تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲۸ نظر

بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپا و آمریکا در نشست شورای حکام

در بیانیه‌ چهارجانبه انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا  در رابطه با اجرای تعهدات ایران ذیل توافق‌نامه پادمانی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) به طرح ادعا‌هایی درباره نحوه همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخته شد و ادعای جدیدی را اظهار کردند.

تروئیکا

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: تروئیکای اروپا و آمریکا در بیانیه خود در نشست شورای حکام آژانس اتمی بار دیگر ادعا‌ها درباره نحوه همکاری ایران با آژانس اتمی و پایبندی ایران به تعهدات ذیل توافق‌نامه جامع پادمانی را مطرح کردند.

انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا در بیانیه‌ای چهارجانبه در رابطه با اجرای تعهدات ایران ذیل توافق‌نامه پادمانی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) به طرح ادعا‌هایی درباره نحوه همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداختند و مدعی شدند تهران در پاسخ به سؤالات آژانس در مورد مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در تورقوزآباد و ورامین توضیحات فنی معتبری ارائه نکرده است.

این کشور‌ها به‌رغم همکاری مستمر و کامل ایران با آژانس اتمی ادعا کردند ایران کماکان از اعمال کد اصلاحیه ۳.۱ ذیل توافق‌نامه جامع پادمانی امتناع می‌ورزد که یک تعهد قانونی به شمار می‌آید که تهران نمی‌تواند به طور یک‌جانبه اجرای آن را تعلیق یا تعدیل کند.


بیشتر بخوانید: درباره تحریم ایران ایر چه می‌دانیم؟ | آیا ایران ایر موشک بالستیک حمل کرده است؟


آن‌ها همچنین موارد ذکر شده در آخرین گزارش مدیرکل آژانس اتمی، ازجمله درباره میزان اورانیوم موجود در زباله‌های جامد ارسال شده از آزمایشگاه چند منظوره جابر ابن حیان (JHL) به تأسیسات تبدیل اورانیوم اصفهان (UCF) را نگران کننده توصیف کردند و از ایران خواستند تا برای شفاف‌سازی در این موارد همکاری لازم و کامل را دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل داشته باشد.

تروئیکای اروپایی و آمریکا در ادامه این بیانیه به تصمیم قانونی سال گذشته ایران برای تمدید نکردن مجوز چند بازرس آژانس اتمی به دلیل رفتار‌های غیر حرفه‌ای و با انگیزه‌های سیاسی اشاره کردند و با ابراز نگرانی نسبت به این اقدام جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند: ما امیدواریم که ایران این تصمیم را مطابق با روح همکاری توافق شده در بیانیه مشترک مارس ۲۰۲۳ لغو کند.

این کشور‌ها بدون اشاره به همکاری همیشگی و داوطلبانه ایران با آژانس اتمی مدعی چهار مورد شدند که در آن، ایران به‌طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده است. آن‌ها از ایران خواستند تا: ۱- توضیحات معتبر فنی برای حضور ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در دو مکان اعلام نشده در ایران ارائه دهد. ۲- آژانس را از مکان (های) فعلی مواد هسته‌ای و/یا تجهیزات آلوده مطلع کند. ۳- کلیه اطلاعات، اسناد و پاسخ‌های مورد نیاز آژانس برای این منظور را ارائه دهد و ۴- دسترسی به مکان‌ها و موادی را که آژانس اتمی برای این منظور نیاز دارد و همچنین برای نمونه‌برداری که توسط آژانس اتمی مناسب تشخیص داده می‌شود، فراهم کند.

این چهار کشور در بخش پایانی بیانیه خود با تکیه بر این ادعا‌های مغرضانه و سیاست‌زده خواستار همکاری فوری، کامل و بدون ابهام ایران با آژانس اتمی شدند و از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی برای انجام حرفه‌ای وظایف خود در نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران قدردانی کردند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
۲۳:۵۳۲۱ شهريور ۱۴۰۳

آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم هستند و نه مدعی
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، ناتوجنایتکار، هر سه از اسفند ماه سال 1400 تاکنون عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه هستند و هم تسلیحاتی و مالی اوکراین را تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است ولی اما متأسفانه سران بی ادب سه کشور اروپایی انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار مانند سران بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 1392 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

اتحادیه اروپا رسما در مورد توافق هسته ای، برجام، تهدید، تحریم، دخالت و مداخله و... باید از ایران عذرخواهی کند.

