تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

ادعای کیهان؛ دولت دنبال «گران‌سازی نرم» و افزایش قیمت بنزین است

روزنامه کیهان در شماره امروز از یک سو به ادامه مخالفت‌های خود با حل موضوع FATF پرداخته، از سوی دیگر توجه به مسائل غیراقتصادی مثل گشت ارشاد و رفع حصر را حاشیه دانسته و از سوی دیگر مدعی شده که دولت می‌خواهد خیلی نرم و یواش بنزین و همه چیز را گران کند!

ادعای کیهان؛ دولت دنبال «گران‌سازی نرم» و افزایش قیمت بنزین است

رویداد ۲۴| روزنامه «کیهان» در شماره امروز مطالباتی مثل حذف گشت و ارشاد و رفع حصر را حاشیه دانسته و از اهمیت رفع گرانی می‌گوید.

در اولویت بودن بهبود وضعیت اقتصادی و رفع گرانی‌هایی که امان مردم را برید قطعا حرف درستی است که همه از جمله کارشناسان در جناح‌های سیاسی مختلف به آن تاکید دارند.

«کیهان»، اما گویی که روند افزایش قیمت‌ها در دولت سیزدهم را ندیده در یادداشتی به پزشکیان توصیه کرده که به جای تمرکز بر حل موضوع FATF از سرنوشت دولت یازده و دوازده عبرت گرفته و عملکرد تحسین‌برانگیز دولت رئیسی را الگو قرار دهد.

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری نیز با این ادعا که دولت پزشکیان در پی افزایش گرانی‌ها است، نوشته: «از طرفی نه تنها نشانه‌ای از برنامه دولت برای مهار قیمت‌ها نیست که ظاهرا افزایش‌های رسمی و غیررسمی قیمت‌ها در هفته‌های اخیر، دستگرمی برای اقدامات بعدی است. اگرچه دولتی‌ها بار‌ها به ضرورت افزایش قیمت بنزین و دلار نیما به عنوان موتور محرک قیمت‌ها تأکید کرده و در ادامه با فشار افکار عمومی مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند، اما حتی سخنان رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌ها در این زمینه پیام خوبی به جامعه منتقل نکرد.
پزشکیان در پاسخ سؤالی درباره کنترل گرانی‌ها که در رسانه‌ها به عنوان پیام گرانی‌های بیشتر تعبیر شد، اظهار کرد: اقتصاد ما مریض است و مریض مداخله و عمل می‌خواهد. اقتصاد ایران مداخلاتی را طلب می‌کند. باید کمک کنید که بتوانیم روش‌های درمان را اجرائی کنیم. اگر بخواهیم مملکت از این وضعیت خارج شود، باید اقتصاد بیمار را درمان کنیم. ممکن است دارویی که می‌دهیم تلخ باشد پس نباید بگوییم چرا به مردم داروی تلخ می‌دهید.
احتمالاً منظور رئیس‌جمهور تحت تاثیر برخی کارشناسان نه چندان خوش سابقه، جراحی اقتصادی یا شوک درمانی، طرح‌های آزمایش شده گذشته و به‌طور کلی گران‌سازی است که همراه با تلخی و درد بوده، اما باید توجه داشت که مردم در پس دهه‌ها استمرار گرانی، دیگر تحمل ندارند و نهاد‌های امنیتی و قضائی باید هشدار‌های لازم را بدهند و مانع گرانی‌های جدید بشوند.»

روزنامه کیهان در ادامه با اشاره به اینکه «برخی می‌گویند این همان چیزی است که عبدالعلی زاده؛ رئیس ستاد پزشکیان در انتخابات گفت که «پزشکیان با آرامش افزایش قیمت بنزین را جا می‌اندازد.» نوشت: «اما حکایتی هست که «بار آهن با نشستن پر کاهی فرو ریخت. بعدا معلوم شد ظرفیت تحمل آن به پایان رسیده بود و با اضافه شدن یک گرم بیشتر، فرو ریخت».»

این روزنامه اصولگرا همچنین پرداختن مسائل غیر اقتصادی را حاشیه‌ای دانسته و با کنایه نوشته: «انتظار از دولتی که با شعار صدای بی‌صدایان روی کار آمده این بود که صدای طبقه متوسط و ضعیف را بشنود و در گام نخست برای اولین مشکل آنان یعنی گرانی‌ها برنامه عملیاتی ارائه کند، اما ظاهرا دولت کارهای مهم‌تری دارد؛ مانند جا کردن فوری نیروهای دارای سابقه محکومیت در دستگاه رسانه‌ای و اجرائی دولت، مشغول شدن به بازی گشت ارشاد، حصر، فیلترینگ، رفع و رجوع احکام قانون‌شکنان در دانشگاه و مواردی از این قبیل.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
عطا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
0
اون موقع که دولت کریمه ی کیهانیها ارزاق مردم رو چهاربرابر گران کرد.این آقایون کجابودند.زبانشان کجابود که حالا هنوز اتفاقی نیفتاده دارن بوق میزنن.
sam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
0
نه که خدابیامرز گرون نمی کرد ؟ کیسه سیمان 35 تومن کجا و 80 تمون کجا !!؟
نظرات شما