ محافظت می شود. شیشه جلو و شیشه پنجره دو تکه دارای محافظ CEN ۱۰۶۳ BR۷ است. این وسیله نقلیه را می‌توان به صورت اختیاری به سیستم اطفاء حریق خودکار محفظه موتور مجهز کرد.

موتور و تحرک خودروی ضد مین تندر

خودروی ضد مین تندر از یک موتور ۶.۷ لیتری توربو دیزل شش سیلندر با حداکثر قدرت ۳۵۰ اسب بخار در ۲۶۰۰ دور در دقیقه استفاده می‌کند. موتور به سیستم گیربکس اتوماتیک متصل شده است.

با «تندر»، نفربر قدرتمند و سریع قطر آشنا شوید

این خودروی زرهی دارای فرمان هیدرولیک و سیستم تعلیق ISAS در جلو و عقب با دیفرانسیل‌های قفل شونده است. خودروی تندر دارای ترمز‌های دیسکی پنوماتیک با سیستم ترمز ضد قفل است. شعاع چرخش این خودرو ۹ متر است.

این نفربر زرهی دارای لاستیک‌های رادیال ۸۰/۳۳۵ R۲۰ با قابلیت ران فلت یا پنجررو و سیستم باد کردن مرکزی تایر کاملاً خودکار است که عملکرد عالی در شرایط سخت خارج از جاده  را ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی کلی تندر

نوع پروژه: وسیله نقلیه مقاوم در برابر مین یا امرپ

سازنده: استارک موتورز

نوع: ۴x۴

مسافر: ۹

با «تندر»، نفربر قدرتمند و سریع قطر آشنا شوید

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
پیشخوان