همکاری‌های ایران و عراق موجب شکست آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان خواهد شد.

همکاری‌های ایران و روسیه موجب شکست آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان خواهد شد.

بازگشت به برجام دیگر وجود ندارد
اروپا جنایتکار مانند آمریکا جنایتکار برجام نقض کرده است.

نتیجه مذاکره از سال 1392 تاکنون 100 درصد فقط تهدید، تحریم، دخالت و مداخله بوده است.
نتیجه توافق هسته ای از سال 1394 تاکنون 100 درصد فقط تهدید، تحریم، دخالت و مداخله بوده است.
نتیجه برجام از سال 1394 تاکنون 100 درصد فقط تهدید، تحریم، دخالت و مداخله بوده است.

اتحادیه اروپا جنایتکار ثابت کرد و نشان داد که سگ دست نشانده آمریکا و اسرائیل بوده است.
دیگر هیچ کسی در کشور ما حق ندارد با حامیان اصلی رژیم کودک کش صهیونیستی مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری کند.

غرب جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.
غرب جنایتکار از سال 1357 تاکنون حمایت از گروهک تروریستی ضد انقلاب قوانین سازمان ملل را زیر پا گذاشت.
غرب جنایتکار از سال 1360 تاکنون حمایت از گروهک تروریستی منافقین قوانین سازمان ملل را زیر پا گذاشت
تجهیز نظامی اوکراین را متوقف کنید
ارسال تمام کمک‌های تسلیحاتی و مالی توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ناتو به اوکراین باید به طور کامل قطع بشود.

انگلیس ما را تحریم میکند ولی سفارت دارد ایران چرا؟ به خاطر خیانت های دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس!
سفیر انگلیس جنایتکار را از تهران اخراج کنید.
حضور ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در منطقه 100 درصد فقط تجاوز به کشورهای اسلامی محسوب می شود و هم حمایت از رژیم صهیونیستی کودک کش، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.

ادعای ارسال موشک به روسیه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت عراقچی بوده است.

سوال اینجاست که پس چرا عراقچی در مورد بیانیه انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کند و فقط سکوت اختیار کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
2
1
مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند
افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند. این مذاکره مشکلی را حل نخواهد کرد.
دشمنان به رهبری آمریکا علیه ایران دست به دست هم دادند. آنها می‌خواهند این انقلاب را نابود کنند؛ لذا باید آنها را بهتر بشناسیم.
خوشبختانه در این بین مقام معظم رهبری در هر مقطعی سخنانی بیدار کننده خطاب به مردم و مسئولان اعلام می‌کنند. در مقام احصا توطئه‌های دشمنان به‌ ویژه آمریکا عربستان و اسرائیل نیستم که البته قابل احصا هم نیست.کم به ایران ضربه نزدند و کم خیانت نکردند. دیدید رئیس جمهور آمریکا چگونه هزاران بچه را از مادرانشان جدا کرد. آمریکا از هیچ جنایتی فروگذاری نمی‌کند، ماهیت آنها ظلم و ستم و جنایت است.
افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند! مشکلی را حل نخواهد کرد. با تمام وجود باید از آمریکا متنفر و منزجر بود. او غیر از جنایت، کاری نکرده است. این کشور به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده است. روحیه انزجار از آمریکا و تنفر از او و ایادی‌اش نجات‌دهنده است. خدا گاهی به صورت اعجاز به داد بندگان می‌رسد. دیدید قوم موسی را چطور نجات داد؟ یا در جریان طبس چطور آمریکایی‌ها نابود شدند؟

صدور قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص مسمومیت دانش‌اموزان ایرانی، دخالت و مداخله مستقیم در امور داخلی ایران بوده است
و این در حالی است که گروهک تروریستی ضد انقلاب مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان عامل اصلی مسمومیت دانش‌اموزان ایرانی هستند.
و این در حالی است که گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان عامل اصلی مسمومیت دانش‌اموزان ایرانی هستند.

