تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد ۲۴ بررسی می‌کند؛

روبیکا و اینستاگرام ندارد؛ فیلترینگ چاره کار نیست

مجری یک برنامه تلویزیونی از مشاهد برخی مشکلات اخلاقی و انحرافات جنسی در بستر روبیکا می‌گوید! این فرصت خوبی است تا به آقایان مسئول یادآور شویم که این وضعیت نتیجه پاک کردن صورت مساله و در اولویت قرار دادن فیلترینگ است.

روبیکا و اینستاگرام ندارد؛ فیلترینگ چاره کار نیست

رویداد ۲۴ | مجری برنامه طبیب روی آنتن زنده از گفت‌وگوهای جنسی جوانان در روبیکا می‌گوید! اهمیت این سخن اما آنجاست که اگر به جای روبیکا حرف از یک شبکه اجتماعی دیگر بود، اولین نسخه برای حل این مشکلا فیلترینگ بود. حالا که کار به روبیکا رسیده اما باید چه کرد؟

کندی اینترنت و دردسر‌های استفاده از فیلترشکن در ایران قصه پرغصه و البته قدیمی است. سالهاست که رفع مسائل این حوزه یک مطالبه مردمی و در عین حال وعده انتخاباتی بوده است. متاسفانه، اما دولت‌ها آمده و رفته‌اند و همچنان چوب فیلترینگ به بهانه کنترل و نظارت بالای سر شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت قرار دارد!
نکته قابل تامل، اما این است که به رغم مشکلاتی که فیلترینگ در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی ایجاد کرده؛ مشکلات اجتماعی که آقایان مسئول قصد حل آن را دارند نیز به قوت خود باقی است. تلخ اینکه این مشکلات روز به روز بیشتر هم می‌شود.
شاهد همین (ویدئوی زیر) صحبت‌های مجری تلویزیون درباره برخی مسائل جنسی بین نوجوانان در روبیکا!

 حالا که کار به روبیکا یعنی یک شبکه اجتماعی داخلی مورد تایید رسیده و قطعا اولین راهکاری که به ذهن مسئولان میرسد، فیلتر کردن نیست؛ خوب است که به چند نکته اشاره کنیم.
اولا همانطور که طی سال‌ها ثابت شده، فیلتر کردن چاره کار نیست و بهتر است برای کنترل معضلات احتمالی به مسائلی مثل آموزش کودکان و نوجوانان توجه کرد.
دوم اینکه، فیلتر کردن فایده ندارد، چون همانطور که آب راه خود را پیدا خواهد کرد، کسانی که قصد استفاده سوء از امکانات عصر دیجیتال دارند نیز در شبکه‌های مختلف چنین می‌کنند. یعنی آنکه کلاهبردار است برایش فرقی ندارد که از سایت دیوار سوءاستفاده کند یا جای دیگر. آن کسی که انحراف جنسی دارد نیز بین اینستاگرام و سایت‌های جهانی مربوطه تفاوتی قائل نیست و دستش به هیچ کدام هم که نرسد سراغ روبیکا می‌رود.
سوم، اما تخلف در شبکه‌های اجتماعی باید مصداق مشخصی داشته باشد و از مسیر درست پیگیری شود. یک گفت‌وگوی دونفره دلیلی برای بدبین شدن به یک بستر نیست. ضمن اینکه رسیدگی به مسائل پدیده آمده در این گفتگو‌ها نیز می‌تواند از مسیر قانونی خود مورد پیگیری قرار بگیرد.
چهارم، اما اینکه، وقتی آش آنقدر شور شده که در روبیکا هم شاهد پدید آمدن مشکلات اجتماعی هستیم، فرصت خوبی است تا یک فکر اساسی کرده و به جای پاک کردن صورت مساله و فیلترینگ، یک راهکار درست و حسابی بیابیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلترینگ ، روبیکا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
0
0
اتفاقا فیلترینگ بزرگترین ضربه به نوجوانان مخصوصا نوجوانانی زد که پدر و مادر بر آن ها نظارت بیشتری داشتند . تا قبل از فیلترینگ پدر و مادر ضرورتی نمی دیدند که فرزندانشان از فیلتر شکن استفاده کنند و نوجوان هم می دانست در صورت استفاده استفاده از فیلتر شکن ، متهم به استفاده از سایت های غیر اخلاقی می شود.ولی بعد از فیلترینگ نوجوانان برای استفاده از واتساپ و دیگر فضاهای پیام رسانی از فیلترشکن استفاده کردند و والدین هم نمی توانستند به آن ها انگ بزنند و مثل چاقو استفاده دوگانه داشت. و نوجوان هم از واتساپ از آن استفاده می کرد و هم سایت های ممنوع. و والدین باید بنا بر استفاده مجاز می گذاشتند. و از طرفی نسل قبل نمی تواند نوجوان امروز را از پیام رسان ها محروم کند و نوجوان نمی پذیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
0
0
واقعا خیال میکنی فیلترینگ بخاطر مسائل اخلاقی است!؟
نظرات شما