آمریکا جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.
اروپا جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
2
1
تحریم‌کنندگان از سال 1357 تاکنون ثابت کردند که دشمن درجه یک مردم ایران و هم دشمن درجه یک حکومت نطام جمهوری اسلامی بودن و هنوز هم هستند ولی اما متأسفانه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان هنوز هم درس عبرت نگرفتند چرا؟

انگلیس ما را تحریم میکند ولی سفارت دارد ایران چرا؟ و 100 درصد فقط خیانت های دولت حسن روحانی بوده است!
دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال در مذاکره به مردم ایران و هم کشور ایران خیانت کرده است و متأسفانه هنوز هم دادگاهی نشده است.

روسیه حمله اسرائیل به سوریه را به شدت محکوم کرد/ آمریکا و غرب و هم شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه هستند.

دلیل و علت سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در مورد ادعای اتحادیه اروپا: دولت جدید ایران به‌طور اساسی با آژانس اتمی همکاری کند چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
و این در حالی است که اتحادیه اروپا جنایتکار خودش از سال 1392 تاکنون عامل اصلی مشکل صلح آمیز هسته ای ایران بوده است.
و این در حالی است که اتحادیه اروپا جنایتکار خودش از سال 1392 تاکنون عامل اصلی مشکل توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه و عمان بوده است.

اتحادیه اروپا در توافق هسته ای و برجام کاملاً شکست خورده است.
غرب در توافق هسته ای و برجام کاملاً شکست خورده است.
ایران از سال 1394 تاکنون به برجام پایبند بود ولی اما متأسفانه اتحادیه اروپا به همراه آمریکا توافق هسته ای و برجام را نقض کردند.

آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم هستند و نه مدعی
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، ناتوجنایتکار، هر سه از اسفند ماه سال 1400 تاکنون عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه هستند و هم تسلیحاتی و مالی اوکراین را تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
۱۰:۳۲۲۲ شهريور ۱۴۰۳
گاردین: انگلیس مجوز استفاده اوکراین از موشک‌های سایه طوفان علیه خاک روسیه را صادر کرد
روزنامه گاردین گزارش داد که دولت انگلیس به اوکراین اجازه داده است از موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

سه کشور اروپایی سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار مانند انگلیس جنایتکار ، فرانسه جنایتکار و آلمان جنایتکار رسما در مورد توافق هسته ای، برجام، تهدید، تحریم، دخالت و مداخله و... باید از ایران عذرخواهی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
2
1
سه کشور اروپایی سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار مانند انگلیس جنایتکار ، فرانسه جنایتکار و آلمان جنایتکار رسما در مورد توافق هسته ای، برجام، تهدید، تحریم، دخالت و مداخله و... باید از ایران عذرخواهی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
مدرکی برای ارسال موشک به روسیه وجود ندارد و لندن جنایتکار هم باید مجازات بشود

و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال ۲۰۲۱ تاکنون تسلیحاتی و هم مالی اوکراین تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. و این در حالی است که اروپا جنایتکار به همراه ناتو جنایتکار، آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار ۱۰۰ درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بودن و هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپا و آمریکا در نشست شورای حکام در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن به اهانت ها و خیانت های خودشان در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه و عمان بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
دست نمایندگان مجلس انگلیس به خون 18 هزار شهید ترور در ایران آلوده است
همراهی نمایندگان مجلس انگلیس با منافقین به معنای مشارکت در قتل‌ها و ترو‌رهای این گروهک جنایتکار و منفور است.
«همراهی نمایندگان مجلس انگلیس با منافقین یعنی اعلام مشارکت در قتل‌ها و ترورهای این گروهک جنایتکار و منفور؛ دست این نمایندگان نیز به خون بیش از 18 هزار شهید ترور در ایران آلوده است».
مردم ایران از مرداد ماه سال 1332 تاکنون خیانت ها و جنایت های آمریکا و مزدورانشان را فراموش نمی کنند.

مردم ایران از مرداد ماه سال 1332 تاکنون خیانت ها و جنایت های انگلیس و مزدورانشان را فراموش نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
ایران فقط در جنگ تحمیلی 8 ساله به خاطر جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی جنایتکار و هم کشورهای عربی جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور بیش از 600 هزار نفر شهید داده است.
اروپا جنایتکار تصمیمات لازم برای پایبند باقی ماندن به تعهدات برجامی خود را اتخاذ نکرده است، نه ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
اروپایی که به دشمن ما اسلحه داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
هیچ وقت استکبار در منطقه ما از امروز ضعیف‌تر نبوده است. عراق، سوریه، لبنان و حتی مردم مظلوم یمن را ببینید؛ استکبار در کجا پیروز است؟ آیا استکبار دنبال این بود که وضعیت امروز عراق و سوریه و لبنان را شاهد باشد؟
اگر استکبار پیروز است پس چرا امروز به دست و پا افتاده و مرتب در کشورها می‌چرخند. امروز عظمت اسلام و جمهوری اسلامی و ملت ایران در منطقه از هر زمان دیگر بیشتر است. در عراق، سوریه، لبنان، شمال آفریقا و منطقه خلیج‌فارس کجا هست که بدون نظر ایران بشود یک اقدام سرنوشت‌ساز انجام داد؟
ما سؤال می‌کنیم در شرایطی که مردم ما زیر آتش توپخانه و بمباران و موشک دشمن بودند، آیا حاضر شدید نه تنها سلاح تهاجمی بلکه حتی سلاح پدافند هوایی بدهید؟ آن زمان یک توپ ضدهوایی ساخت اروپا را که متعهد به تعمیرش بودند برای تعمیر ارسال کردیم اما نه توپ را تعمیر کردند و نه حتی همان توپ معیوب و خراب را به ما بازگرداندند و گفتند که شما در حال جنگ هستید و ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم. حالا آنها می‌خواهند با ما درباره تسلیحات نظامی حرف بزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
آمریکا و اروپا از ابتدا هم به دنبال احیای برجام نبودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
شمار شهدای جنگ غزه به 41 هزار و 84 تن رسید آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه هستند.
حمله اسرائیل نقض حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی است آمریکا و غرب هم از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل در سوریه هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
آمریکا و اروپا از ابتدا هم به دنبال احیای برجام نبودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
1
رویداد ظاهرابااین مطالب طولانی پایداری ها رابازنشردادی منظورشماچی است ما دنبال کنندگان رویداد درحیرت وتعجب بسرمی بریم بابت این مطالب طولانی فحش وناسزا به غرب واروپا اینها گفتاراهالی دولت قبل دوستان پایداری های آنها است وشمارویدادرا بی اعتباری کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
1
آمریکا جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.
انگلیس جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.
مذاکره ایران با آمریکا، غرب و... در این مدت 12 سال در مورد صلح آمیز هسته ای متأسفانه در کشور یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
1
بیانیه ضد ایرانی تروئیکای اروپا و آمریکا در نشست شورای حکام همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسیه، دوحه و عمان بوده است و هم اعتماد دولتمردان ومسئولان به خیانتکاران و جنایتکاران بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
1
باید با اتحادیه اروپا مقابله کنیم
باید با آمریکا و تروئیکای اروپا مقابله کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
1
غربی‌ها جنایتکار با فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی کودک کش در فاجعه غزه شریک هستند
از مهر ماه سال 1402 تاکنون کشتار و قتل عام بیش از 41 هزار غیرنظامی در غزه فاجعه انسانی است و هم شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند
تروئیکای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند
سه کشور اروپایی مکرراً به تعهدات خود طبق بند ۲۰ ضمیمه V برجام عمل نکرده‌اند و این عدم انطباق قابل توجه هنوز ادامه دارد.
تروئیکای اروپا همچنان جمهوری اسلامی ایران را به عدم پایبندی به تعهدات برجامی متهم می‌کنند در حالی که به عمد منشأ اصلی وضعیت کنونی را نادیده می‌گیرند.»
که تصمیم تهران برای اتخاذ اقدامات اصلاحی کاملاً مطابق با حق ذاتی‌اش طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق صورت گرفته است.
هدف این تصمیم ایران که یک سال کامل پس از خروج غیرقانونی ایالات متحده و شکست سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات لغو تحریم‌ها اتخاذ شد، کاملاً واضح بود؛ بازگرداندن تعادل در تعهدات متقابل و منافع تحت برجام.
این ادعا که تروئیکای اروپایی به طور مداوم به تعهدات خود در برجام پایبند بوده، نادرست است. برعکس، سه کشور اروپایی مکرراً به تعهدات خود طبق بند ۲۰ ضمیمه V برجام عمل نکرده‌اند. این عدم انطباق قابل توجه هنوز ادامه دارد.
بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور مداوم به تعهدات خود ذیل موافقتنامه‌های پادمان جامع (CSA) از جمله از طریق حداکثر همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای فعالیت‌های راستی آزمایی خود در ایران عمل کرده است، تصریح کرد: تا به امروز، ایران تحت قوی‌ترین راستی‌آزمایی‌ها و فعالیت‌های نظارتی آژانس بوده است.
پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود ذیل معاهده NPT پابرجاست. کشورهای طرف معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نباید از اعمال حقوق مسلم خود بر اساس این معاهده برای توسعه تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز منع شوند.
هر گونه ادعای خلاف آن بی اساس و قاطعانه مردود است. این ادعا که برنامه هسته‌ای ایران به نقطه بحرانی و غیرقابل برگشت رسیده است، همراه با ادعاهایی مبنی بر اینکه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، کاملاً نادرست و بی‌اساس است.
قطعنامه پیشنهادی سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ برابر با ۵ ژوئن ۲۰۲۴ با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع در شورای حکام تصویب شد. این قطعنامه بدون اشاره به همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تهران خواسته است تا برای حل و فصل مسائل ادعایی پادمانی «اقدامات ضروری و فوری» صورت دهد.
این قطعنامه همچنین از ایران می‌خواهد بیانیه موسوم به ۴ مارس درباره حل‌وفصل تمام موضوعات باقیمانده بین ایران و آژانس را «بدون تأخیر» اجرا و مجوز بازرسان آژانس را که ایران براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان لغو کرده است، احیا کند.
در این قطعنامه با تکرار ادعاهای سیاسی پادمانی و ریشه‌دار در اسناد جعلی رژیم اسرائیل از تهران خواسته شده است که در خصوص «ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در دو مکان اعلام نشده در ایران، توضیحات معتبر ارائه کند و آژانس را از مکان (های) فعلی مواد هسته‌ای و / یا تجهیزات آلوده مطلع کند»
این درحالی است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده و هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند. ایران نیز به همکاری خود با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و تاکید دارد که مسائل باقی‌مانده با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.
با این حال، در قطعنامه شتابزده و غیرسازنده تروئیکا ادعا شده است که در صورت عدم «همکاری لازم، کامل و بدون ابهام ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقیمانده» ممکن است از مدیرکل آژانس خواسته شود که یک «ارزیابی جامع و به روز شده در مورد احتمال حضور یا استفاده از مواد هسته‌ای اعلام نشده در ارتباط با مسائل باقی مانده گذشته و حال، در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بر اساس اطلاعات موجود ارائه کند.»
پیش از آغاز رأی‌گیری درباره این قطعنامه، کشورهای موسوم به گروه همفکر، با صدور بیانیه‌ای مشترک، تصویب قطعنامه علیه ایران را اشتباه محاسباتی خوانده و هشدار دادند که چنین اقدامی نتیجه معکوس خواهد داشت. آن‌ها از کشورهای عضو شورا خواستند که در برابر تلاش‌ها برای سیاسی کردن مسائل پادمانی مقاومت کرده و به این قطعنامه رأی موافق ندهند.
جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر هشدار داده بود که هرگونه اقدام سیاسی در شورای حکام، با واکنش متناسب، مؤثر و فوری مواجه خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند
تروئیکای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند
سه کشور اروپایی مکرراً به تعهدات خود طبق بند ۲۰ ضمیمه V برجام عمل نکرده‌اند و این عدم انطباق قابل توجه هنوز ادامه دارد.
تروئیکای اروپا همچنان جمهوری اسلامی ایران را به عدم پایبندی به تعهدات برجامی متهم می‌کنند در حالی که به عمد منشأ اصلی وضعیت کنونی را نادیده می‌گیرند.»
که تصمیم تهران برای اتخاذ اقدامات اصلاحی کاملاً مطابق با حق ذاتی‌اش طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق صورت گرفته است.
هدف این تصمیم ایران که یک سال کامل پس از خروج غیرقانونی ایالات متحده و شکست سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات لغو تحریم‌ها اتخاذ شد، کاملاً واضح بود؛ بازگرداندن تعادل در تعهدات متقابل و منافع تحت برجام.
این ادعا که تروئیکای اروپایی به طور مداوم به تعهدات خود در برجام پایبند بوده، نادرست است. برعکس، سه کشور اروپایی مکرراً به تعهدات خود طبق بند ۲۰ ضمیمه V برجام عمل نکرده‌اند. این عدم انطباق قابل توجه هنوز ادامه دارد.
بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور مداوم به تعهدات خود ذیل موافقتنامه‌های پادمان جامع (CSA) از جمله از طریق حداکثر همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای فعالیت‌های راستی آزمایی خود در ایران عمل کرده است، تصریح کرد: تا به امروز، ایران تحت قوی‌ترین راستی‌آزمایی‌ها و فعالیت‌های نظارتی آژانس بوده است.
پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود ذیل معاهده NPT پابرجاست. کشورهای طرف معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نباید از اعمال حقوق مسلم خود بر اساس این معاهده برای توسعه تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز منع شوند.
هر گونه ادعای خلاف آن بی اساس و قاطعانه مردود است. این ادعا که برنامه هسته‌ای ایران به نقطه بحرانی و غیرقابل برگشت رسیده است، همراه با ادعاهایی مبنی بر اینکه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، کاملاً نادرست و بی‌اساس است.
قطعنامه پیشنهادی سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ برابر با ۵ ژوئن ۲۰۲۴ با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع در شورای حکام تصویب شد. این قطعنامه بدون اشاره به همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تهران خواسته است تا برای حل و فصل مسائل ادعایی پادمانی «اقدامات ضروری و فوری» صورت دهد.
این قطعنامه همچنین از ایران می‌خواهد بیانیه موسوم به ۴ مارس درباره حل‌وفصل تمام موضوعات باقیمانده بین ایران و آژانس را «بدون تأخیر» اجرا و مجوز بازرسان آژانس را که ایران براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان لغو کرده است، احیا کند.
در این قطعنامه با تکرار ادعاهای سیاسی پادمانی و ریشه‌دار در اسناد جعلی رژیم اسرائیل از تهران خواسته شده است که در خصوص «ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در دو مکان اعلام نشده در ایران، توضیحات معتبر ارائه کند و آژانس را از مکان (های) فعلی مواد هسته‌ای و / یا تجهیزات آلوده مطلع کند»
این درحالی است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده و هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند. ایران نیز به همکاری خود با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و تاکید دارد که مسائل باقی‌مانده با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.
با این حال، در قطعنامه شتابزده و غیرسازنده تروئیکا ادعا شده است که در صورت عدم «همکاری لازم، کامل و بدون ابهام ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقیمانده» ممکن است از مدیرکل آژانس خواسته شود که یک «ارزیابی جامع و به روز شده در مورد احتمال حضور یا استفاده از مواد هسته‌ای اعلام نشده در ارتباط با مسائل باقی مانده گذشته و حال، در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بر اساس اطلاعات موجود ارائه کند.»
پیش از آغاز رأی‌گیری درباره این قطعنامه، کشورهای موسوم به گروه همفکر، با صدور بیانیه‌ای مشترک، تصویب قطعنامه علیه ایران را اشتباه محاسباتی خوانده و هشدار دادند که چنین اقدامی نتیجه معکوس خواهد داشت. آن‌ها از کشورهای عضو شورا خواستند که در برابر تلاش‌ها برای سیاسی کردن مسائل پادمانی مقاومت کرده و به این قطعنامه رأی موافق ندهند.
جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر هشدار داده بود که هرگونه اقدام سیاسی در شورای حکام، با واکنش متناسب، مؤثر و فوری مواجه خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
اگر بدونید بیش از ۱۲۰۰۰ سلاح هسته ای در دنیا وجود داره که اکثرش دست همین کشور هاست و همسایه های ما هم دارند اونوقت به عقل خودتون شک نمیکنید که چرا ما نباید به همون سلاح دست پیدا کنیم؟
حتما نباید جنگ بشود تا کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم، همانطوری که اونها برای حفظ برتری و قدرت خودشون مانع دست یابی دیگران میشوند پس ما باید آن را بدست بیاوریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
۲۲:۴۹۲۲ شهريور ۱۴۰۳

همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان می دانند مشکل ایران با آمریکا و متحدانش از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود اما متاسفانه ایران باز هم به دنبال مذاکره با آمریکا و متحدانش است چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
۰۰:۱۳۲۳ شهريور ۱۴۰۳
کشورهای اروپایی از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند

۲۳:۵۳۲۲ شهريور ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار به اشغالگری و حمایت از تروریسم پایان دهد اشغالگری آمریکا در عراق، سوریه و یمن برای سرقت نفت آن است.
اروپا جنایتکار به اشغالگری و حمایت از تروریسم پایان دهد اشغالگری اروپا در عراق، سوریه و یمن برای سرقت نفت آن است.

۲۳:۵۱۲۲ شهريور ۱۴۰۳
غربی‌ها جنایتکار با فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی کودک کش در فاجعه غزه شریک هستند
از مهر ماه سال 1402 تاکنون کشتار و قتل عام بیش از 42 هزار غیرنظامی در غزه فاجعه انسانی است و هم شرم آور و تاسف بار است.

۲۳:۴۹۲۲ شهريور ۱۴۰۳
باید با آمریکا و تروئیکای اروپا مقابله کنیم

۲۳:۴۴۲۲ شهريور ۱۴۰۳
بیانیه ضد ایرانی تروئیکای اروپا و آمریکا در نشست شورای حکام همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسیه، دوحه و عمان بوده است و هم اعتماد دولتمردان ومسئولان به خیانتکاران و جنایتکاران بوده است.

۲۳:۴۱۲۲ شهريور ۱۴۰۳
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
نقض برجام از سوی دولت‌های اروپایی بوده است و نه از سوی ایران

۲۳:۲۷۲۲ شهريور ۱۴۰۳
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپا و آمریکا در نشست شورای حکام در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن به اهانت ها و خیانت های خودشان در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه و عمان بوده است.


۲۲:۵۳۲۲ شهريور ۱۴۰۳
همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟
در جنگ تحمیلی هشت ساله بیش از 80 کشور در جهان به سرکردگی واشنگتن و در سایه سکوت سازمان های بین المللی و با کمک های مالی کشورهای عربی منطقه از رژیم سابق عراق همه جانبه حمایت می کردند.
مذاکره با آمریکا و متحدانش جرم، حرام و خیانت است و هم اهانت، توهین و بی احترامی به مردم ایران بوده است.


۲۲:۵۱۲۲ شهريور ۱۴۰۳
نظر اسرائیل جنایتکار از ابتدا درباره برنامه هسته‌ای ایران سیاسی و غیر قانونی بوده است.
سرائیل از دسترسی نظام به بمب هراس دارد در حالی که خودش 200 کلاهک هسته ای دارد.
اسرائیل حق حرف زدن درباره برنامه هسته‌ای ایران ندارد و تاکنون نداشته است.
اسرائیل خودش انواع سلاحهای ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب اتمی و سلاح شیمیایی دراختیار دارد.

۲۲:۴۹۲۲ شهريور ۱۴۰۳
همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان می دانند مشکل ایران با آمریکا و متحدانش از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود اما متاسفانه ایران باز هم به دنبال مذاکره با آمریکا و متحدانش است چرا؟

۲۲:۴۹۲۲ شهريور ۱۴۰۳
حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت به زودی صادر می‌شود
منابع عِبری اعلام کردند که دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) به‌زودی حکم بازدشت سران رژیم صهیونیستی را صادر خواهد کرد و نمی‌توان از این امر جلوگیری کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
آژانس، آمریکا و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان ثابت کردند که سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی کودک کش بودن و هنوز هم هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
غربی ها جنایتکار چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی جنایتکار از سال 1359 تاکنون که از تروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
کشورهای غربی جنایتکار طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.
که غربی ها جنایتکارچگونه می توانند با تروریست ها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.
دولت های نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت این کشورهای غربی جنایتکار با تروریست ها ارتباط دارند.
متاسفانه دادگاه بین‌المللی ازسال 1359 تاکنون برای محاکمه آمریکا و متحدانش به علت جنایات جنگی در جنگ تحمیلی هشت ساله ناتوان و عاجز بوده است.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
آمریکا و متحدانش هیچگاه به قوانین بین المللی احترامی نمی گذارند.
آمریکا و متحدانش هیچگاه به حقوق بین الملل و حقوق بشر احترام نمی گذارند.
سعودی ها جنایتکار شماره یک ازکاری که درفاجعه منا، جنگ سوریه، عراق، یمن و منطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.
ازخون شهدای منا نمی گذریم.

انتقاد ازسکوت 21 ساله جامعه جهانی دربرابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی انگلیسی ها
دیوان کیفری بین المللی چرا ازسال 2003 تاکنون به پرونده جنایات جنگی انگلیس رسیدگی نمی کند
محاکمه سربازان انگلیسی به جرم جنایت جنگی درعراق و لیبی ازسال 2003 تاکنون انجام نشده است شرم آوراست.
دولتمردان انگلیسی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند. دولت انگلیس مسئول کشتار مردم عراق و لیبی و پیدایش داعش درمنطقه است.
متاسفانه دادگاه بین‌المللی ازسال 2003 تاکنون برای محاکمه دولتمردان انگلیسی به علت جنایات جنگی در عراق و لیبی ناتوان و عاجز بوده است.
متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد ازسال 2003 تاکنون به مسئولیتش برای محاکمه انگلیس عمل نمی کند شرم آور است.
انگلیس به علت جنایات جنگی درعراق، لیبی، سوریه، افغانستان، یمن و منطقه باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
ازهنگام سرنگونی رژیم صدام دیکتاتور درسال 2003 و دولت عراق بر اثر آن هزاران کودک و انسان ها بی گناه عراقی جان خود را از دست دادند. و سربازان انگلیس بی رحمانه به زنان و دختران عراق تجاوز کردند ومجامع حقوق بشری ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
انگلیس به اسم حقوق بشر بدترین جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی را انجام می دهد.
آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ازسال 2001 تاکنون درتاسیس و حمایت ازتروریست ها درمنطقه خاورمیانه و جهان نقش دارند.

انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون از ضد انقلاب، اشرار، گروهک تروریستی منافقین، آشوبگران و اغتشاشات کمک حمایت و پشتیبانی کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
انگلیس جنایتکار شماره یک درجنگ تحمیلی هشت ساله ازسال 1359 و الی 1366 از صدام دیکتاتور کمک، حمایت و پشتیبانی کرده است.
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با جند کشور جنایتکار شماره یک دیگر ازتروریسم، القاعده و طالبان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
انگلیس جنایتکار شماره یک درسال 2003 به همراه آمریکا جنایتکار شماره یک بدون مجوز و اجازه سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی به صورت غیرقانونی به عراق و لیبی حمله کرده است و مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر از تروریست ها درسوریه، عراق، لبنان، منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می کند.
حمله موشکی انگلیس جنایتکار شماره یک به همراه آمریکا جنایتکار شماره یک و فرانسه جنایتکار شماره یک به سوریه، اجرای قانون جنگلی حقوق بشرانگلیسی بود.
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2014 تاکنون به ائتلاف آمریکایی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه را درسوریه وعراق قتل عام می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون به ائتلاف متجاوز سعود مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن را درجنگ یمن قتل عام می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
نیروهای تروریست آمریکایی خاک عراق را ترک کنند.
نیروهای تروریست انگلیسی خاک عراق را ترک کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
و این در حالی است که اتحادیه اروپا جنایتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم است و نه مدعی
اتحادیه اروپا جنایتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
1
آمریکا باید پاسخگوی جنایات رژیم صهیونیستی باشد. اروپا باید پاسخگوی جنایات رژیم صهیونیستی باشد.

موشک های بالستیک کوتاه برد ایران به زودی به خاک اروپا می رسد و ما هم جانبه استقبال می کنیم.
حمله آمریکا جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
تجاوز آمریکا جنایتکار به یمن نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

حمله انگلیس جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
تجاوز انگلیس جنایتکار به یمن نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.
نظرات شما
پیشخوان